2014-12-14, 21:10
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Haha. Nu bränner DN av alla namn på antisemitismlistan. Denna dåre har varit med förr och hetsat upp sig över svenskarnas utbredda antisemitism i Malmö, och hon härjade även som fan när Ilmar Reepalu sa att han hade varit på någon judisk förenings möte i Malmö och stött ihop med SD-företrädare Ekeroth på sagda möte och det utbröt total panik.

Hon har Arnstads trovärdighet den gode Lena Posner Körösi.

Till skillnad från vanliga svenskar, samer och invandrare som inte har några problem att definiera sig så hävdar judarna att de har rätten att vara heljudiska men ändå att räknas fullt ut som svenskar.
Denna självpåtagna rätt är själva grunden i den judiska identiteten som den konstruerats efter andra världskriget.
På samma sätt kan denna jude född och uppvuxen i Sverige flytta till Israel och med ens vara en fullödig israel, lika som att en jude född och uppvuxen i Israel kan flytta till Sverige och omedelbart kräva att räknas som svensk.

Det är en unik rättighet som endast ska tillkomma det judiska folket, att definiera sig själva. Resten av världen kan dock inte räkna med samma rättighet, deras etnicitet och tillhörighet är mer - flytande - som Auchtocton beskrev det i ett läsvärt inlägg i denna tråd.

Räkna dock med att det blir liv, judarna gillar inte att deras egen rätt till att definiera sin etnicitet ifrågasätts.
Citera
2014-12-14, 21:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Om någon bryr sig så kollade jag på DN nu, och i deras "Dagens toppnyheter"-list högst upp på framsidan så omnämns artikeln som "judefierades" med sin orginalrubrik.

"Söder: Invandrare ska få betalt för att flytta" står det i nyhetslisten. Sen kommer Lena Posner Körösi och kör sitt definiera sig själv-race. Dom orkar inte ens ändra på alla ställen när dom vinklar om sin artikel och ska beslå SD med antisemitism eller vad du nu ska göra...

Humor. Orkar någon så kan ni ta screenshots.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Till skillnad från vanliga svenskar, samer och invandrare som inte har några problem att definiera sig så hävdar judarna att de har rätten att vara heljudiska men ändå att räknas fullt ut som svenskar. Denna självpåtagna rätt är själva grunden i den judiska identiteten som den konstruerats efter andra världskriget.

Centralt i ditt resonemang är "självpåtagen". Det sprider dock litegrann löjets skimmer över de utvalda på DN när de ska beslå SD med antisemitism. Det faller ju litegrann på sin egen orimlighet, och det torde ju vara allmängods nu att partitoppen i SD innehåller självpåtagna definierare av sin egen identitet.

Hur som helst blir det fail på DN.

Men på riktigt tror jag att att Peter är mer än lite nervös inför valresultatet i mars.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-12-14 kl. 21:19.
Citera
2014-12-14, 21:29
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nu finns hashtaggen #blinkamotrasism.

Ironi från våldsvänsterhåll.

https://twitter.com/hashtag/Blinkamotrasism?src=hash

Gudars skymning... Man vet att det är illa när tom Twitter ironiserar och hånar den senaste antirasistiska kampanjen.

Citat:
Ursprungligen postat av att
SD kör ju med sin slogan "Heja Jimmie" (se t.ex. den nya profilbilden på SD:s facebooksida: https://www.facebook.com/SDjatack), så då låter "Heja SD" inte osannolikt. Det är nog det minst osannolika i hela historien.

Drar man till med heil Hitler, Sverige åt svenskarna, ut med alla svartskallar eller något liknande kan man ju inte direkt följa upp den med heja SD... Vad kommer efter det, sassa brassa mandelmass? Leve nationalismen? Tre hurra för konungadömet Sverige? Antagligen helt och hållet ljug.
Senast redigerad av Aigis 2014-12-14 kl. 21:48.
Citera
2014-12-14, 21:32
Medlem
Cykelolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
På Rapport ikväll (som jag tror är Sveriges största nyhetsprogram) rapporterades det om att bostadsbristen har ökat markant på den ökade invandringen till Sverige.

Ett senare inslag handlade om "flyktingkaos" i Filipstad där Bert Karlsson smällt upp ett antal asylboenden och där SD har fyrfaldigat sitt väljarstöd sedan förra valet. Journalisten på besök frågade till och med en socialdemokratisk kommunpolitiker om det inte vore dags att börja prata om volymer. Det blev något svammel till svar.

Min fetning - är jag den ende som ser en förändring i de lokala politikernas uppträdande efter valet? Det har gått från ett tillkämpat och hurtfriskt: "Det handlar om utmaningar!" till ett dämpat och resignerat:"Systemen går sönder" på nolltid. För ett halvår sedan hade det lett till uthängningar i riksmedia, idag är det mer ett trött konstaterande av fakta.

