2014-10-06, 00:49
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nu kan ni väl inte klaga ändå?

Journalisterna åker till sina hemstäder för att undersöka situationen och folks åsikter kring SD. Ser fram emot detta.

AFAbladet skall inte undersöka någonting. Dom håller inte på med undersöknnigar.
Det dom skall göra, och som redan nämnts i tården, är att göra narr av SD och framför allt deras väljare. Brist på erfarenhet av den underbara mångkulutren. Fruktan för det okända. Låg utbildning, inget jobb, ingen bostad. Förlorare. SD-väljare är förlorare.
Slutsaten är redan klar. Dom hade kunnat strunta i att åka ut rent fysiskt, men dom måste väl det för att få bilder tagna på plats och ge sken av att man är journalister.
Citera
2014-10-06, 00:56
Medlem
Citat:

Journalisterna åker till sina hemstäder för att undersöka situationen och folks åsikter kring SD. Ser fram emot detta.

Lite trist att de åker tillbaka till "stan" igen sen och så var det med det liksom. Men bättre än inget.

Om någon hade bett mig åka tillbaka till min hemstad för att skriva om folk där hade jag sagt "sätt hellre på mig en burka och låt mig springa gatlopp bland knarknazister".

I vanliga fall kritiserar ni dem för att ljuga och dölja sanningen... När de skriver det ni vill är de "själlösa"... Håhåjaja.
Ni borde applådera istället.

Kanske du innan du raljerar bemöta kritiken och farhågorna, som är fullständigt befogade.

Kritiken - mot att journalisterna åker till landet, för att det ytterligare cementerar den felaktiga bilden av att SD är bönder, när de kunde stannat i stan. SD är lika stora som journalistfavoriten F! i Sthlms kommun, så sådär jättesvårt att hitta SD-röstare kan det inte vara. Men visst, murvlarna lär helst slippa bli rejält mästrade av SD-tanter på Strandvägen.

Farhågorna - om att reportagen åter följer formulär 1A för SD-artikel på landet: intervju med lätt labil arbetslös svenne, sedan med välintegrerad pizzeriaägare, sist med kommunalråd som menar att SD överdriver problemen (vilket ju "bevisas" av de första två intervjuerna).
Citera
2014-10-06, 01:14
Medlem
Citat:

Men Aftonbladet har redan gjort den svängen för 2 år sedan. Då åkte Kazmierska, Habul och Mattsson till Borlänge, Landskrona och Södertälje. Varför skulle de komma fram till nya slutsatser denna gång?

Den gången blev det skitartiklar som denna av Kazmierska, där Boel Godner beskriver en totalhavererad kommun som bönar och ber om stopp:
http://valkommen.aftonbladet.se/2012...menmenintehit/

Detta rynkar Kazmierska på näsan åt genom hela artikeln och på slutet frågar hon dummast tänkbara fråga:
Citat:
Ingen säger det rakt ut, men det man egentligen menar här inne är att det finns en gräns för hur mycket flyktingar ett samhälle klarar av. Och att Södertälje har nått den nu.
Jag frågar Boel Godner om hon inte är rädd för att öppna dörren för starka främlingsfientliga krafter, som faktiskt säger precis samma sak?
Sådana är vänsteridealisternas prioriteringar. Att Södertälje håller på att paja totalt skiter Kazmierska i. Det viktiga är att inte ge SD luft under vingarna.

I reportage efter reportage framgår det för läsaren exakt varför det går så bra för SD, men det framgår också att journalisterna själva inte fattar. De ställer märkliga frågor, gör insinuanta iakttagelser, rynkar på näsan, kliar sig i huvudet och ser inte skogen för alla träd. Deras inställning verkar vara att så länge det inte råder väpnad konflikt i Sverige ska alla kommuner ta emot obegränsat med asylsökande oavsett konsekvenser för arbetsmarknad, bostadssituation, välfärd. Om det uppstår strider där olika fraktioner börjar beskjuta och bomba varandra, då kan man tillfälligt stoppa flyktingmottagandet. Tills dess är det bara att ösa på. Eller styra om flyktingarna till någon kommun i Sverige där det inte råder öppet krig just för tillfället.
Citera
2014-10-06, 07:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullsteam
Intressant utveckling, helt klart! Visserligen har Romson garanterat varit som ett blysänke, men att MP och dess golden boy inte lyckades bättre i valet är riktigt roligt. Och i regeringsställning har de redan fått backa på en rad vallöften. MP:s positiva särbehandling i media börjar mattas av, heja!

