2014-08-04, 16:39
Medlem
Pandelumes avatar
Marika Formgren gör något helt unikt i svensk debatt: hon inte bara vägrar vika sig utan slår dessutom tillbaks mot rasistanklagelser från AB mfl:

Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Media
Marika Formgren anser också att Daniel Swedin "inte läst på" och att hon blir kallad för rasist tar hon lätt på.

– Med tanke på vilka personer det är som kritiserar mig så måste jag säga att jag inte bryr mig ett dugg. Daniel Swedin och Kawa Zolfagary har tagit för vana att strö ordet rasist omkring sig på alla som inte tycker som dem.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3839010.ece

Paradigmskifte på gång?
Citera
2014-08-04, 16:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Marika Formgren gör något helt unikt i svensk debatt: hon inte bara vägrar vika sig utan slår dessutom tillbaks mot rasistanklagelser från AB mfl:

Paradigmskifte på gång?
Återstår att se, hon har väl bara ett semestervikariat just nu?
Citera
2014-08-04, 16:52
Medlem
Citat:

Paradigmskifte på gång?
I Danmarks Radio tog ju Formgren bladet från munnen och berättade att hon faktiskt är en invandringskritiker som tycker att dagens politik är ohållbar vad gäller volymerna. Hon beskrev medias hållning i invandringsfrågor som en religion man inte får avvika från. Att hon nu inte bryr sig längre beror på att hon utbildar sig till ingenjör så att hon inte ska behöva vara beroende av inkomster från media. Hon kommer att fortsätta skriva ibland, men utan filter. Den samlade bilden man får är att det maximalt invandringskritiska som någon etablerad svensk skribent vågar skriva är ungefär det som Anna Dahlberg säger, att man måste välja väg mellan hårdare reglerad invandring eller låglönemarknad, och när man skrivit så måste man bre på med att man är för en generös och human invandringspolitik. Om man ska tro Formgren kan vi alltså aldrig veta vad skribenterna egentligen tycker om invandring privat. Det är förbjudet även för borgerliga skribenter att uttrycka invandringskritik om de vill behålla sina uppdrag.
Citera
2014-08-04, 17:12
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om man ska tro Formgren kan vi alltså aldrig veta vad skribenterna egentligen tycker om invandring privat. Det är förbjudet även för borgerliga skribenter att uttrycka invandringskritik om de vill behålla sina uppdrag.

Ja man kan bara ana hur utbrett det här dubbeltänket är. Det är som i gamla sovjet. Folk visste att skilja på de egna åsikterna och de anpassade officiellt påbjudna åsikterna. Vad Sakine Madon egentligen tycker om tiggare får vi aldrig veta om vi inte tillhör hennes allra närmaste krets. Jag tror Sverige är extremt i det här avseendet. Civilkurage är en bristvara.
Citera
2014-08-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja man kan bara ana hur utbrett det här dubbeltänket är. Det är som i gamla sovjet. Folk visste att skilja på de egna åsikterna och de anpassade officiellt påbjudna åsikterna. Vad Sakine Madon egentligen tycker om tiggare får vi aldrig veta om vi inte tillhör hennes allra närmaste krets. Jag tror Sverige är extremt i det här avseendet. Civilkurage är en bristvara.
Journalister är ett ryggradslöst släkte. Sällan blir deras låga självkänsla så uppenbar som när de har ryggdunkarorgie över att en rutinerad journalist har klämt dit någon total gröngöling, som t.ex. en lokal SD-företrädare.