Min tolkning är att de till skillnad mot Twitterati, partiledningar och media dagligen kommer i kontakt med de problem den nuvarande migrationspolitken medför. Inför valet gick resonemanget enligt: "ja, det finns problem men lyckas vi bara hålla SD stången så får vi fyra år på oss att räta upp situationen" - sen kom Löfven och förstörde det hela genom att utlova extra val.

Valrörelsen kommer att bli en mardröm för alla utom SD: partiledningarna saknar all verklighetskontakt, pengarna är slut, personalen är slutkörd och dagligdags tvingas medierna belysa ytterligare aspekter av samhällsbygget som kollapsar under invandringens tyngd.
Citera
2014-12-14, 21:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelolycka
Min fetning - är jag den ende som ser en förändring i de lokala politikernas uppträdande efter valet? Det har gått från ett tillkämpat och hurtfriskt: "Det handlar om utmaningar!" till ett dämpat och resignerat:"Systemen går sönder" på nolltid. För ett halvår sedan hade det lett till uthängningar i riksmedia, idag är det mer ett trött konstaterande av fakta.
Det mothugg man ser mot den obehagliga insikten att det är på väg att gå åt helvete är diverse kärringars artiklar på temat -"Vi förtjänar inte att ha det bättre än någon annan"-

Det är där vi har hamnat, att det skulle vara lönsamt är det bara ett fåtal hjärntvättade dårar som fortfarande tror på, nu är det istället en religiös självspäkelse som återstår. -"Det är bara tur att vi är födda här, så vi kan lika bra pissa bort vårt välstånd på idiotprojekt."-
Citera
2014-12-14, 21:39
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelolycka
Min tolkning är att de till skillnad mot Twitterati, partiledningar och media dagligen kommer i kontakt med de problem den nuvarande migrationspolitken medför. Inför valet gick resonemanget enligt: "ja, det finns problem men lyckas vi bara hålla SD stången så får vi fyra år på oss att räta upp situationen" - sen kom Löfven och förstörde det hela genom att utlova extra val.

Inget av 7-klöverpartier har för avsikt att räta upp något, tvärtom. Dom har en helt annan vision för farmtiden än vad du har.
Citera
2014-12-14, 21:59
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Finns det inte en tredje tillhörighet?

3. Kulturell tillhörighet, som Soran kanske refererar till. Han känner att han är både kurd och svensk, precis som vissa andra invandrare.

Klart det finns. Sett ifrån samhälleligt perspektiv så är det den kanske viktigaste då det är där som mycket av samhörighetsskänslan kommer ifrån. Samtidigt så hamnar man alltid i menlösa diskussioner om definitioner. Den kulturella tillhörigheten är komplex men samtidigt svårdefinierbar. Det är sådant man vet är svenskt rent instinktivt men som sällan kan kategoriseras utan att det blir fånigt.

Det är operativt enklare med etnisk tillhörighet och medborgarskap då definitionerna är uppenbara. Även om kulturell tillhörighet och alla specialfall faktiskt är intressant. Har t ex inget problem med att se adopterade utomeuropeer som en del av det svenska folket då de nästan alltid är helt involverade i det svenska. Man kan vara kurd eller arab och samtidigt i praktiken svensk till attityd, livssyn och liknande. Även dessa blir vid normala omständigheter på nån generation en del av det svenska folket (iallafall deras barn som ofta är med svenskar) genom giftermål, levnadsöde, liv. Känns ofta som jag har mer gemensamt med mellanösternfolk än med etniskt svenska vänsterliberala social justice warriors. Helt uppenbart vilka jag hellre hade dela skyttegrav med, liksom.

Problemet är väl att vi inte har eller haft normala omständigheter på över två decennier. Sådan liberalism som fungerar vid mindre inflöden fungerar inte alls vid störtfloder. Att trassla in sig i alla specialfall och Soran Ismail-människor när inflödet är dubbla svenska barnafödandet funkar helt enkelt inte. Det enda som kommer ur den komplexa sörjan är ännu mer diffus sörja.
Citera
2014-12-14, 21:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
-"Det är bara tur att vi är födda här, så vi kan lika bra pissa bort vårt välstånd på idiotprojekt."

Ja, ungefär så skrev ju Lisa Magnusson härom dagen, ja.

Jag frågar mig: var kommer denna föreställning ifrån? Själar som flyger omkring i världsalltet, ivrigt sökandes efter en kropp vilken som helst att ta boning i?

