Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-18, 20:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jag sparade tidningen där Löfvén utlyste nyval, och kommer spara dagens också. Den 18de December kan i framtiden ses som den dag då etablissemanget gav med sig.

Det återstår att se, men i avsaknad av ett Lucia-beslut, så kan möjligen december 2014 bli ihågkommet för ett flertal intressanta händelser, kanske även KD:s utspel. Fast KD skall bli kvar i Riksdagen också.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
PK-media hade inget att komma med. Insåg nog de bakom kampanjen redan ifrån början. Sådana kampanjer kan inte bli långvariga. Det var nog möjligheten till kombinationen judar och SD i rubriken som drev det hela.

Glada nyheter.

Tino fick sina pengar. Uppe i 415470 SEK. Så nästa år någon gång kommer hans bok ut.

Förväntar mig egentligen ingenting nytt jämfört med tidigare verk. Skillnaden är väl mer att Tino har både kontaktnät och respekt bland borgerliga trendsättare, intellektuella och akademiker. Så efter att den boken kommit ut så blir det omöjligt för Ullenhagare och fulmedia att blåljuga om ekonomiska vinster och liknande.

Hade hoppats att Tullbergs och Arnstberg/Sandelins böcker skulle räcka. Men dom herrarna misstänkliggörs enkelt av vänsterliberalerna pga deras etniska ursprung. Tinos kurdbakgrund hjälper.

Kanske ger denna bok bättre effekt än de tidigare, även om just inget särskilt nytt framkommer. Tinos bok kommer nog i alla fall att recenseras på SvD:s ledarsida.
Citera
2014-12-18, 20:58
Medlem
Fan vad vidrigt det är att se Göran Hägglund sitta på twitter och kokettera med att han blivit kallad en massa fula saker och se alla ryggdunkare i kommentarsfältet. Han är en av dem som har störst skuld till nuvarande debattklimat och fortfarande håller han på med sin avhumaniserande retorik gentemot sverigedemokrater. Dessa människor är sjuka psykopater. De måste bort och helst ställas inför rätta.
Citera
2014-12-18, 20:59
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
PK-media hade inget att komma med. Insåg nog de bakom kampanjen redan ifrån början. Sådana kampanjer kan inte bli långvariga. Det var nog möjligheten till kombinationen judar och SD i rubriken som drev det hela.

Glada nyheter.

Tino fick sina pengar. Uppe i 415470 SEK. Så nästa år någon gång kommer hans bok ut.

Förväntar mig egentligen ingenting nytt jämfört med tidigare verk. Skillnaden är väl mer att Tino har både kontaktnät och respekt bland borgerliga trendsättare, intellektuella och akademiker. Så efter att den boken kommit ut så blir det omöjligt för Ullenhagare och fulmedia att blåljuga om ekonomiska vinster och liknande.

Hade hoppats att Tullbergs och Arnstberg/Sandelins böcker skulle räcka. Men dom herrarna misstänkliggörs enkelt av vänsterliberalerna pga deras etniska ursprung. Tinos kurdbakgrund hjälper.

Det är inte över än dock. Alla pengar utöver dessa 400k går till marknadsföring, vilket är lika viktigt. Så om någon här funderat över att donera men sett att målet redan nåtts: Donera i alla fall, för dina pengar är precis lika viktiga som alla andras!

"
Pengar utöver 400.000 kan användas till en komplimenterande faktahemsida, marknadsföring och seminarier i orter som Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och London. Jag kommer även att skicka gratis exemplar av boken till journalister, ledarskribenter och forskare som intresserar sig för frågan i USA, Storbritannien, Finland, Danmark och Norge. Det svenska rekordet är 550.000 kr för Martin Borgs utmärkta bok och det bör vi kunna överträffa. Det bästa gratisreklam vi kan få bland uländska journalister är att kunna skriva i mail eller på baksidan att boken har rekord i crowdfunding i Sverige.
" - Tino
Senast redigerad av MentosFruitcore 2014-12-18 kl. 21:02.
Citera
2014-12-18, 21:02
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det återstår att se, men i avsaknad av ett Lucia-beslut, så kan möjligen december 2014 bli ihågkommet för ett flertal intressanta händelser, kanske även KD:s utspel. Fast KD skall bli kvar i Riksdagen också.

Kanske ger denna bok bättre effekt än de tidigare, även om just inget särskilt nytt framkommer. Tinos bok kommer nog i alla fall att recenseras på SvD:s ledarsida.