I Medierna i P1 talar man om en "legendarisk" utfrågning där Olle Stenholm "mördade" Bert Karlsson. Han hade vid tiden noll medievana, var en bonnig schlagerförläggare som just hade startat ett tjofaderittanparti med Ian och hade ännu sämre koll på siffror än F! har. Naturligtvis blev det svettigt för Bert och en enkel match för Stenholm. Detta kallar Björn Häger för "intervjuporr". Man tänker sig att klassikerna skulle vara utfrågningar där journalister sätter vassa retoriker på pottan, t ex Reinfeldt, Bildt, Palme eller Persson. Det hade ju varit imponerande, som att se Ingo spöa Floyd. Men istället är hans favorit (som han använder som undervisningsmaterial) en utfrågning av glada amatören Bert -91. Om det hade gällt boxning antar jag att Björn Häger skulle ha fått orgasm om det funnits ett klipp där Mike Tyson knockar huvudet av en femåring i rullstol. Så jävla mäktigt, vilken hjälte!

Kan bara tolkas som att journalister själva tycker att de är nollor som behöver maximalt golfhandikapp och förtjänar priser och hyllningar när de lyckas få i bollen på 200 slag.
Citera
2014-08-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills

Håller med om brist på civilkurage, men dessutom har Sverige en icke-fungerande jobbmarknad vilket kombinerat med stora lån och futtigt sparkapital gör att folk är livrädda för att förlora jobbet - särskilt journalister. Rationellt ekonomiskt beteende med andra ord.
Citera
2014-08-04, 19:53
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Det finns massor av vettiga KD-politiker på gräsrotsnivå i landsting och kommuner, men på riksplanet finns bara den schizofrena blandningen. En sund, reaktionär, konservativ grundplåt som fräts sönder av en vänsterextrem invandringspolitik från helvetet. Samtidigt står KD efter SD i kön när det gäller att protestera mot den relativism, kulturmarxism, brottslighet m.m. som blir konsekvensen av en sådan invandringspolitik. KD är fundamentalister när det gäller den kristna förpliktelsen att ta hand om och ge fristad till alla, men är sedan helt oförstående när inte alla automatiskt assimileras och blir mörkhyade karbonkopior på Sara Skyttedal efter en vecka i Sverige. Deras invandringspolitik är inte bara destruktiv för Sverige utan också för partiet självt. Man börjar undra om inte KD står för Kamikazedemokraterna.

Det finns många vettiga på riksnivå också förutsatt att vi accepterar att folk helt enkelt kan ha fel i vissa frågor och ändå vara vettiga.

Jag tycker det är synd och skam att KD och än mer KDU har den dumnaiva invandringspolitik de har för i övriga frågor är de mestadels sunt borgerliga och är en frisk fläkt. De skulle inte ens behöva vara som SD för att jag skulle vara någotsånär nöjd. Om de bara tyckte Luciabeslutet var fel skulle jag vara beredd att rösta på dem...
Citera
2014-08-04, 20:04
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
folk är livrädda för att förlora jobbet - särskilt journalister. Rationellt ekonomiskt beteende med andra ord.

Detta är en stor anledning till att man alltid bör nämna vid namn vilka journalister det är som skriver hat-artiklar om svenskar och svenskhet. Internet har långt minne.

På tal om något helt annat. Jag har fått ett insidetips på hur en av FPs valaffischer kommer se ut (presenteras imorrn). Ullenhags flinande nuna täcker plakatet. Text: "Ja till invandring, nej till rasism".

FP kommer alltså att gå till val på mer invandring och anti-SD (man får väl anta att det är dessa som åsyftas) om detta stämmer. Denna slogan har de använt tidigare i år så det verkar vara sant även om det är helt groteskt. Personligen trodde jag att tipsaren (som har hög trovärdighet hos mig) drev med mig men dårhuskänslan accelererar ju obehindrat nu.
Citera
2014-08-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Detta är en stor anledning till att man alltid bör nämna vid namn vilka journalister det är som skriver hat-artiklar om svenskar och svenskhet. Internet har långt minne.

På tal om något helt annat. Jag har fått ett insidetips på hur en av FPs valaffischer kommer se ut (presenteras imorrn). Ullenhags flinande nuna täcker plakatet. Text: "Ja till invandring, nej till rasism".

