Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Fårskallen Virtanen i Aftonbladet maler på. Han är så ohjälpligt bakom flötet att ingen någonsin ids ta en debatt med honom. Det är antagligen därför Aftonbladet avlönar honom, för att skriva förvirrade propagandaartiklar som de vet att ingen kommer argumentera emot.
Alla andra ledarskribenter möter oftast debatt och mothugg. Dock mycket sällan Virtanen -- ingen orkar kommentera pekorala funderingar på en åttaårings nivå?
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle19899957.ab
Det är väldig tur både för mitt rationella jag och för Fredrik Virtanen att jag bor så långt bort från Södermalm att jag inte riskerar att springa på herr Virtanen i kön på ICA. Jag hade förmodligen gått bärsärkargång och vevat som en väderkvarn med knytnävarna om jag hade mött så mycket högoktanig dubbelmoral in real life.
Det är ju fullkomligt vansinne att han oemotsagd får moralisera över hur hemska de ”rika” kommunerna är som inte vill ta emot flyktingar. Han nämner Täby, Helsingborg, Danderyd, Vaxholm, Vallentuna, Ekerö, Lomma, Lidingö, Tjörn, Knivsta och Lerum.
Men inte ett ord om Stockholms kommun där han själv bor.
Hur många flyktingar tar Södermalm emot, Fredrik Virtanen? Hur många flyktingar i absoluta tal, hur många per capita? Hur står sig de siffrorna mot Västra Å och Ställdalen? Hur står de sig mot åtskilliga av de kommuner du just namedropade? Och som bonusfråga, hur hanterar ni romska läger?
Fy fan, varför är det ingen i etablerad media som drar ned byxorna på kolatorsken? Det är ju en perfekt upplagd smash. Men ingen mer än Johan Westerholm och Lars Wilderäng orkar lyfta sitt racket.