Hans strategi är helt korrekt för att skämma ut det svenska etablissemanget. Kritik underifrån är helt utan verkan då Sverige styrs centraliserat uppifrån-och-ner. Vad som däremot slår undan benen på avantgarde-etablissemanget är synpunkter och kritik ifrån utlandet (dvs USA, UK till viss mån rätt delar av kontinentaleuropa) samt kritik inifrån de elitcirklar som styr landet.

Det är där som hans bokstrategi passar som hand i handske. Boken kommer på engelska. Marknadsföringsexemplar skickas till tidningar och akademiker över hela anglosaxiska världen. Han verkar planera för en bokturné som med all säkerhet kommer dra rätt sorts folk för att få genomslag i det här cp-landet.

Har en stark misstanke om att sådant som vi i tråden har stört oss på sedan länge inom ett år kommer vara nån sorts konsensusåsikt bland de tänkande elitskikten i Sverige.

Sedan tar det några år till innan politiken lagts om.
Citera
2014-12-18, 21:03
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Det har dock varit ont om rapporter om rapporter om kristdemokrater med nazistrelaterade matsmältningsbesvär, till skillnad från Skyttedals första utspel. Måhända har partipiskan talat i frågan?

Det handlar snarare om att polletten trillat ned hos de smartare kristdemokraterna. En del menar ju att de journalister som nu efter valet uttrycker mer realistiska ståndpunkter är kappvändare. Det kan i en del fall ligga en del i det men jag ser dem samtidigt som murbräckor för invandringskritiken. När Jimmie Åkesson säger något går det inte för Sjupartister att härma men om Ivar Arpi, Thomas Gür och liknande börjar ifrågasätta öppet så blir det tydligt för de smartaste borgerliga att det går att föreslå samma saker själv och, mer viktigt, att om de personerna tycker så kan inte åsikten i sig vara så hemsk.
Citera
2014-12-18, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
De sa tidigare på radio idag att endast Luxemburg ger PUT till syrier.

Aha, så koks-Maria ljuger svenska folket rakt upp i sina ansikten i vanlig ordning?
Är det verkligen bara Luxemburg som gör detta? Varför just Luxemburg, miljötalibaner vid makten även där? Är det OK att slänga sina ID-handlingar även i Luxenburg?

Hoppas detta inte är OT, det är ju en del av multikultikrig i gammelmedia utan dess like.

Ett parti med 30% så många väljare som SD säger någon "kontroversiellt" och gammelmedia går BANANAS.

Vad vet vi om han KD:aren som ska debattera mot vänsterextremisten Dimarca och Paula om en timme?
Citera
2014-12-18, 21:05
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Har en stark misstanke om att sådant som vi i tråden har stört oss på sedan länge inom ett år kommer vara nån sorts konsensusåsikt bland de tänkande elitskikten i Sverige.

Åtminstone bland oberoende borgare(dvs de som tvingats ut eller valt att lämna partierna pga bristande karriärmöjligheter)
Citera
2014-12-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antifeminizten
Aha, så koks-Maria ljuger svenska folket rakt upp i sina ansikten i vanlig ordning?
Ja, åtminstone enligt Susanne Palme, 1:50 in i inslaget.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6049985
Citera
2014-12-18, 21:14
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Imponerande att dra in över 400.000 på tre dagar i syfte att publicera en kritisk analys av svensk migrationspolitik. Hur många donationer från privatpersoner skulle en pro-mångkulturförfattare kunna samla in på lika lång tid? Det är där de statliga subventionerna till "kulturtidskrifter" kommer in.
Det måste svida för dessa kulturskribenter att behöva få anslag över en statsbudget när tino kan fixa lika stora belopp på några dagar.
Citera
2014-12-18, 21:16
Medlem
glimmandes avatar
Glömde bort att länka hans inlägg om saken.

http://www.tino.us/2014/12/nervos-be...iam-infinitam/

Citat:
Jag upprepar att de som känner att de inte har råd att ge en stor summa i stället kan ge exempelvis 10 kronor som moraliskt stöd. Jag är höginkomsttagare och vill inte ha pengar från läsare med trängd ekonomi.

...

Det finns dock alltid mer som kan göras med pengar. Stridsdikten i rubriken är från Ciceros femte filippik mot Mark Antony och kan översättas som ”unlimited money is the sinews of war”, pengar är krigets senor. Ciceros kommentar gäller lika mycket opinionsbildning som krig.

