Citat:
Uppdrag granskning ger S och M en rejäl känga ikväll, förmodligen anledningen till att han & Belinda fått tramsprogram på dålig sändningstid.
Belinda och Janne i SVT igår, om flyktingmottagande, var ett fullständigt gräsligt lågvattenmärke. 100% verklighetsfrånvända kändisar i studion (Corazza Bildt, Heberlein, Kjell B-filmskvist, Wiehe) och inte tillstymmelse till eftertanke. Opportunisten Kjell har mage att häva ur sig, apropå en SDare som driver flyktingförläggning, att det inte är intelligensreserven som röstar SD (Kjell själv verkar obetydligt smartare än en stubbe), och Heberlein kallade samme man för en hållningslös hycklare som lika gärna kunde jobba i koncentrationsläger. Kjell fick fan ta mig applåder av studiopubliken för att han tycker att politiker inte ska dribbla om löneklyftor utan bara lösa dem. Bulldoggen Josefsson hade kunnat rädda en del men ställdes att skälla på kommunpolitiker som inte vill ta emot flyktingar, han ju hade kunnat användas bra mycket bättre. Jag hade lätt betalt hela årslicenspengen enkom för att få se honom krossa hycklarna i studion Virtanen-style!
Mest ledsen blev jag faktiskt av att se Ann Heberlein prata sig varm för F!. Visst har hon tyvärr psykiska problem, men jag har inte upplevt henne som korkad och utan integritet. Sin bok "Det var inte mitt fel - om konsten att ta ansvar" borde hon läsa om. Hur myckat ansvarstagande bidrar hon till när hon försöker hjälpa massinvandringsförespråkaradel som bor i gated communities och sätter ungarna i privatskolor?
Det finns banne mig inga gränser för hyckleriet bland kändisarna. Solidaritet och ansvar säger alla innan de åker hem till sina boenden i vita reservat, i vissa fall tillochmed betalda med andras pengar. Skulle f.ö. vara oerhört intressant att kartlägga hur många av F!s väljare och representanter som fått hem och uppehälle bekostat av föräldrar som jobbar långt ifrån kultursektorn.
http://www.svtplay.se/video/2297835/...inda/avsnitt-5
Mest ledsen blev jag faktiskt av att se Ann Heberlein prata sig varm för F!. Visst har hon tyvärr psykiska problem, men jag har inte upplevt henne som korkad och utan integritet. Sin bok "Det var inte mitt fel - om konsten att ta ansvar" borde hon läsa om. Hur myckat ansvarstagande bidrar hon till när hon försöker hjälpa massinvandringsförespråkaradel som bor i gated communities och sätter ungarna i privatskolor?
Det finns banne mig inga gränser för hyckleriet bland kändisarna. Solidaritet och ansvar säger alla innan de åker hem till sina boenden i vita reservat, i vissa fall tillochmed betalda med andras pengar. Skulle f.ö. vara oerhört intressant att kartlägga hur många av F!s väljare och representanter som fått hem och uppehälle bekostat av föräldrar som jobbar långt ifrån kultursektorn.
http://www.svtplay.se/video/2297835/...inda/avsnitt-5