Rekommenderar er att gå in och läsa på Oliver Rosengrens (förbundsstyrelseledamot i MUF) twitterkonto just nu.
Sara Skyttedal hade enligt honom den dåliga smaken att länka till Ivar Arpis reportage om migrationsverket i senaste Neo. Kan läsas här:
http://magasinetneo.se/artiklar/migranverket/
Oliver Rosengren tycker att man ska driva annan opinion än denna. Han tycker att journalistik som visar på problem på migrationsverket är emot
öppenhet.
Oliver vill lösa de brådskande problemen hos migrationsverket med bostadspolitik. Han tycker att Ivar Arpi borde skriva mer om det.
Han säger saker som:
Citat:
..Att problematiseringen kring människornas antal inte stärker oss (?) som vill värna öppenheten.
Citat:
Det är noterat. Hur tror du din beskrivning påverkar opinionen var min fråga. Vad har asylbeslut med bostadspol att göra?
och
Citat:
Vad är den långsiktiga ambitionen/syftet från Neo bakom/med reportaget?
Ivar Arpi svarar:
Citat:
Tycker du man bör avstå från att lyfta fram berättelser och fakta för att det kan påverka opinionen på fel sätt?
Citat:
Visst, men även om man rullar en skitkorv i glitter så slutar den inte lukta. Man bör utgå från verkligheten.
Ett till stycke som illustrerar tragiken på ett bra sätt:
Ivar Arpi:
Citat:
Jag har inte fått svar på min fråga. Bör man avstå att lyfta fram fakta om det påverkar opinionen på "fel sät"?
Oliver Rosengren:
Citat:
Jo, svaret är "ja, om man skriver för att påverka".
Det är en rätt lång konversation och rätt sorglig.
Klyschor är ju så mycket enklare att producera än att lösa verkliga problem. Problem ska också helst döljas. Om någon skriver om det verkliga problemen ska man hitta problem hos författaren och helst misskreditera honom. Man kan tex få det till att han har en dold agenda. Läskig vänstertaktik detta.
Någonstans hoppades man väl att det fanns en gnutta sunt förnuft och en önskan att handskas med verkliga problem hos det nya blodet på högersidan men de är ju i princip lika tokiga som vänstern. Det finns liksom inget där. Helt tomt är det. Det är vänstern som ska stå för de utopiska drömmarna, jag vill ha en höger som är realistisk och konstruktiv.
Här skriver Oliver Rosengren lite mer om den skrämmande opinionsbildningen:
http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle19984764.ab