2011-07-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellar
Anna Ekström, före detta Axess-bloggare och skribent, men som numera attackerar Axess och driver ett fanatiskt korståg mot Europa slår till igen:

http://www.thejc.com/comment-and-deb...-jews-traitors

Hon har även skrivit andra artiklar med samma tema i Haaretz:

http://www.haaretz.com/jewish-world/...right-1.330770

Ekström är en judinna som är på många sätt en ganska otacksam klyscha. Istället för att vara konsekvent med sina värderingar så är all europeisk nationalism dödsknarknazism medan Israel måste skyddas till varje pris.
Ett av hennes inlägg om Israel på Newsmill:

http://www.newsmill.se/node/36543

Men det kanske var pragmatism? Jag minns hennes kommentarer på Axess-bloggen. Hon skrev nästan bara om Iran och radikala muslimer.

Det är alltså intressant hur en till synes 'konservativ' skribent så snabbt bytte sida. Men när det gäller Israel så har hon behållit sin fanatiska inställning, som är oerhört konservativ.

Jag har också funderat lite över henne och hennes plötsliga (?) avståndstagande gentemot Axess. Vem är hon? Var kommer hon ifrån? Hur länge har hon synts i debatten? Jag antar hur som helst att det inte är hon som är nya generaldirektören för skolverket...
Citera
2011-07-21, 00:03
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Anna Ekström

Citat:
On the populist stage, the so-called People is the primary actor. Like the Aryan of yesteryear, the People is seen as one body with one will, or as the mould in which all loyal nationals must be cast. Those who disagree are branded “cowards,” “traitors of the People,” “anti-democrats,” “multi-culti lovers,” “Muslim-huggers,” “the politically correct lobby” and so forth.

Against the People are pitted aliens of various descriptions. Some are considered to be outside of the nation, but inside of the state. Among them are grouped into ethnic or cultural sectors, each of which is stereotyped much in the same way as the People, i.e. as one body with a fixed set of characteristics and aspirations.

In contrast to the perceived identity traits of the aliens, the identity of the People is presented as morally and culturally superior. It is interesting to note that the ideal type has changed since last time around. The physical strength and beauty of the hard-working Aryan is almost gone from the imaginary world. The People is hard-working, in order to maintain the economic machinery in which physical strength is no longer of great importance. Health is still emphasized, however, since one of the positive characteristics of the People is that it is not a burden on the welfare system.

Trevligt att hon sätter likhetstecken mellan begreppen folklig nationalism och nazism. Såhär tycker hon om det judiska People och palestinska People som kontrast:

Citat:
Flyktingfrågan, eller "rätten att återvända" är ett palestinskt förhandskrav. Frågan är svår, också känslomässigt. De araber som lämnade eller jagades ut ur det palestinska mandatet vid Israels bildande var ungefär 700 000 till antalet. Till skillnad från annan flyktingstatus går palestinsk flyktingidentitet i arv. Det finns nu cirka fem miljoner sådana flyktingar. Om alla dessa människor skulle återvända till sina släktingars hem i nuvarande Israel skulle Israel upphöra att vara ett judiskt hemland.

Inte alls dubbla agendor här inte.
Citera
2011-07-21, 00:10
Medlem
Cellars avatar
Jag följer den judiska debatten i USA då den är vital och intellektuell. Särskilt när det gäller Israel. I Sverige så är debatten väldigt kvävd och judar som Jackie Jackubowski(stavning?) som leder Judisk Krönika är samma typer av Europa-hatare/Eurofober som Anna Ekström.

I USA så finns det många fler judar och därför också en större spannvidd. Ett av de aktuella debattämnena är just Glenn Beck och den kristna högerns stöd för Israel. Många pro-israeliska liberala judar som Jeffrey Goldberg(tror ingen här känner till honom men han är ganska känd och väldigt inflytelserik inom den liberala sfären) har tagit avstånd från dem. Även Dana Milbank från Washington Post har attackerat Glenn Beck som anti-semit.

De liberala judarna delas upp i olika falanger, vissa är fortfarande fanatiska nationalister (men bara för Israel) men har kvar deras eurofobi/rasism mot vita européer. Andra är konsekventa med sina åsikter och tar avstånd från Israel, och senare finns det många som är lite fasta mittemellan.