Det här känns lovande inför framtiden.

Det är möjligt att massmedial motvind för MP, gynnar möjligheterna för en viss omorientering för S och M. Detta innebär emellertid inte med nödvändighet att SD får ökat inflytande utan snarare att S och M skall återta initiativet från MP, helst utan att behöva lägga om politiken mer än marginellt.

Det verkligt intressanta sker om en massmedial omorientering mer eller mindre utan avsikt öppnar dörren för en verklig omkastning av politiken så att det dels inträffar ett verkligt mediekrig, dels att mer ansvarsfulla krafter tar över i de stora partierna. Men detta återstår att se...
Citera
2014-10-06, 10:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
AFAbladet skall inte undersöka någonting. Dom håller inte på med undersöknnigar.
Det dom skall göra, och som redan nämnts i tården, är att göra narr av SD och framför allt deras väljare. Brist på erfarenhet av den underbara mångkulutren. Fruktan för det okända. Låg utbildning, inget jobb, ingen bostad. Förlorare. SD-väljare är förlorare.
Slutsaten är redan klar. Dom hade kunnat strunta i att åka ut rent fysiskt, men dom måste väl det för att få bilder tagna på plats och ge sken av att man är journalister.
Man kan väl gissa att en hel del av dessa artiklar kommer att handla om journalisternas egenupplevda "utanförskap" under uppväxten på den efterblivna landsorten. Hur man var lite kufig & blev retad för att till slut ta sig samman, åka till Stockholm, jobba på tidning, bli bolånetorsk i en sketen etta i Enskede & tro att man gjort en klassresa.

Det blir nog lika mycket en hämnd på de upplevda mobbarna från skoltiden, som det blir någon "utredning" om SD. Men det är väl säkrast att dom gör detta nu, medan tidningarna fortfarande finns kvar. För sen blir det ju till att arbetslös flytta tillbaka hem till det gamla pojk/flickrummet i föräldrahemmet & återgå till sin gamla roll som lite kufisk & utanför.
Citera
2014-10-06, 10:45
Medlem
Tjyvass avatar
Jag undrar om alla journalister och proffstyckare använder sig av samma mall när de skriver sina alster. Eller så råder en enorm brist på fantasi. Vilket iofs inte förvånar mig. Ännu en som tar pulsen på "bönderna". http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...em_3983121.svd

Citat:
I den kommun där jag växte upp röstade i riksdagsvalet en av fyra på Sverigedemokraterna.
Å hujedamig, säg inte att det är sant. Så förskräckligt. Rena rama banjo-landet. Eller inte unikt alls, eh?

Citat:
Så var det inte när jag bodde i Åstorp, då var orten ett socialdemokratiskt fäste.
Så det var den rättrådige blivande journalisten som höll ondskan stången, men nu dansar råttorna på bordet?

Citat:
Redan då fanns en utbredd skepsis mot främlingar från andra länder, för att inte tala om stockholmare. Sedan dess har industrijobben blivit färre.
Det ingrodda hatet fanns alltså där hela tiden trots allt. Säg mig hur kommer det sig?

Citat:
Åstorp, Klippan, Bjuv, Perstorp och Örkelljunga är alla gamla industriorter som känner av globaliseringen.
Jaha. Den där globaliseringen alltså. Den verkar inte vara så bra trots allt. Inte för "the little people" i alla fall.

Citat:
Sveriges har ett integrationsproblem
No shit Sherlock.
Citat:
Men det är på tiden att vi inser att integrationsproblemen inte bara gäller människor med invandrarbakgrund, utan faktiskt också en hel del infödda svenskar.
Öh, vad skrev du nu?

Citat:
Någon mirakelmedicin för att stoppa Sverigedemokraternas frammarsch finns inte. Men en slutsats borde vara uppenbar: Vi behöver riva de hinder som gör det svårt för så många att ta sig in på arbetsmarknaden. Arbete kan inte vara ett privilegium som enbart förbehålls högutbildade och socialt välanpassade svenskar.
Tada! Nej nu när vi har psykopat-islamister, snattar-tattare och våldtäkts-zoomalier "in our midst" så kan ju till och med pillerknaprande bira-svennarna i de djupaste skogarna i Värmland framstå som normala. Dags att ta fram röjsågen och meja ner alla ondskefulla hinder som satt krokben för detta strävsamma, men missuppfattade, humankapital.