FP kommer alltså att gå till val på mer invandring och anti-SD (man får väl anta att det är dessa som åsyftas) om detta stämmer. Denna slogan har de använt tidigare i år så det verkar vara sant även om det är helt groteskt. Personligen trodde jag att tipsaren (som har hög trovärdighet hos mig) drev med mig men dårhuskänslan accelererar ju obehindrat nu.

Mp och F! körde samma grej med framgång i EU-valet. Tanken verkar vara den här: Vi riskerar att hamna i medieskugga när valet drar igång och allt handlar om M och S. För att förhindra det så väljer vi ut en stor polariserande fråga, typ invandringen, och sprider budskapet att vi är garanten för humanism och att det är vi och inga andra som står emot de mörka krafterna.

Även om det bara är 20 % av folket som stöder den linjen så kan det ge en hel del röster om vi kan göra troligt att vi är de enda som står emot ondskan.

Både Mp och F! kommer att göra samma sak. I synnerhet Mp som är livrädda för att debatten kommer att handla om deras sakpolitik, vilket den kommer att göra. Reinfeldt kommer attackera Löfven för Mp:s valplattform, och Löfven kommer att försöka distansera sig och säga att S går till val på sitt eget program som inte har något att göra med andra partiers ställningstaganden.
Citera
2014-08-04, 21:15
Medlem
Citat:

Paradigmskifte på gång?

Marika imponerar på mig mer och mer för varje dag. I den artikeln hon skrev fanns inte ett spår av rasism, de som påstår det har inte förstått hennes resonemang. En statsvetare antydde de problem hon anför för åratal sedan: http://www.aftonbladet.se/debatt/article11948107.ab

Att Marika därtill slår tillbaka och närmast visar på att det är en form av beröm att bli påhoppad av vänsteridioter stärker hennes aktier ytterligare. Hoppas att hon lyckas bra i ingenjörsbranschen och hoppas att hon fortsätter att skriva på ett eller annat sätt. Kanske som sommarvikariat i någon tidning nästa sommar.
Citera
2014-08-04, 21:20
Medlem
Citat:
Journalister är ett ryggradslöst släkte. Sällan blir deras låga självkänsla så uppenbar som när de har ryggdunkarorgie över att en rutinerad journalist har klämt dit någon total gröngöling, som t.ex. en lokal SD-företrädare.

I Medierna i P1 talar man om en "legendarisk" utfrågning där Olle Stenholm "mördade" Bert Karlsson. Han hade vid tiden noll medievana, var en bonnig schlagerförläggare som just hade startat ett tjofaderittanparti med Ian och hade ännu sämre koll på siffror än F! har. Naturligtvis blev det svettigt för Bert och en enkel match för Stenholm. Detta kallar Björn Häger för "intervjuporr". Man tänker sig att klassikerna skulle vara utfrågningar där journalister sätter vassa retoriker på pottan, t ex Reinfeldt, Bildt, Palme eller Persson. Det hade ju varit imponerande, som att se Ingo spöa Floyd. Men istället är hans favorit (som han använder som undervisningsmaterial) en utfrågning av glada amatören Bert -91. Om det hade gällt boxning antar jag att Björn Häger skulle ha fått orgasm om det funnits ett klipp där Mike Tyson knockar huvudet av en femåring i rullstol. Så jävla mäktigt, vilken hjälte!

Kan bara tolkas som att journalister själva tycker att de är nollor som behöver maximalt golfhandikapp och förtjänar priser och hyllningar när de lyckas få i bollen på 200 slag.

Många journalister besitter en mobbarmentalitet. Att "fälla kommunalråd" eller sätta åt "makthavare" är idealet, men utan att man betänker den makt man själv sitter på, alternativt att man betänker och är ute i onda ärenden. Journalisterna kontemplerar sällan att de själv är makthavare, och att de personer som de "granskar" är tämligen maktlösa - annars hade journalisterna aldrig vågat "granska" dem.
Citera
2014-08-04, 21:39
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Så här?
https://pbs.twimg.com/media/BuLxhMBIIAANqvr.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in