2014-12-18, 21:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Jag har förövrigt inte sett nåt i media idag om Söders korkade uttalanden tidigare. Det verkar nu vara överspelat. Jag tror nog folk har slutat lyssna när media ska moralisera över SD, det går inte att få fram några chockreaktioner längre.

Då är det bara att vänta på domen i form av opinionsundersökningarna. Visar det sig att SD inte påverkats negativt av vad Söder sa(eller snarare hur han sa det) så är det bara att köra på.
Citera
2014-12-18, 21:28
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Glömde bort att länka hans inlägg om saken.

http://www.tino.us/2014/12/nervos-be...iam-infinitam/

Tino är Den Utvalde. Vår Golden Child. Speciellt det jag markerar på slutet kan visa sig väldigt avgörande. Vårat etablissemang har å ena sidan sin hysteriska sekterism och tankeblockad. Å andra sidan så verkar de lida av enormt dåligt självförtroende. Tror inte det behövs så många belysande artiklar i t ex The Economist för att de helt plötsligt ska känna ilningar av pinsamhet forsa efter ryggraden. Låter löjligt men jag är ganska övertygad om att sådant är avgörande och uppfattas som betydligt värre än när svenska småfolket skriver kompletta verk om vansinnet. Oavsett rang (Arnstberg och Tullberg är ju professor och docent för satan) så ignoreras det ändå och sätts i White Trash-rasistfascistfacket. Inte så när nån halvkass akademiker i USA skriver om mindre behagliga sanningar om Sverige i New York Times.

Helt rätt. Globalism is a bitch. Inte så kul att sitta på redaktionen med pascalidou å hennes femtielva spökskrivare på nån sketen bonnierblaska å se Sveriges viktigaste debattörer helt enkelt välja att prata med nån journalist på en bättre tidning. En av de där utländska tidningarna som är typ 87% större än Sveriges samlade media.
Citera
2014-12-18, 21:30
Medlem
Citat:

Tino är Den Utvalde. Vår Golden Child..

Det kommer vara viktigt att dubbel, trippelkolla fakta i boken. Vill inte det blir en debattn om att fakta/statistik inte stämmer och skymmer sikten för andra viktiga saker. Visst att vänstermedia kommer försöka förvränga osv. Men det viktiga är att de inte ska var fel!
Citera
2014-12-18, 21:35
Medlem
Sixts avatar
Den mycket usle och oinformerade "journalisten" Lena Mellin har märkligt nog inte hotat med halalslakt av Hägglund efter KD:s utspel. Hon tycker inte det är dåligt, tvärtom. Hon tycker till och med det är bra.

Citat:
KD-ledaren Göran Hägglund är den första partiledaren som tar i den heta potatisen. Det vill säga tar upp den ökande flyktingströmmen till Sverige och diskuterar hur den ska hanteras med någorlunda konkretion.

Nu har Hägglund haft fräckheten att hävda att det kanske går att minska kostnaderna för flyktingmottagandet och samtidigt öka incitamenten till arbete för dem som kommer hit. Det skulle han inte ha gjort, åtminstone inte enligt de företrädare för de rödgröna partierna som uttalade sig efter utspelet. De antydde, utan att säga det rakt ut, att Göran Hägglund fiskar i grumliga SD-vatten.

Man behöver ju inte vara Einstein för att räkna ut att det är besvärligt. Ingen talar svenska och många har utbildningar som inte går att använda i Sverige utan kompletteringar. Dessutom ska alla ha tak över huvudet.

Tystnaden från de andra partierna bidrog sannolikt till att Sverigedemokraterna fördubblades i senaste riksdagsvalet. Det enda parti som svarade på de frågor som många väljare ställde var SD. Övriga talade om vikten av ett öppet samhälle.

Det är viktigt, superviktigt till och med. Men tyvärr måste man nog säga lite mer än bara det.

