Jag undrar om alla journalister och proffstyckare använder sig av samma mall när de skriver sina alster. Eller så råder en enorm brist på fantasi. Vilket iofs inte förvånar mig. Ännu en som tar pulsen på "bönderna".
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...em_3983121.svd
Citat:
I den kommun där jag växte upp röstade i riksdagsvalet en av fyra på Sverigedemokraterna.
Å hujedamig, säg inte att det är sant. Så förskräckligt. Rena rama banjo-landet. Eller inte unikt alls, eh?
Citat:
Så var det inte när jag bodde i Åstorp, då var orten ett socialdemokratiskt fäste.
Så det var den rättrådige blivande journalisten som höll ondskan stången, men nu dansar råttorna på bordet?
Citat:
Redan då fanns en utbredd skepsis mot främlingar från andra länder, för att inte tala om stockholmare. Sedan dess har industrijobben blivit färre.
Det ingrodda hatet fanns alltså där hela tiden trots allt. Säg mig hur kommer det sig?
Citat:
Åstorp, Klippan, Bjuv, Perstorp och Örkelljunga är alla gamla industriorter som känner av globaliseringen.
Jaha. Den där globaliseringen alltså. Den verkar inte vara så bra trots allt. Inte för "the little people" i alla fall.
Citat:
Sveriges har ett integrationsproblem
No shit Sherlock.
Citat:
Men det är på tiden att vi inser att integrationsproblemen inte bara gäller människor med invandrarbakgrund, utan faktiskt också en hel del infödda svenskar.
Öh, vad skrev du nu?
Citat:
Någon mirakelmedicin för att stoppa Sverigedemokraternas frammarsch finns inte. Men en slutsats borde vara uppenbar: Vi behöver riva de hinder som gör det svårt för så många att ta sig in på arbetsmarknaden. Arbete kan inte vara ett privilegium som enbart förbehålls högutbildade och socialt välanpassade svenskar.
Tada! Nej nu när vi har psykopat-islamister, snattar-tattare och våldtäkts-zoomalier "in our midst" så kan ju till och med pillerknaprande bira-svennarna i de djupaste skogarna i Värmland framstå som normala. Dags att ta fram röjsågen och meja ner alla ondskefulla hinder som satt krokben för detta strävsamma, men missuppfattade, humankapital.