Det finns flera saker som kan göras med medel över 400 000. Ett är reklam. Jag vill även skicka ett gratis exemplar av den engelska versionen av boken till journalister, ledarskribenter och akademiker som intresserar sig för de här frågorna i USA, Storbritannien, Finland, Danmark och Norge.

...

Det andra är att göra en snyggt designad kompanjonhemsida med fakta från boken ... De som googlar efter fakta om invandring behöver då inte längre förlita sig på mer eller mindre oseriösa propogandasidor. Det tredje är att anordna seminarier i orter som Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Bryssel och London för att presentera boken. Jag övervägde att ge ut boken gratis men beslutade mig för att det var en dålig idé. Framförallt i utlandet där människor inte känner till bakgrunden kommer en bok som är gratis att framstå som en pamflett och därför inte tas på allvar. Däremot kan man lägga ut stora delar på nätet gratis

...

Har jag tid så är genomslag inget problem, om inte i Sverige så åtminstone i utlandet. Underskatta inte intresset för svensk migrationsfrågor i andra länder. Många journalister och editors på New York Times, The Economist, BBC, Forbes och andra följer det svenska debattklimatet med fascination och ett visst mått av oro. Jag vet detta för att jag har pratat med dem, i regel efter att de kontaktat mig.

Tino är Den Utvalde. Vår Golden Child. Speciellt det jag markerar på slutet kan visa sig väldigt avgörande. Vårat etablissemang har å ena sidan sin hysteriska sekterism och tankeblockad. Å andra sidan så verkar de lida av enormt dåligt självförtroende. Tror inte det behövs så många belysande artiklar i t ex The Economist för att de helt plötsligt ska känna ilningar av pinsamhet forsa efter ryggraden. Låter löjligt men jag är ganska övertygad om att sådant är avgörande och uppfattas som betydligt värre än när svenska småfolket skriver kompletta verk om vansinnet. Oavsett rang (Arnstberg och Tullberg är ju professor och docent för satan) så ignoreras det ändå och sätts i White Trash-rasistfascistfacket. Inte så när nån halvkass akademiker i USA skriver om mindre behagliga sanningar om Sverige i New York Times.
Senast redigerad av glimmande 2014-12-18 kl. 21:19.
Citera
2014-12-18, 21:21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Hans strategi är helt korrekt för att skämma ut det svenska etablissemanget. Kritik underifrån är helt utan verkan då Sverige styrs centraliserat uppifrån-och-ner. Vad som däremot slår undan benen på avantgarde-etablissemanget är synpunkter och kritik ifrån utlandet (dvs USA, UK till viss mån rätt delar av kontinentaleuropa) samt kritik inifrån de elitcirklar som styr landet.

Det är där som hans bokstrategi passar som hand i handske. Boken kommer på engelska. Marknadsföringsexemplar skickas till tidningar och akademiker över hela anglosaxiska världen. Han verkar planera för en bokturné som med all säkerhet kommer dra rätt sorts folk för att få genomslag i det här cp-landet.

Sedan tar det några år till innan politiken lagts om.

Man kan ju hoppas att han skickar till alla EU-parlamentariker och kommissionärer också, samt till EU-staternas regeringar, så inser de snabbt att Sverige är ett tragiskt särfall och att de själva skall undvika att gå den vägen.
Citera
2014-12-18, 21:25
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Fan vad vidrigt det är att se Göran Hägglund sitta på twitter och kokettera med att han blivit kallad en massa fula saker och se alla ryggdunkare i kommentarsfältet. Han är en av dem som har störst skuld till nuvarande debattklimat och fortfarande håller han på med sin avhumaniserande retorik gentemot sverigedemokrater. Dessa människor är sjuka psykopater. De måste bort och helst ställas inför rätta.

Göran Hägglund tillhör väl inte dem som hårdast drivit debattklimatet till vad det är just nu. Visst, Hägglund har väl knappast heroiskt stått upp för en sansad debatt men han har inte varit den fulaste spelaren direkt.

Debatt mellan Sara Skyttedal och Magda Rasmusson (Grön Ungdom) i P3. Skyttedal gör ganska bra ifrån sig. Mer av henne tack.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6049971

Såg att moderaten Maria Abrahamsson skrev så här på Twitter angående KD:s migrationsutspel: "I dag är jag kristdemokrat".

Jag har förövrigt inte sett nåt i media idag om Söders korkade uttalanden tidigare. Det verkar nu vara överspelat. Jag tror nog folk har slutat lyssna när media ska moralisera över SD, det går inte att få fram några chockreaktioner längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in