Göran Hägglund kanske har helt fel. Han kanske har helt rätt. Men det är bra att något annat parti än Sverigedemokraterna talar om den här frågan och gör det i någorlunda konkreta ordalag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...cle20045842.ab

Och vad beror tystnaden på då kan man undra? Kan det bero på att svensk media får totalt tokfnatt varje gång en politiker öppnar munnen och antyder att invandringen hypotetiskt kanske möjligtvis skapar vissa problem för samhället. Att alla som inte repeterar de invanda klyschorna kan vänta sig blodtörstande journalister i hasorna som inte kommer ge upp förrän invandringens och mångkulturens evangelium tydligt har förkunnats inför allmänheten. Den tystnad som råder kring de här frågorna är direkt orsakad av alla de vedervärdiga journalister som enbart kan tänka i flock och agera utifrån förutbestämda mönster, precis som Lena Mellin.
Senast redigerad av Sixt 2014-12-18 kl. 21:37.
Citera
2014-12-18, 21:41
Medlem
Så efterblivna S, V och Mp är. Skämtet till minister, likansiktet Maria Ferm käftade med sedvanliga floskler och undvikande av svar, mot Kd:s Göran Häggström som ju gjorde det smått sensationella inlägget i migrationsdebatten det gångns dygnet; i Aktuellt på SVT pågår sen sossarnas finansminister i debatt mot M:s finanspolitiske talesman. Det framgår med tydlighet att S, V och Mp saknar svar, de står kvar och stampar i gamla lögner och itutade dogmer.

Det är spännande tider, de borgerliga partierna verkar vara i begrepp om att vädra ut sina unkna fuskbyggen av mångåriga lögner. De grunnar nog som bäst på hur omsvängningen ska ske utan att kompromettera dem själva i deras lögner. SD får bygga på nästa steg i raketen för att behålla särställningen som trovärdig kraft med prioritering av de viktigaste frågorna för svenskarnas framtid.

En risk är att något av gammelblocken får ett blocköverskridande gehör och att en sådan koalition slår sig till ro med en minimal skärpning av migrationspolitiken, utan någon långsiktig betydelse, och att det kan framtvinga en radikalisering av SD eller deras sympatisörer som känner sig ständigt uteslutna från bekräftelse och inflytande.

Göran Hägglund undvek i Aktuellt att svara rakt på om hans förslag till skärpning syftade till att minska volymen, han fick frågan flera gånger. Maria Ferm fick frågan om hon instämde i att Sverige tar emot långt fler än grannländerna, och undvek att svara rakt på den frågan, istället att "det är klart" att andra ska ta emot fler. Fortfarande ingen i Sjuklövern som slår hål på lögnen att invandringen till Sverige är flyktinginvandring. Definitionerna är korrupta.
Citera
2014-12-18, 21:46
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Det är inte över än dock. Alla pengar utöver dessa 400k går till marknadsföring, vilket är lika viktigt. Så om någon här funderat över att donera men sett att målet redan nåtts: Donera i alla fall, för dina pengar är precis lika viktiga som alla andras!

"
Pengar utöver 400.000 kan användas till en komplimenterande faktahemsida, marknadsföring och seminarier i orter som Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och London. Jag kommer även att skicka gratis exemplar av boken till journalister, ledarskribenter och forskare som intresserar sig för frågan i USA, Storbritannien, Finland, Danmark och Norge. Det svenska rekordet är 550.000 kr för Martin Borgs utmärkta bok och det bör vi kunna överträffa. Det bästa gratisreklam vi kan få bland uländska journalister är att kunna skriva i mail eller på baksidan att boken har rekord i crowdfunding i Sverige.
" - Tino

Så nu ska han helt plötsligt ha 150 000 kr till, och helst mer? Känns mer girigt än seriöst, tycker jag.
Citera
2014-12-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Traditionellt är ju detta symptomatiskt för judarna. Exakt denna destruktiva och konfliktsökande attityd gentemot svenskarna har framträdande judiska representanter i Sverige haft mot svenskarna under många decennier. [...]

Jag tycker du har helt fel.

Judarna i Sverige gör bara utspel när deras traditioner (t.ex. omskärelse) hotas eller om det förekommer antisemitiska yttringar. Bortsett från det så går de knappt att urskilja annat än som ovanligt kompetenta och duktiga svenskar. Nästa gång du ligger på sjukhus kan jag sätta tusen spänn på att du har minst en jude att tacka för att du blir frisk. Judarna och svenskarna borde användas som föredöme när det handlar om att visa att etniciteter med vettiga livsåskådningar kan leva sida vid sida till bådas vinning. Samma sak i USA. Judarna som flydde till USA måste ju vara Nazitysklands absolut bästa gåva. Nobelprisen bara rasar in.
Citera
2014-12-18, 21:50
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Så nu ska han helt plötsligt ha 150 000 kr till, och helst mer? Känns mer girigt än seriöst, tycker jag.
Det kommer skrivas ännu mer om man slår crowdfunding-rekord. Sedan är marknadsföring och reklam nästan viktigare än boken i sig.
Citera
2014-12-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Här är BNP per capita i fasta priser, källa Ekonomifakta. Ingen tillväxt sedan 2007.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/...06&to5051=2013
Jag såg det diagrammet tidigare, men valde SCB:s som jag länkade tidigare. Jag vet inte vad som bäst beskriver sanningen, "fasta priser med referensår 2013" eller "löpande priser". BNP har iallafall ökat det senaste decenniet, och man får förmoda att befolkningen har ökat med åtskilliga hundratusental. Beroende på vilken BNP per cap-kurva man föredrar får man olika bild av utvecklingen. Min konklusion är att BNP inte som ensamt mått säger så mycket om välståndet, jag hänvisar till förra inlägget. I skrivande stund hör jag att Migrationsverket ska nyanställa 1000 pers... En inte så djärv gissning är att det migrationsindustriella komplexets andel av BNP har ökat.
Citera
2014-12-18, 21:57
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenLomond
Jag tycker du har helt fel.

