2014-08-12, 22:46
Medlem
medelklassmans avatar
Lite en passant så där så lägger sig Globalisthydran, timbromamman, Svenskt Näringsliv i debatten och valrörelsen - som en händelse så handlar det om att hälsa människor välkomna till Sverige:

http://www.svensktnaringsliv.se/frag...ge_590895.html

Stor braskande helsida i SvD som väl antagligen fick timbrotwitternomenklaturan att fyra av i brallan av lycka.

Visst - privata asylhem och SFI kurser, massivt garanterat jämviktsläge med massarbetslöshet på arbetsmarknaden, socialbidragsbetalda blöjor, läsk, tv apparater och skräpkonsumtion - medans notan går till den arbetande skaran av löntagare, skattefrälset med sänkt bolagsskatt och undantagsregler för kaptialbeskattning frisskriver sig förstås från betalningsansvaret för den anställningsbidragsunderstödda sysselsättning som skall utverkas för de invandrande, det bör väl gå att göra några spänn på larmbolag och säkerhetsfönster också i de segregerade förorterna.

Men det kanske är ren altruism bakom inlägget - För inte kan det väl handla om affärer, ekonomisk vinst och profit....
Senast redigerad av medelklassman 2014-08-12 kl. 22:50.
Citera
2014-08-12, 22:50
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
MSM har påskyndat sin egen död, minskat sin egen relevans och skadat förtroendet mellan medborgare och konsumenter av medier - inte särskilt smart när MSM genomlider en stor strukturomvandling och förväntar sig / när förhoppningar om ett utökat statligt stöd med motiveringen att i en demokrati måste någon granska makten, ifrågasätta och kommentera samhällsutvecklingen.......

Mja, jag vet inte det? Du har rätt om man utgår från att media har att förhålla sig till "folket", men både media och politiker verkar ju vara mycket svalt intresserade av denna sociala konstruktion (sic). Det är väl snarare så att när mediamakten och den politiska makten allierar sig och utser det icke-existerande folket till moraliskt underlägsna som den verkliga religiösa terrorn börjar. När media förlorar pengarna från de icke-existerande så kommer man bli allt mer benägen att flockas kring den makt som kan ersätta inkomsterna.

Medierna kan således fortsätta hävda att de granskar makten. Varför inte? SvT har ju ljugit om detta med politikers goda minne i årtionden, det är inte direkt så att de övriga skulle hålla sig för goda för det.

DN skiter högaktningsfullt i om ingen utanför stockholmseliten läser tidningen, så länge de kan hålla skutan igång och sätta agendan.
Citera
2014-08-12, 22:54
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Mja, jag vet inte det? Du har rätt om man utgår från att media har att förhålla sig till "folket", men både media och politiker verkar ju vara mycket svalt intresserade av denna sociala konstruktion (sic). Det är väl snarare så att när mediamakten och den politiska makten allierar sig och utser det icke-existerande folket till moraliskt underlägsna som den verkliga religiösa terrorn börjar. När media förlorar pengarna från de icke-existerande så kommer man bli allt mer benägen att flockas kring den makt som kan ersätta inkomsterna.

Medierna kan således fortsätta hävda att de granskar makten. Varför inte? SvT har ju ljugit om detta med politikers goda minne i årtionden, det är inte direkt så att de övriga skulle hålla sig för goda för det.

DN skiter högaktningsfullt i om ingen utanför stockholmseliten läser tidningen, så länge de kan hålla skutan igång och sätta agendan.

Man kan väl ändå konstatera att det vore bättre för MSM att ha ett större förtroende, att inte ha alienerat stora delar av sin läsekrets eller medborgare än att ha sjunkande förtroende siffror, ökat avståndet mellan stora grupper medborgare och dessutom skött sitt inbillade, grundlagsskyddade uppdrag bättre än att ha hamnat i sin nuvarande position?

De må ju fortsätta på samma väg tills jorden går under, men allt fler kommer ju att ignorera dem och finna en vardag utan dem.
Citera
2014-08-12, 23:15
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Man kan väl ändå konstatera att det vore bättre för MSM att ha ett större förtroende, att inte ha alienerat stora delar av sin läsekrets eller medborgare än att ha sjunkande förtroende siffror, ökat avståndet mellan stora grupper medborgare och dessutom skött sitt inbillade, grundlagsskyddade uppdrag bättre än att ha hamnat i sin nuvarande position?

De må ju fortsätta på samma väg tills jorden går under, men allt fler kommer ju att ignorera dem och finna en vardag utan dem.

Varför tror du att dessa människor alls bryr sig om detta, dvs åsikten hos människor de anser vara underlägsna? Frågan är ärligt menad.

I en angränsande tråd har Visf postat följande inlägg:
(FB) Anders Borg: ”Någongång runt 2018 smäller det till”

Några citat:
"Jag bryr mig inte om vad majoriteten anser överhuvudtaget. Folk är idioter och har fel."
"Jag har ingen tanke på att man ska kunna övertyga majoriteten i Sverige om att minska statens inflytande, de förstår inte ens vad det innebär. Det behöver jag dock inte, jag behöver enbart känna mig trygg i att det är en utbredd åsikt inom akademin, som är de som skapar underlagen för offentliga reformer."
"Jag är intresserad av vad som faktiskt tjänar allmännyttan och det tjänar sällan allmännyttan att exempelvis uppföra handelstullar, syssla med protektionism eller skydda fackens inflytande över näringslivet. Om folk inte håller med om det har de fel."

Observera att jag inte går i polemik om "statens inflytande" eller "fackens inflytande". Vad jag vill peka på är attityden till andra människor, som närmast kan beskrivas som "totalitär liberalism". Jag vill hävda att svensk media också helt domineras av denna attityd -- folk är idioter som tycker fel, och så är det med det.