Mot dem står de neokonservativa.De neokonservativa är väldigt pragmatiska, ibland så vårdslösa att de får kritik av de liberala judarna. Människor som Foxman från ADL är ju neokonservativ(som egentligen bara är nyliberalism/kulturmarxism inrikes med en aggressiv utrikespolitik för det gynnar Israel). Eftersom den stora majoritet judar är för mångkultur, massinvandring etc så finns det en anspänning där. Den kristna högern är ju djupt reaktionär socialt sätt, medan judar på många sätt är för en i praktiken normupplösning. Det finns dock ett begynnande skikt med konservativa judar, även socialt, och konservativa kristna som börjar växa fram, men dessa är fortfarande en minoritet, men det är inte längre byggd på pragmatism utan genuina allianser.

Jag ser Ekström som en liberal fanatiker, med sin paranoia kvar mot européer. Hon har kvar sin rasism mot européer och sitt förakt för det (fortfarande, relativt sätt) homogena Europa, samtidigt som hon har sin fanatism för Israel.

Skillnaden är att hon har blivit väldigt pro-Islam på senare tid, från att gång på gång attackera Islam via Axess(när hon inte skrev om den stundande undergången från Iran). Det är ganska ovanligt om man jämför med den liberala judiska debatten i Amerika. Där brukar de som är pro-Islam(eller åtminstone oroar sig för islamofobi väldigt mycket) ofta också vara anti/post-sionister. Så på så sätt är Ekström litet annorlunda.
Hon rasar fortfarande regelbundet mot Svensk media som hon hävdar är anti-Israel(vilket bara stämmer till en viss del, Bonnier lägger en våt filt på debatten i sina tidningar).

En bra sajt som man kan följa från ett liberalt judiskt håll(och som är post-Sionistiskt) är www.mondoweiss.com. Jag kan själv tycka att de går väldigt långt åt vänster(jag är själv agnostisk i I/P konflikten) men det är en i huvudsak judisk sajt som är intellektuell och Weiss, ägaren, är mycket duktig på att tala om den interna judiska debatten så man slipper hålla koll på folk själv. Även www.forward.com och www.tabletmag.com är bra sajter som jag följer. Men det var ett litet sidospår.
Senast redigerad av Cellar 2011-07-21 kl. 00:19.
Citera
2011-07-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Trevligt att hon sätter likhetstecken mellan begreppen folklig nationalism och nazism.

Det där är ju ren Expo-retorik. Det är för övrigt märkligt att nationalism skrämmer så många. Religion och politiska ideologier ligger bakom betydligt mer lidande än vad nationalismen gör, ändå är nationalism i princip tabu. Framförallt är det tre saker som verkar spöka i folks medvetande, Hitler, Bosnien och skinnskallar (möjligtvis även japanska kamikazepiloter). Men att detta ska omöjliggöra all form av diskussion om nationalism är bara fånigt, särskilt med tanke på att Hitler var lika mycket rasbiolog som nationalist och skinnskallarna ganska förvirrade unga män. Och vad gäller Bosnien så fanns det en del religion med i spelet med. Men det är nationalismen som får bära hundhuvudet.
Citera
2011-07-21, 00:17
Medlem
Arthass avatar
Adam Cwejman är en väldigt duktig skribent och nyper vänsterns journalister och politiker i näsan i denna lilla debattartikel.

Märk att detta är precis som nämnts tidigt i tråden. Att detta handlar om en debatt som inte innefattar Sverigedemokraterna (Förutom det som kommer indirekt).

Citat:
Vad som hänt i den borgerliga integrationsdebatten under 2000-talet är inte att man gett efter för främlingsfientliga grupper. Tvärtom, genom att börja skapa sig en egen problemformulering och en självständig analys har man kunnat förändra de politiska målsättningarna. Den förändrade synen på arbetsmarknaden, medborgarskapet och välfärden är inte en genväg till främlingsfientlighet. Det är en allvarlig omvärdering av de utmaningar som ett mångkulturellt samhälle ställs inför. Samtidigt står vänstern kvar på samma plats och anklagar för rasism och legitimering av Sverigedemokraterna.

http://st.nu/opinion/kronikor/1.3668...sad-diskussion

Personligen anser jag Adam har rätt när hans främsta argument är att vänstern med näbbar och klor försöker tysta denna debatt. Men det har ju varit kännt för oss från Flashback sedan många många år tillbaka.
Citera
2011-07-21, 00:21
Medlem
Cellars avatar
Citat:
Trevligt att hon sätter likhetstecken mellan begreppen folklig nationalism och nazism.

