Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskOpposition
Vad gäller delar av kulturmarxismens mest fanatiska utövare så är ju religionen en mycket relevant metafor för att beskriva hängivenhet, tunnelseende och ren hjärntvätt. De utgör någon slags metaforisk korsning mellan Maranatarörelsen och Scientologerna.
Den typ av riktigt svåra fall som du beskriver skrämmer mig djupt. Dessa människor får mig att tänka på självmordssekter, som t.ex. Folkets tempel där över 900 personer synkroniserat tog livet av sig 1978.
Att dessa tokar i så hög utsträckning fylkas i propagandaapparaten gör det hela ännu mer olustigt.
När man funderar över drivkrafterna bakom det hela så får man skilja på de olika förespråkarna. Vi har ju "de troende" dvs. godhetsknarkande idioter som verkligen tror på att allt blir bättre med mångkultur, tokfeminism & självförnekelse, det är majoriteten. De nyttiga idioterna.
Men sen har vi den andra, väldigt lilla, gruppen av ideologiskt skolade postmodernister, som kan sin Foucault & sin Derrida. Dom har ju som enda mål att bryta ner samhället, utan att veta vad som skall komma efter, för ingen kan ju förutspå det kommande postmarxistiska lyckoriket. Men egentligen, innerst inne, så vet dom att marxismen har förlorat & är enbart intresserade av att förstöra hela vår civilisation, som ren hämnd. Vi talar här om ondskan i sin renaste form. Tänk Mattias Gardell, Edda Manga & Co.
Dessa, tillsammans med hurtfriska tokliberaler från Timbro som tror sig ha hittat formeln för att knäcka välfärdsstaten genom massinvandring, utgör det som vissa har benämnt en "perfekt storm" av vansinne som har skapat dagens situation.
Om det finns tid kvar att stoppa eländet? Jag vet inte, men det skadar i varje fall inte att ha en valutasäkrad privat förmögenhet framöver.