Senast redigerad av Tjyvas 2014-10-06 kl. 10:49.
Citera
2014-10-06, 11:52
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jag undrar om alla journalister och proffstyckare använder sig av samma mall när de skriver sina alster. Eller så råder en enorm brist på fantasi. Vilket iofs inte förvånar mig. Ännu en som tar pulsen på "bönderna". http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...em_3983121.svd

Å hujedamig, säg inte att det är sant. Så förskräckligt. Rena rama banjo-landet. Eller inte unikt alls, eh?

Så det var den rättrådige blivande journalisten som höll ondskan stången, men nu dansar råttorna på bordet?

Det ingrodda hatet fanns alltså där hela tiden trots allt. Säg mig hur kommer det sig?

Jaha. Den där globaliseringen alltså. Den verkar inte vara så bra trots allt. Inte för "the little people" i alla fall.

No shit Sherlock.
Öh, vad skrev du nu?

Tada! Nej nu när vi har psykopat-islamister, snattar-tattare och våldtäkts-zoomalier "in our midst" så kan ju till och med pillerknaprande bira-svennarna i de djupaste skogarna i Värmland framstå som normala. Dags att ta fram röjsågen och meja ner alla ondskefulla hinder som satt krokben för detta strävsamma, men missuppfattade, humankapital.

Mallen finns på det personella planet. För kulturmaxister utgör trossatserna om massinvandringens saliggörande välsignelse och tredjevärlden-migrationens gudagivna kraft oomkullrunkeliga axiom.

Alltså måste orsaken till SD:s framgångar sökas annorstädes. Och därför papegojas samma nötta fraser om hur landsbygdens gammpojkar skräms av det moderna, urbana samhället, hur vänstern förlorade sitt klassperspektiv och om dålig mobiltäckning.
Citera
2014-10-06, 12:20
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

No shit Sherlock.
Öh, vad skrev du nu?

Artikeln du citerar är ett till bidrag i kampen för nyliberala reformer med dysfunktionell massinvandring som argument. Vi har fortfarande inte sett vänsterns strategi. De riktiga kulturmarxisterna kan säkert offra välfärdsstat och minimilöner för att paja västerlandet ytterligare. Men de mer normala ekonomiskt sinnade välfärdsvänsteristerna har inte förklarat hur de tänker (om de fattat än). Gör de det kan det bli ett krig mellan en vänster och högervariant av invandringspolitiken (en traditionell välfärdsinriktad och en mer nyliberal - kulturmarxistern kommer inte att säga rakt ut vad deras agenda är).
Citera
2014-10-06, 12:37
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Mallen finns på det personella planet. För kulturmaxister utgör trossatserna om massinvandringens saliggörande välsignelse och tredjevärlden-migrationens gudagivna kraft oomkullrunkeliga axiom.

Alltså måste orsaken till SD:s framgångar sökas annorstädes. Och därför papegojas samma nötta fraser om hur landsbygdens gammpojkar skräms av det moderna, urbana samhället, hur vänstern förlorade sitt klassperspektiv och om dålig mobiltäckning.
Visst är det så. Och den övergödda och självgoda parnassen som följde minsta motståndets lag och flydde in till städerna för att sälja sin själ likt prostituerat luder förstår kanske inte att det är en motkultur att inte låta sig lockas av metropolens förförande rytmik. Måste vara helt omöjligt att förstå för denna modernitetens fanbärare varför man söker sig till det naturnära, ursprungliga och äkta. Nära till natur (naturen är per default nazistisk det vet vi ju) och maten går att plocka direkt från producenten eller skjuts i skogen - varken inplastad eller särskilt bildskön i Instagram-flödet med innanmätet urtaget, tarmar som väller ur ångande i morgonkylan.

Måste vara svårt att förstå att det även finns sådana som flyttat från landet till staden och sedan tillbaka. Hur går det ihop med deras bild av den förståndshandikappade lantisen. En synnerligen obehaglig dissonans i deras tyckande och egentliga leverne. De är egentligen kolonial-herrskap fastän de inte vet om det. Eller bara blundar för det faktum. Må så vara att de draperar sina vita fläskiga hyddor med slagord och inbillade fraser och godhetsvurmande ställningstagande som "inga rasister på våra gator", "ingen människa är illegal", "allt åt alla", "alla människors lika värde" och så vidare. Men vem är det som städar? Är det inte den där invandraren som gör det, dammsuger de orientaliska mattorna i salen? Vem är det som jobbar tolvtimmarspass svart för den käcka fräcka crossover-maten? Blatten så klart. Och det är hennes syfte i samhället de har varit med att skapa. Inte undra på att de slåss med näbbar och klor för att behålla det privilegiet. Småkommunerna får ta smällen med den initiala inskolningen och sen skjuts ut i storstadsdjungeln med den nymoderna ädle vilden som knähukande servar överheten.