Glimmande, Ekström har ju jämfört Danmark med tredje riket på fullaste allvar i sin blogg. Detta är en fanatiker vi talar om.
Citera
2011-07-21, 00:24
Medlem
Cellars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Adam Cwejman är en väldigt duktig skribent och nyper vänsterns journalister och politiker i näsan i denna lilla debattartikel.

Märk att detta är precis som nämnts tidigt i tråden. Att detta handlar om en debatt som inte innefattar Sverigedemokraterna (Förutom det som kommer indirekt).

http://st.nu/opinion/kronikor/1.3668...sad-diskussion

Personligen anser jag Adam har rätt när hans främsta argument är att vänstern med näbbar och klor försöker tysta denna debatt. Men det har ju varit kännt för oss från Flashback sedan många många år tillbaka.

Cwejman försöker kapa debatten. Men han är fortfarande för alla grundpelare i hegemonin: massinvandring, mångkultur etc.

Exakt vad han tycker i detaljfrågor blir irrelevant. Se semenariet från Axess med honom, Tino grillar honom rätt rejält och han står till en början och velar men på frågan "om invandringen skadar Sverige, stöder du den ändå". Han svarade med en viss tvekan ja, eftersom det är hans 'princip'.

Jag skulle hoppas att en del kommentatorer i tråden börjar se bortom ren symbolik som han kommer med i sin debattartikel, och börjar istället titta på substans.
Citera
2011-07-21, 00:50
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Säg inte det. Om den ekonomiska tillväxten i Kina fortsätter med 10 % om året så tror jag hela Europa blir judenfrei om några decennier utan att vi behöver lyfta ett finger, förutsatt att de släpps in i Kina förstås vilket jag är osäker på.

(Det här var min första och sista antisemitiska kommentar på Flashback.)

Judarnas kinesiska historia är intressant. De judar som historiskt flyttade dit har genom tiderna haft svårt att behålla kultur och identitet. Det verkar som om kineserna bedrivit en aktiv politik för att upplösa den judiska identiteten genom blandäktenskap, och det ledde till att de judiska kolonin vid 1600-talet till stor del hade glömt sina rötter och många hade konverterat till islam(!).

Kineserna håller på nation och etnicitet, och ser ner på andra kulturer och raser. Judarna upplevdes antagligen som ett hot i och med att de hade en separat kultur och religion. Därav den aktiva politiken för blandäktenskap och upplösande av den judiska identiteten.
Dessutom tror jag inte kineserna har några anlag för kollektiv skuld för judeförföljelser, vilket gör att det inte hjälper att köra antisemitism-tricket där.
Citera
2011-07-21, 01:19
Medlem
Citat:
Dagens debatt utgår ifrån en uppsättning stipulerade sanningar och argumentationen som sedan förs är faktiskt helt rationell utifrån grundteserna. Det enda problemet är ju att grundteserna är tokfel.[...]
1. [...] Av detta följer att den svenska gemenskapen är konstlad och föreställd.
2. [...]
Av ett och två följer att man i en objektiv mening [...]
[...] och resten följer bara propagandan och övertalningen är tillräckligt grundlig.
[...]Som nationalist skulle man ju inte ens behöva utveckla nån egen teori utan helt enkelt kopiera mångkulturalisternas teoretiserande om "erkännandets politik" fast med svenska folket istället för minoritetsfolk i blickfånget. Det är ju inte ens svårt att komma undan med då själva erkännandet av olika folk ej är radikalt utan det radikala kommer i själva konsekvenserna av det i ett vidare perspektiv.
Allt detta är ju jättebra och önskvärt. Men jag tror tyvärr att du hoppas på lite för mycket. Du hoppas t ex på att tyckareliten ska resonera rationellt och "komma underfund" med självklarheterna om man bara lägger fram sunda argument med logisk superstyrka, och sen ger dem några sekunder att inse hur subjektiv, svag och cirkulär deras egen argumentation är.

Men nu är det Sverige vi pratar om, landet där man tycker att det är fullt logiskt att vissa delar av myndighetssverige belönar brott mot Utlänningslagen, och andra delar av myndighetssverige ska beivra samma brott. Det är landet där man importerar arbetslösa och exporterar arbetstillfällen, t ex till Senegal, för att statsministern är rädd att han i annat fall ska återföras till sin barndoms 1970-tal med Domus och svartvit tv.