Svensk media har väl "hög trovärdighet" hos 2% av medborgarna om jag inte minns fel? Om de inte har brytt sig hittills, varför skulle de bry sig om siffran seglade ner till 0%?
Citera
2014-08-12, 23:27
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ytterligare kommentarer kring Karin "alvöronen" Petterssons ledare av den S märkte dissidentbloggaren Westerholm http://ledarsidorna.se/2014/08/positionsbytet/

Avrättning medelst elbowdrop ifrån topprepen.
Citera
2014-08-13, 09:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En Moderat som inte rättar in sig i ledet.
Kanske för sent att plocka bort henne från valsedlarna?

Moderat vill förbjuda tiggeri
Citera
2014-08-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En Moderat som inte rättar in sig i ledet.
Kanske för sent att plocka bort henne från valsedlarna?

Moderat vill förbjuda tiggeri

Ask markerar direkt:

Citat:
– Vi har varit väldigt tydliga med att ett förbud inte löser problemet. Problemet är att många är fattiga och lever i en situation som är besvärlig, framför allt i andra delar av Europa, säger hon till TT.

http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/i...ri_3818176.svd
Citera
2014-08-13, 09:31
Medlem
Något är på gång att hända inom DDR media.
De vanliga gamla lögnerna håller inte längre.
SD växer så det knakar,och detta kommer att stå i direkt korrelation till den gradvisa omvändelse under galgen som MSM står inför.
Citera
2014-08-13, 10:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Ask markerar direkt:

http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/i...ri_3818176.svd

Och Leif GW Persson har flera gånger antytt att polisen numer är chanslös mot den ökade kriminaliteten. Ska vi låta andra sköta det åt oss också? Branden i Västmanland klaras med utländskt flyg och medborgarinsatser. Kommunen själv bidrar med mycket lite. Å så alla dessa rövknull vi får genom att ryssarna kränker våra luftrum. Moderaterna hoppas på ett medlemskap i Nato. Kort sagt: det är alltid andra.

Anser att problemen med massinvandringen påvisar ett större systemfel bland 7-klövern. Fastnade för detta av oyto

Citat:
Att länder som Irak, Italien, Frankrike och Turkiet varit målet för folkvandringar och invasioner genom historien beror på att livet där varit rätt gott. Det gäller inte Sverige och Sibirien.

Så länge invandringen till Sverige är dysfunktionell och kostsam är den konstlad

Ordet konstlad är bra eftersom det visar att problemen är självförvållade. Tråden om slöjmisshandeln visar med all tydlighet att islamisterna ökat i antal eftersom vänsterns värderingar styr all media och hela 7-klövern. Slöjtricken vid anställningar och handskakningsfallen hos myndigheter är noga planerade och ingår i en större aktivitet för att öppna upp för sharialagar och ett minikalifat med självstyre för svenska muslimer och man har just vänsterns monopol över åsikter att tacka för.

Moderaterna går ner och sverigedemokraterna går upp och det förklarar jag med att sverigedemokraterna är de enda som vill göra något. Det är inte okey att landet våldtas, än mindre att strävar efter det.
Citera
2014-08-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Något är på gång att hända inom DDR media.
De vanliga gamla lögnerna håller inte längre.
SD växer så det knakar,och detta kommer att stå i direkt korrelation till den gradvisa omvändelse under galgen som MSM står inför.
Håller med, det känns i luften. Sprickorna i PK fasaden är många och uppenbara. Samtidigt kommer dödsryckningarna från PK eliten leda till att de i desperation tar i än mer (om möjligt), (och om inte annat för att rädda vad som räddas kan vad gäller ansikten och karriärer), vilket i sin tur förmodligen är att binda ris åt egen rygg. Men det kan bli en blodig och bitter dödskamp inför valupploppet. Spännande och intressant. Snart kan man kanske andas i Sverige igen
Citera
2014-08-13, 10:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Håller med, det känns i luften. Sprickorna i PK fasaden är många och uppenbara. Samtidigt kommer dödsryckningarna från PK eliten leda till att de i desperation tar i än mer (om möjligt), (och om inte annat för att rädda vad som räddas kan vad gäller ansikten och karriärer), vilket i sin tur förmodligen är att binda ris åt egen rygg. Men det kan bli en blodig och bitter dödskamp inför valupploppet. Spännande och intressant. Snart kan man kanske andas i Sverige igen
Samtidigt som det spricker & fler uttrycker tveksamhet om mångkulturprojektet så kommer dom kvarvarande att fortsätta sin färd i "krympandets radikalisering" & bli ännu mer sinnessjuka.
Vi ser ju exempel på det med stolligheterna om "rasifiering" & liknande, där vanligt folk helt enkelt inte längre begriper vad fanatikerna snackar om.
Citera
2014-08-13, 10:43
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samtidigt som det spricker & fler uttrycker tveksamhet om mångkulturprojektet så kommer dom kvarvarande att fortsätta sin färd i "krympandets radikalisering" & bli ännu mer sinnessjuka.
Vi ser ju exempel på det med stolligheterna om "rasifiering" & liknande, där vanligt folk helt enkelt inte längre begriper vad fanatikerna snackar om.

Fördelen är att de är så få och kommer att ses som så avvikande radikala att de kommer att ses som sinnessjuka, på riktigt, av den stora massan. Som några man lyssnar artigt på för att det är fult att håna folk som inte har alla hästar hemma, men som man fäster absolut ingen som helst vikt vid.

Jag håller med om att det börjar att spricka nu. Jag är tillbaka efter en lång semester runtom i landet och konversationerna jag haft med folk skiljer sig totalt mot förra sommaren. Kovändning på mindre än ett år hos normala människor som röstat på sjuklövern i alla år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in