2014-12-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det kanske är tecken på mediernas inavel och äkta eller upplevd makt att styra politikerna. Det är i alla fall känt att SVT/SR till ca 80% (enligt SOM-institutets enkät) sympatiserar med Mp, V och S. Det är ju helt perverst att extrema Mp har hälften av public service-journalisternas/-reportrarnas sympatier; det måste få konsekvenser för nyhetsrapporteringen, vad som kommer fram och inte, hur det presenteras, vinklas osv. Jag vet inte om det sitter en "Beelzebub"/kapitalistkosmopolit och drar i trådarna, men det är vämjeligt hur exempelvis DN och Sydsvenskan vänder på en femöring från en dag till en annan och välkomnar Kd:s utspell som går stivk i stäv med alla slags kritik eller problematisering av massinvandringsinfernot som de aktivt stöttat dag efter dag, år efter år. Förakt är det enda de förtjänar för sitt arroganta falskspel. "agendasättande journalistik" Satans Pravda.
Citera
2014-12-19, 08:45
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Har tagit fram ett nytt analysverktyg för framtida ledare, nyhetsartiklar och krönikor, PK-bingo

Ja jävlar. Jag hade fyllt den spelplanen i Gomorron Sverige i morse med den tid det tog att brygga kaffet.
Citera
2014-12-19, 09:01
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Debatt i morgonsoffan i SvT om KD och Björn Söder. Lars Ohly började starkt och drog såklart fram metaforen om fisk och grumliga vatten. Moderaten Kristina Axén Olin satt istället och talade om "oviljan" att diskutera problemen med integration. Göran Hägg satt och svamlade om saker som säkert motbevisats 1000 gånger i olika sammanhang. Gäsp. Debatten i media ligger verkligen många år efter verkligheten.

Debatterna i morgonsoffor är ruskigt förutsägbara. Ingenting överraskar, men Anders Björk kan var värd att lyssna på. Förutom Sahlin har SVT nu alltså släpat in kommunist-Ohly. Ytterst plågsamt.
Citera
2014-12-19, 09:03
Medlem
Sixts avatar
Hanif Bali har skrivit i Expressen. Inte så mycket nytt, men hänger på den nya trenden vi ser inom framförallt borgerlig media numera.

Citat:
Avsaknaden av konkretion i migrations- och etableringsfrågor har varit total. Reaktionen på Göran Hägglunds (KD) debattartikel i DN visar tydligt att det är långt mer otacksamt att presentera konkreta åtgärder i stället för ren välvilja eller blind problematisering. För detta ska Hägglund ha en eloge.

Om man vill undvika att skapa ett debattklimat som blir ett växthus för främlingsfientliga krafter har vi samtliga en skyldighet att hålla debatten konkret och saklig. När debatten cirkulerar kring magkänslor, faktafritt tyckande och plattityder kan vilken populist som helst vinna gehör. Då förlorar vi som är för invandring mark.

http://www.expressen.se/debatt/posit...d-loser-inget/
Citera
2014-12-19, 09:17
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Jag tror inte du förstår vad den här boken kan innebära för oss invandringskritiska. All publicitet som boken kan få är oerhört positivt. Om det är det projekt i Sverige som samlat mest pengar någonsin med hjälp av crowdfunding visar det ju tydligt att det finns en enorm önskan att debattera de här frågorna.

Har du läst hans blogg? Isåfall vet du att han är ärlig till 100 %. Isåfall vet du också att han kan bli dråpslaget mot alla dem som hävdar att invandringen är lönsam. Nu har man visserligen gått över till att ofta hävda att den är lönsam på sikt, men även den myten lär Sanandaji slakta omsorgsfullt. Om det blir allmänt känt att invandringen kostar runt 100-175 miljoner per år, minst, tror du inte det kommer påverka viljan att minska invandringen?

Jag har läst Sanandajis blogg och gillar att han är orädd. Han tvekar aldrig att såga den senaste lögnen om "den lönsamma invandringen". Men han skriver som en kratta och framförallt fattar jag inte varför han ska ha betalt i förväg för en bok som till 50 % (hans siffra) baserar sig på gamla blogginlägg.
Citera
2014-12-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Hoppas de har hedern att begå seppuku också...
I Japan gråter de och gör avbön för obetydliga förseelser ur svensk synvinkel. Jag minns en rektor som stortjöt i TV för att en elev på skolgården råkade få handbollsmålets ribba på huvudet. Chefer avgår för mindre än så.
Citera
2014-12-19, 09:29
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Det var kulturjournalisten Ulrika Knutsson som gjorde reklam för Judisk krönika i P1 Morgon. Alltså en journalist som intervjuade en annan journalist. Mycket modernt.