Förvänta dig alltså ingen logik, eller ens sunt bondförnuft. De är inte intresserade av fakta och logiska resonemang. De är (medvetet eller omedvetet) ute efter att dekonstruera det rådande, och som vi alla vet är det alltid lättare att riva ner än att bygga upp.
Som exempel på vad jag menar med logikresistensen hos "eliten" kan vi ta en favorit i repris - berättelsen om pk-prästinnans logiska kortslutning i direktsändning, av J. De G*er. 10 år har gått, men när hon då och då hörs i dagsdebatten nuförtiden märks då inga tecken alls på att hon åtminstone har "kommit till insikt" efter sitt intellektuella bottennapp:

"Den bekymrade demokraten"

fredag september 24th 2010, 18:08
(Jag vet inte om man får citera hela texter från motpol så jag gjorde några smärre ändringar)
Men man kan ju alltid hoppas. Kanske Glasmans uttalanden kan få igång nån sorts islossning även här?

Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Vi skall heller inte glömma den intressanta "Afrikagränsparadoxen". Den går något i stil med att vita onda män kom till Afrika och ritade gränser med linjal. Därefter blev stammar och folkgrupper åtskilda eller inringade i samma område.

Detta är tydligen anledningen till att de krigar.
Kanske inte så konstigt i sig, MEN - när sedan samma vänsterliberala typer tycker att "den som bor i Sverige är svensk" och att det inte finns några konstigheter att hundratals folk med olika kulturer och gener skall bo i Sverige så undrar man varför inte ovan nämnda afrikaproblem gäller här...
Nä precis. Alltså:
"Balkanproblem på Balkan är etnisk rensning och jättedåligt. Åtgärd: 25% av balkaneserna flyttar till Sverige.
Balkanproblem i Sverige är spännande mångfald och jättebra. Åtgärd: ytterligare 25 % av balkaneserna flyttar till Sverige.
Och den som säger att kejsaren är naken är en fobisk "resist" som man inte ens vill ta i med tång!"
Citera
2011-07-21, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Kineserna håller på nation och etnicitet, och ser ner på andra kulturer och raser. Judarna upplevdes antagligen som ett hot i och med att de hade en separat kultur och religion. Därav den aktiva politiken för blandäktenskap och upplösande av den judiska identiteten.
Dessutom tror jag inte kineserna har några anlag för kollektiv skuld för judeförföljelser, vilket gör att det inte hjälper att köra antisemitism-tricket där.

Kineserna i Kina gjorde alltså mot judarna vad judarna i Sverige nu försöker göra mot svenskarna.

Dieser multikulturelle Krieg kann nur so enden daß entweder die weißen Völker ausgerottet werden, oder daß das Judentum aus Europa und Amerika verschwindet. Sieg Motherfucking Heil! /FunkyCatso
Citera
2011-07-21, 08:44
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Jag följer den judiska debatten i USA då den är vital och intellektuell. Särskilt när det gäller Israel. I Sverige så är debatten väldigt kvävd och judar som Jackie Jackubowski(stavning?) som leder Judisk Krönika är samma typer av Europa-hatare/Eurofober som Anna Ekström.

I USA så finns det många fler judar och därför också en större spannvidd. Ett av de aktuella debattämnena är just Glenn Beck och den kristna högerns stöd för Israel. Många pro-israeliska liberala judar som Jeffrey Goldberg(tror ingen här känner till honom men han är ganska känd och väldigt inflytelserik inom den liberala sfären) har tagit avstånd från dem. Även Dana Milbank från Washington Post har attackerat Glenn Beck som anti-semit.

De liberala judarna delas upp i olika falanger, vissa är fortfarande fanatiska nationalister (men bara för Israel) men har kvar deras eurofobi/rasism mot vita européer. Andra är konsekventa med sina åsikter och tar avstånd från Israel, och senare finns det många som är lite fasta mittemellan.

