Citat:
Ursprungligen postat av Cellar
Är judar verkligen så viktiga för dig?

Jag vet att det här citatet inte är riktat till mig, men jag tycker ändå att det är viktigt att poängtera.
Jag kan inte tala för alla i tråden, men en viss generell konsensus verkar råda, över stora delar av nätet, att muslimer är bedrövliga där de drar fram. Politiskt Inkorrekt är ett typexempel. Allt muslimer gör är helt åt helvete, och så är det bara. Det gäller inte nödvändigtvis alla som skriver i den här tråden, men det är den generella uppfattningen man får av ganska många inlägg/kommentarer på nätet, och som till viss del undereldas av PI. Och det är många som håller med om att Islam som ideologi är en kraft att räkna med, utefter vad dess anhängare har åstadkommit, och vad de kan åstadkomma i framtiden. Förutsatt att det fortsätter i samma spår, med ökad invandring till Europa, White flight osv..
Samtidigt verkar det på något vis vara helt omöjligt att judar skulle kunna vara etniskt medvetna, och ideologiskt drivna i sina handlingar. En stor del av judiska mytologin handlar om att de är förföljda och förslavade vart de än går. De flydde från Egypten, och vandrade i öknen. Sen kom Hitler och mördade mer än ett par, strax därefter blev en Judisk nation erkänd av FN. Skulle man bli mindre etno-nationalistisk av det?
Visst var det nästan 70 år sen Israel erkändes som stat, men vad har hänt sen dess? Araber, pansarvagnar och i dagsläget ett potentiellt kärnvapenhot från Iran. Varför skulle de i dagsläget vara
mindre solidariska gentemot sin egen grupp, jämfört med för hundra år sen?
Om något är judarna den kanske mest intressanta gruppen just nu, och det kan man inte bortförklara med att det är socioekonomiska skillnader eller något annat trams, Israel bildades som en stat av och för judar, och det är än idag en stat av och för judar. Som fortfarande fejdar med sina grannar, efter dryga 70 år.
Att med vänsterhanden svepa bort det som ointressant vore intellektuellt ohederligt.