Citat:
Det som lockar hit är inte ett behagligt klimat eller någon geografiskt gynnsam, central position - naturresursen som skapat de konstlade, incitamentsdrivna migrationsströmmarna är altruistiska, tillitsfulla, välståndsskapande svenskar.
Denna resurs är både ändlig och i viss mån flyktig. Så det finns en inneboende, självreglerande funktion i det långa perspektivet.
Och när betingelserna väl blir sämre i Sverige så förtjänar ytterligare en truism att påpekas: Migranter är definitionsmässigt lättrörliga.
Denna resurs är både ändlig och i viss mån flyktig. Så det finns en inneboende, självreglerande funktion i det långa perspektivet.
Och när betingelserna väl blir sämre i Sverige så förtjänar ytterligare en truism att påpekas: Migranter är definitionsmässigt lättrörliga.
Men, etniskt svenska arbetsvilliga ungdomar är kanske MER lättrörliga? Och Arbetsförmedlingen "hjälper" ju - jag sätter "hjälper" inom parantes, eftersom man kan se det som en ansträngning att *fördriva* - svenska ungdomar att lämna landet .... för arbete ff.a. i Danmark och Norge ... samtidigt som Arbetsförmedlingen kraftigt skattesubventionerar anställningar för de icke-anställningsbara affar (afrikaner/afghaner/araber) m.m, som svenska politiker importerar.
Arnstberg skriver:
Citat:
Jag vet inte om det finns några undersökningar som visar hur svenska ungdomar tänker, men det är rätt många i min vänkrets som har sina barn någon annanstans. Greger har en dotter i Australien, Sten-Åkes yngsta dotter var ett år i USA och vem vet, hon kanske återvänder dit för gott. En annan kompis har en dotter på Island. Ja, så där håller det på. Själv har jag min yngste son i Thailand. Där har han bott i tio år.
Arnstberg fortsätter:
Citat:
Så är det enligt Gunnar Heinsohn inte med dem som kommit från icke västliga länder och beviljats asyl. Med Frankrike och Tyskland som exempel konstaterade han att det finns inga andra i världen som vill öppna dörrarna för dem. När de haft turen att bli insläppta i en välfärdsstat med allt vad det innebär, så flyttar de inte på sig i onödan. Och som sagt, de är inte heller särskilt välkomna i andra välfärdsländer, i varje fall inte de lågpresterande och bidragsberoende.
http://morklaggning.wordpress.com/20...oodbye-sweden/
När Sverige fortsätter att i allt större omfattning vara en avstjälpningsplats för icke-anställningsbara, lågpresterande, bridragsberoende, kriminella och krigsförbrytare - vilka välkomnas av Sveriges politiker - så är det dels tveksamt om dessa migranter verkligen är spontant lättrörliga... och dels kommer de ju av lätt insedda skäl därtill inte att släppas in i andra länder... även om de skulle vilja flytta, när betingelserna väl blir sämre i Sverige.
Visst är det självreglerande... men resultatet kan bli att Sverige blir en sink state med den resterande etniskt svenska befolkningen som dhimmies/utsugna trälar/hunsade arbetsbin (väl själv något lamplight epitet). Dyster...

Senast redigerad av Meiji 2014-10-05 kl. 15:20.
Senast redigerad av Meiji 2014-10-05 kl. 15:20.