Mot dem står de neokonservativa.De neokonservativa är väldigt pragmatiska, ibland så vårdslösa att de får kritik av de liberala judarna. Människor som Foxman från ADL är ju neokonservativ(som egentligen bara är nyliberalism/kulturmarxism inrikes med en aggressiv utrikespolitik för det gynnar Israel). Eftersom den stora majoritet judar är för mångkultur, massinvandring etc så finns det en anspänning där. Den kristna högern är ju djupt reaktionär socialt sätt, medan judar på många sätt är för en i praktiken normupplösning. Det finns dock ett begynnande skikt med konservativa judar, även socialt, och konservativa kristna som börjar växa fram, men dessa är fortfarande en minoritet, men det är inte längre byggd på pragmatism utan genuina allianser.

Jag ser Ekström som en liberal fanatiker, med sin paranoia kvar mot européer. Hon har kvar sin rasism mot européer och sitt förakt för det (fortfarande, relativt sätt) homogena Europa, samtidigt som hon har sin fanatism för Israel.

Skillnaden är att hon har blivit väldigt pro-Islam på senare tid, från att gång på gång attackera Islam via Axess(när hon inte skrev om den stundande undergången från Iran). Det är ganska ovanligt om man jämför med den liberala judiska debatten i Amerika. Där brukar de som är pro-Islam(eller åtminstone oroar sig för islamofobi väldigt mycket) ofta också vara anti/post-sionister. Så på så sätt är Ekström litet annorlunda.
Hon rasar fortfarande regelbundet mot Svensk media som hon hävdar är anti-Israel(vilket bara stämmer till en viss del, Bonnier lägger en våt filt på debatten i sina tidningar).

En bra sajt som man kan följa från ett liberalt judiskt håll(och som är post-Sionistiskt) är www.mondoweiss.com. Jag kan själv tycka att de går väldigt långt åt vänster(jag är själv agnostisk i I/P konflikten) men det är en i huvudsak judisk sajt som är intellektuell och Weiss, ägaren, är mycket duktig på att tala om den interna judiska debatten så man slipper hålla koll på folk själv. Även www.forward.com och www.tabletmag.com är bra sajter som jag följer. Men det var ett litet sidospår.

Intressant. Jag kände inte till den här Anna Ekström. Jag gissar på att det inte är generaldirektör Anna Ekström - eftersom hon är en byråkrat och pursvensk.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Ekstr%C3%B6m

Jag hittar inget på Anna Ekström, journalisten. Hon har en blogg och så skriver hon i en massa Bonnier-ägda tidningar.

http://namanula.wordpress.com/

Det är mest fräckt extrem-sionistiskt dravel, oförskämda utfall mot konservativa/liberaler i media och jag ser ingen direkt röd tråd i det hon skriver annat än att hon är en sorts liberal mångkulturalist som försvarar judendomen och Israel samtidigt som hon försvarar allt som är destruktivt för västvärlden. Hon kritiserar Islam men samtidigt så kritiserar hon alla andra som kritiserar Islam, om den kritiken på något sätt hotar hennes kosmopolitiska agenda för Europa eller för den delen judiskt liv i väst.

Man kan tänka sig att hon började som rabiat sionistisk kritiker av Islam. Troligtvis också med en viss neo-konservativ inriktning. Axess, Timbro och den liberala högern plockar upp henne och betalade henne för sina alster. Den lilla liberala högern började började kring 2009 kritisera den normativa mångkulturalismen, för att blockera Sverigedemokraterna. Vid 2011 har man kommit en rätt bra bit och in i diskussionen och spännande nog har man precis tagit sig in på ett fält där assimilering (till liberala principer) verkar vara den starkaste positionen. Naturligtvis flippar Anna Ekström ut.

Naturligtvis luras inte jag av en sådan som Anna Ekström och det gör inte heller de flesta med något i huvudet. Däremot är det uppenbart att idioterna på Politiskt Inkorrekt inte riktigt klarar av att skilja på genuin kritik av Islam och kritik av Islam, vars syfte är att underblåsa vissa Israel-positiva stämmningar. Så här skriver PI:

Citat:
Låt oss inte kalla Anna Ekström en ”roddare”. Hon har varit modig, givet det politiskt korrekta landskap som omger henne. Låt oss kalla henne en avantgardist bland de etablerade kulturarbetarna. Som många av oss förutspått börjar vi se vissa små sprickor i muren. Och med väder och vind kommer dessa sprickor att vidgas så att vi snart ser solen och den blå himlen på den andra sidan.
Först när muren rasat som i Jeriko på sin tid kommer ”roddarna”. Men bland de som bidrog till murens kollaps genom att blåsa i sitt horn skall Anna Ekström inkluderas.