EDIT: Alltså en journalist som intervjuade en annan förfördelad journalist.
Senast redigerad av sjalvebastedrang 2014-12-19 kl. 09:37.
Citera
2014-12-19, 09:31
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Jag är helt inne på din linje. Många i denna tråden är alldeles för konspiratoriska när det gäller vilka som influerar media. Skulle den långsiktiga ekonomiska stabiliteten i landet vara hotad kommer både fack- och arbetsgivarföreningar vara överens om att så fort som möjligt få slut på det politiska tramset.

Kan du återge lite mer, har inte möjlighet att lyssna just nu.

Edit. Såg att Per Gudmundson kommenterat Tino Sanandajis crowdfunding.

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014...ktskorridoren/

Jag hörde bara slutet, egentligen ingenting. Men här har du en länk, http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6050652
Citera
2014-12-19, 09:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag har läst Sanandajis blogg och gillar att han är orädd. Han tvekar aldrig att såga den senaste lögnen om "den lönsamma invandringen". Men han skriver som en kratta och framförallt fattar jag inte varför han ska ha betalt i förväg för en bok som till 50 % (hans siffra) baserar sig på gamla blogginlägg.

Tino ska ha betalt för att han gör en helt enastående nytta och har så gjort i ett par år. En ofattbart värdefull person i kampen mot det kompakta vansinnet.

Sanandaji har ett ordinarie jobb, det är ingen lek att skriva en bok, kanske projektet kräver att han tillfälligt går ner i arbetstid. Möjligen avser man att trycka och ge ut boken i egen regi. Kostar en försvarlig hacka i så fall.

Tino skriver en bra och slagkraftig prosa enligt min uppfattning, men han skulle behöva en korrekturläsare. Stavfelen måste ovillkorligen bort i den kommande boken.
Citera
2014-12-19, 09:46
Medlem
Citat:
Debatt i morgonsoffan i SvT om KD och Björn Söder. Lars Ohly började starkt och drog såklart fram metaforen om fisk och grumliga vatten. Moderaten Kristina Axén Olin satt istället och talade om "oviljan" att diskutera problemen med integration. Göran Hägg satt och svamlade om saker som säkert motbevisats 1000 gånger i olika sammanhang. Gäsp. Debatten i media ligger verkligen många år efter verkligheten.
Ja man frågar sig ständigt varför SVT etc envisas med att hålla sig med intellektuellt suboptimala och ohederliga "omvärldsanalytiker". Varför inte ta in den mycket sympatiske chefredaktörerna för samtiden, samt Sanna Rayman, det hade varit mer i tiden och de kan båda bevisligen slå på hjärnan till skillnad från dagens pajaser.
Citera
2014-12-19, 09:52
Medlem
Fullsteams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten

Det är inte betalning till honom själv insamlingen avser i första hand, utan andra kostnader för att få ut boken. Tino inser själv att han behöver korrekturläsning.

Citat:
400 000 räcker gott och väl för att skriva boken. Det inkluderar kostnader för den bästa språkgranskningen pengar kan köpa (få behöver det mer än jag), design, layout och initiala kostnader för att trycka ut boken. Boken kommer förhoppnings att finansiera sina utgivningskostnader på sikt

http://www.tino.us/2014/12/nervos-be...iam-infinitam/
Citera
2014-12-19, 10:00
Medlem
longbow4ys avatar
Nu kan det blir riktig syntax error för PK-eliten:
Citat:
En 49-årig svensk (Jo så skriver de ) kvinna riskerar elva års fängelse efter att ha fört in elva medborgare från Syrien på illegal väg till Gran Canaria.
...
Sedan skulle resan gå vidare till Tyskland eller Sverige via Gran Canaria och Madrid.
...
En av syrierna har erkänt att hans avsikt var att resa till Europa efter att ha betalat mellan 10.000 till 12.000 dollar

http://www.svenskamagasinet.nu/shortnews.9861.html

Är hon en simpel människosmugglare eller en hjältinna i mediakriget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in