Verkligheten är ju att ingenting i en människas liv beror på "slumpen". En människas existens går att härleda i generation efter generation så länge man nedtecknat det... oräkneliga aktiva val (positiva eller negativa) och generationers enorma uppoffringar ligger till grund för varje människas existens. Genernas lagar gör varje människa till kulmen av just dennes evolutionslinje. Hundratals -- tusentals -- andra människor, tidigare generationer, vänner, kulturella fränder, formar varenda en av människorna till just denna unika lilla båt på ett vilt hav.

Det är sannerligen obegripligt. Självhatande nihilister är allt de är, och sitt eget vanmäktiga hat mot själva existensen vill de projicera på andra.
Citera
2014-12-14, 22:08
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det mothugg man ser mot den obehagliga insikten att det är på väg att gå åt helvete är diverse kärringars artiklar på temat -"Vi förtjänar inte att ha det bättre än någon annan"-

Det är där vi har hamnat, att det skulle vara lönsamt är det bara ett fåtal hjärntvättade dårar som fortfarande tror på, nu är det istället en religiös självspäkelse som återstår. -"Det är bara tur att vi är födda här, så vi kan lika bra pissa bort vårt välstånd på idiotprojekt."-

Vad gäller delar av kulturmarxismens mest fanatiska utövare så är ju religionen en mycket relevant metafor för att beskriva hängivenhet, tunnelseende och ren hjärntvätt. De utgör någon slags metaforisk korsning mellan Maranatarörelsen och Scientologerna.

Den typ av riktigt svåra fall som du beskriver skrämmer mig djupt. Dessa människor får mig att tänka på självmordssekter, som t.ex. Folkets tempel där över 900 personer synkroniserat tog livet av sig 1978.

Att dessa tokar i så hög utsträckning fylkas i propagandaapparaten gör det hela ännu mer olustigt.
Citera
2014-12-14, 22:24
Medlem
MentosFruitcores avatar
Idag på agenda: Bostadsbrist, ett inslag med en somalie-familj på nio pers som bor i en etta. De blir utkastade p.g.a av oljud och buller.

Sedan en expert som pekar på den stora befolkningsökning som en följd av invandringen är anledningen till bostadsbristen.

Det tar sig
Citera
2014-12-14, 22:24
Medlem
Säga vad man vill men Björn Söder uttrycker sig inte särskilt taktiskt i DN-intervjun. Han borde förstå vem han pratar med och hur saker kan vinklas. Varför överhuvudtaget prata om judar och samer? Det där är buzzwords som det huggs på direkt och dessutom del av en diskussion som det krävs en helt annan subtilitet för att gå i land med. Lika bra att undvika tills läget är det rätta (för tillfället är saker så uppskruvade att det inte krävs mycket för att det ska bli ett herrans liv). Fokus borde ligga på att invandringen är på tok för stor i förhållande till mottagningskapaciteten.
Senast redigerad av Aristides 2014-12-14 kl. 22:58.
Citera
2014-12-14, 22:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Vad gäller delar av kulturmarxismens mest fanatiska utövare så är ju religionen en mycket relevant metafor för att beskriva hängivenhet, tunnelseende och ren hjärntvätt. De utgör någon slags metaforisk korsning mellan Maranatarörelsen och Scientologerna.

Den typ av riktigt svåra fall som du beskriver skrämmer mig djupt. Dessa människor får mig att tänka på självmordssekter, som t.ex. Folkets tempel där över 900 personer synkroniserat tog livet av sig 1978.

Att dessa tokar i så hög utsträckning fylkas i propagandaapparaten gör det hela ännu mer olustigt.
När man funderar över drivkrafterna bakom det hela så får man skilja på de olika förespråkarna. Vi har ju "de troende" dvs. godhetsknarkande idioter som verkligen tror på att allt blir bättre med mångkultur, tokfeminism & självförnekelse, det är majoriteten. De nyttiga idioterna.

Men sen har vi den andra, väldigt lilla, gruppen av ideologiskt skolade postmodernister, som kan sin Foucault & sin Derrida. Dom har ju som enda mål att bryta ner samhället, utan att veta vad som skall komma efter, för ingen kan ju förutspå det kommande postmarxistiska lyckoriket. Men egentligen, innerst inne, så vet dom att marxismen har förlorat & är enbart intresserade av att förstöra hela vår civilisation, som ren hämnd. Vi talar här om ondskan i sin renaste form. Tänk Mattias Gardell, Edda Manga & Co.

Dessa, tillsammans med hurtfriska tokliberaler från Timbro som tror sig ha hittat formeln för att knäcka välfärdsstaten genom massinvandring, utgör det som vissa har benämnt en "perfekt storm" av vansinne som har skapat dagens situation.

Om det finns tid kvar att stoppa eländet? Jag vet inte, men det skadar i varje fall inte att ha en valutasäkrad privat förmögenhet framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in