http://politisktinkorrekt.info/2011/...ickor-i-muren/

En person jag tycker är mer intressant bland de neo-konservativa är nog David Horowitz. Han är betydligt mer pragmatisk än ADL:s Abe Foxman. David Horowitz, precis som rabbi Daniel Lapin. De förkastar mer eller mindre hela den mångkulturella agendan, så länge Israel får allt det nödvändiga skydd det behöver. Abe Foxman, är förvisso också neo-konservativ, men det är sällan han försvarar det vita USA, snarare tvärtom. Å andra sidan har ADL gått och blivit en neo-konservativ högerorganisation (Shit, de gav ju ett pris till Murdoch) än klassiskt anti-rasistiska SPLC som mer eller mindre förföljer oliktänkande.

Max Blumentahl är en rätt lustig ju figur i amerikansk media. Han är en slags socialistisk anti-sionist som gör sionist-judarna vansinniga.

Max Blumentahl åker till Israel och intervjuvar förvirrade judiska kanadensiska och amerikanska snorungar som åkt till Israel för att kröka - och tar just upp det här hyckleriet rörande hur diaspora juden ser på Israel respektive västvärlden.

http://www.youtube.com/watch?v=wsWDcFiPo2s

Feel the love in Israel (en annan kul video av Max Blumentahl)
http://www.youtube.com/watch?v=Ze5db...eature=related

Feel the love in New York (Roliga amerikanska sionist-judar som Max Blumentahl intervjuar)
http://www.youtube.com/watch?v=R611d...eature=related

Det är egentligen sanslöst att vi är så okej med de här diaspora-judarnas åsikter. Jag menar, till och med om man är en kosmopolit-liberal måste man ju någonstans inse att vad de håller på med inte är moraliskt rätt och att det ligger en hund begraven i den judiska communityn i västvärlden. Hur svårt är det att fördöma den här typen av uppenbart etnokratiska åsikter.

Rätt intressant video - där unga judar i Israel säger nej till den israeliska ockupationen och fått fängelse för att de sagt nej till tjänstgöring i Israeliska armen.
http://www.youtube.com/watch?v=7ZuoB...eature=related
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-21 kl. 09:05.
Citera
2011-07-21, 12:35
Medlem
Ny artikel om "Blue Labor" i konservativa Telegraph

http://blogs.telegraph.co.uk/news/edwest/100098016/immigration-restrictions-are-the-one-policy-that-can-save-the-labour-party-%E2%80%93-but-theyre-so-m esmerised-by-diversity-they-cannot-see-it/

Citat:
On Monday the Labour peer and academic told the Daily Telegraph that “Britain is not an outpost of the UN. We have to put the people in this country first”, and when asked by the Telegraph’s Mary Riddell whether he would support a temporary ban on immigration, replied: “Yes. I would add that we should be more generous and friendly in receiving those [few] who are needed. To be more generous, we have to draw the line.”

As far as any Labour people have commented on this, there has been universal condemnation.

Citat:
Yet at some point in the 1980s the Labour Party became convinced that any opposition to increased diversity was itself a racist idea. Diversity became its new Clause 4 – a social good in itself. Yet most, or at the very least a very large minority, of Labour voters are unconvinced, and have seen the downsides of mass immigration in their neighbourhoods – both economically and socially.

For those Labour supporters unfettered globalism, where people can be shipped around as easily as computer parts, seems more like a Marxist parody of capitalist cruelty than the ideology of “progressives”. But because their traditional champions have embraced wholly the millennial idea of universalism and unrestricted altruism, they find themselves like pond-dwelling fish drowning in a large and cruel sea.

Citat:
Labour people hate discussing this issue – it’s just so distasteful, and besides which it won’t happen here because England, is, you know, progressive and we have the BBC rather than Fox News. And yet this pattern has occured everywhere. How many working-class Ulster Protestants vote for the SDLP rather than for the less redistributionist Unionist parties? How many poor Lebanese Christians vote for Hezbollah? Who knows, maybe the grandchildren of Yorkshire miners will all vote Tory. Diverse societies are not fertile ground for progressive politics – so why is Labour horrified by the one policy, immigration restrictions, that gives the European Left any sort of a future?
Senast redigerad av strauz 2011-07-21 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in