Been there, done that. Nu drar jag på mig trätofflorna runt lunchtid, plockar fram pipan och drar fötterna efter mig på gårdsplanen och funderar över vilken stig jag ska följa när jag går till skogs. Men jag glömmer aldrig iraniern i Uppsala som bodde i cykelkällaren tillsammans med sin fru och barn och i samma utrymme lagade cyklar som såldes till bortskämda studenter. Fyfan.
Citera
2014-10-06, 13:16
Medlem
LeifD2s avatar
Mångkulturen gäller ju inte bara mellan svennar och utsocknes. Även mellan grupper av svenskar så har gapen ökat rejält på senare år.
Stockholmare har aldrig varit populära ute i junglerna, och folk som kommit från landsbyggden och sedan kommer tillbaka med snobbig "storstadsattityd" brukar vara dom som är minnst populära av allihop.
En sådan här artikelserie kan nog gå hem på södermalm eller i vasastan. Men inte i Arboga eller Lyksele. Där åker den snabbt och elegant in i öppna spisen, där den hör hemma.

Artikelserien kommer inte att minska några klyftor, utan öka dom. Men det kanske är avsikten. Svårt att veta vad som rör sig i journalisternas märkliga hjärnor.
Citera
2014-10-06, 13:38
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Mångkulturen gäller ju inte bara mellan svennar och utsocknes. Även mellan grupper av svenskar så har gapen ökat rejält på senare år.
Stockholmare har aldrig varit populära ute i junglerna, och folk som kommit från landsbyggden och sedan kommer tillbaka med snobbig "storstadsattityd" brukar vara dom som är minnst populära av allihop.
En sådan här artikelserie kan nog gå hem på södermalm eller i vasastan. Men inte i Arboga eller Lyksele. Där åker den snabbt och elegant in i öppna spisen, där den hör hemma.

Artikelserien kommer inte att minska några klyftor, utan öka dom. Men det kanske är avsikten. Svårt att veta vad som rör sig i journalisternas märkliga hjärnor.
Det är ju A och O för kulturmarxismen det där, att skapa klyftor. Även mellan de som egentligen bara åtskiljs av småsprickor rivs det upp Grand Canyoner av motstånd. Och den mellan "bönderna" och storstadsbon är måhända allra mest lovligt som byte. Vilket svek är inte det som svider mest om inte det från sin egen broder? Tyvärr är det väldigt lätt att som lantis avveckla sin egentliga identitet då den "upplysta" eliten i själva verket mest består av just inflyttade bönder. Självhatet är vad som driver dessa flagellanter. Kusinen från landet är den eviga påminnelsen om vad som döljer sig bakom hipsterskägget.

Var med min dåvarande sambo och besökte hennes syster. Blott 12 månader i huvudstaden, några teveframträdanden och en lyckad karriär som företagare och det fälldes redan syrliga kommentarer om bönder hit och lantisar dit. Men vem var det som gjorde hennes håruppsättningar som kostade flertalet tusenlappar? Givetvis en huding. Vem städade det nyrika parets paradvåning? Ja gissa... Vilka var det som jobbade på ackord i hennes sketna råttbo till företag? Unga invandrarkillar förstås.

Klart att man gillar olika då.
Citera
2014-10-06, 13:42
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Artikeln du citerar är ett till bidrag i kampen för nyliberala reformer med dysfunktionell massinvandring som argument. Vi har fortfarande inte sett vänsterns strategi. De riktiga kulturmarxisterna kan säkert offra välfärdsstat och minimilöner för att paja västerlandet ytterligare. Men de mer normala ekonomiskt sinnade välfärdsvänsteristerna har inte förklarat hur de tänker (om de fattat än). Gör de det kan det bli ett krig mellan en vänster och högervariant av invandringspolitiken (en traditionell välfärdsinriktad och en mer nyliberal - kulturmarxistern kommer inte att säga rakt ut vad deras agenda är).
Den vänster som du hoppas på ska agera består av perifera figurer som Frank Baude.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in