Judarna i Sverige gör bara utspel när deras traditioner (t.ex. omskärelse) hotas eller om det förekommer antisemitiska yttringar. Bortsett från det så går de knappt att urskilja annat än som ovanligt kompetenta och duktiga svenskar. Nästa gång du ligger på sjukhus kan jag sätta tusen spänn på att du har minst en jude att tacka för att du blir frisk. Judarna och svenskarna borde användas som föredöme när det handlar om att visa att etniciteter med vettiga livsåskådningar kan leva sida vid sida till bådas vinning. Samma sak i USA. Judarna som flydde till USA måste ju vara Nazitysklands absolut bästa gåva. Nobelprisen bara rasar in.

Du har helt fel.

https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

För bara några decennier sen så eftersträvade den svenska politiken efter en homogen svensk kultur. Framtill i mitten av 1960-talet var mångkultur ett begrepp som inte ens existerade. Den 21 oktober 1964 publicerades en artikel i tidningen ”Dagens Nyheter” som var då och är idag ägd av den Judiska familjen Bonnier. Artikeln hette ”Utlänningsproblemet i Sverige” som var skriven av David Schwarz som är en Judisk s k Förintelseöverlevare. Han kom till Sverige under 1950-talet efter att ha behandlats i ett sanatorium i Tyskland och Italien för sin tyfus och tuberkulos han hade drabbats av i koncentrationslägren.

http://www.forumbiodiversity.com/sho...l=1#post655743
Citera
2014-12-18, 22:02
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:

Tino är Den Utvalde. Vår Golden Child. Speciellt det jag markerar på slutet kan visa sig väldigt avgörande. Vårat etablissemang har å ena sidan sin hysteriska sekterism och tankeblockad. Å andra sidan så verkar de lida av enormt dåligt självförtroende. Tror inte det behövs så många belysande artiklar i t ex The Economist för att de helt plötsligt ska känna ilningar av pinsamhet forsa efter ryggraden. Låter löjligt men jag är ganska övertygad om att sådant är avgörande och uppfattas som betydligt värre än när svenska småfolket skriver kompletta verk om vansinnet. Oavsett rang (Arnstberg och Tullberg är ju professor och docent för satan) så ignoreras det ändå och sätts i White Trash-rasistfascistfacket. Inte så när nån halvkass akademiker i USA skriver om mindre behagliga sanningar om Sverige i New York Times.

Det där stämmer inte riktigt. Bara titta på svensk narkotikapolitik. Fortfarande stenhårt fast i de dogmer som etablerades på 70-talet, trots att resten av den utvecklade världen går mot skademinimering, avkriminalisering och till och med legalisering. Det svenska etablissemanget skäms inte ett dugg över att driva samma slags politik som Saudiarabien och Kina, eller att skicka spån som Maria Larsson att debattera holländska forskare som kan både sitt ämne och engelska. Man håller fast vid den utstakade linjen, förföljer dissidenter och tycker att det är resten av världen som inte förstår.
Citera
2014-12-18, 22:05
Bannlyst
Jag hade tänkt att säga att jag tror inte DN vill sänka SD men men nu har jag läst alla artiklar sista kvartalet på nätet för att ge dom ett försvar och jag har själv DN varje morgon.

Jag hittar bara den ena artikeln efter den andra som anklagar SD för allt illa som har hänt i vårt land de sista 4 månaderna?

Jag säger upp min prenumeration som jag haft sedan 97.

Dom har tagit stafettpinnen från Expressen.

Lycka till med att få nyanlända att köpa tidningen!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in