Citat:
Så hur är läget i mediakriget?
Är det --
. "Inget mediakrig finns, PK-ismen rular, globalismen styr och snart utraderas Sverige från kartan av massinvandring."
eller --
. "Det går bra nu, de kritiska krafterna vinner mark, se bara hur Formgren och Westerholm är på G, gammelmedia är på reträtt och med SD på 10-15% efter valet så kommer klimatet att varaktigt ha förändrats."
- - -
OK. Något definitivt svar går väl inte att ge på denna fråga, frågan hur Läget är. Denna tråd dryftar ju ständigt om det hänt något essentiellt eller om allt står och stampar.
Själv är jag optimist på lång sikt. Men annars, vad som egentligen kommer att förändras i PK-ismens skräckvälde på kort sikt, well you know... jag vet inte och jag ligger inte sömnlös över det.
Jag kan bara säga: Sverige lever, den sanna oppositionen lever, media lever. Och kraften i internet går inte att stoppa. Det är min ögonblicksbild av Läget.
Är det --
. "Inget mediakrig finns, PK-ismen rular, globalismen styr och snart utraderas Sverige från kartan av massinvandring."
eller --
. "Det går bra nu, de kritiska krafterna vinner mark, se bara hur Formgren och Westerholm är på G, gammelmedia är på reträtt och med SD på 10-15% efter valet så kommer klimatet att varaktigt ha förändrats."
- - -
OK. Något definitivt svar går väl inte att ge på denna fråga, frågan hur Läget är. Denna tråd dryftar ju ständigt om det hänt något essentiellt eller om allt står och stampar.
Själv är jag optimist på lång sikt. Men annars, vad som egentligen kommer att förändras i PK-ismens skräckvälde på kort sikt, well you know... jag vet inte och jag ligger inte sömnlös över det.
Jag kan bara säga: Sverige lever, den sanna oppositionen lever, media lever. Och kraften i internet går inte att stoppa. Det är min ögonblicksbild av Läget.
Detta är inte slutet. Inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början.
Jag vill likna situationen vid ett klassiskt, antikt slag. På ena sidan PK, på andra sidan dissidenter, folkvilja och - verkligheten.
Det vi genomlevt hittills är det tröttsamma, statiska stångandet. Inget (positivt) händer, förlusterna är små för ett etablissemang som hållit linjen, hållit sköldarna låsta i varandra och vägrar ge mark utan t o m fortsätter avancera.
Men när nu trycket från oss kollektivt och röda siffror som skiter i din värdegrund bara fortsätter att öka så börjar luckor lämnas mellan dem som har kampviljan kvar och den växande skara som förstår att slaget kommer att förloras. Att positionen är ohållbar.
Vad vi har sett hittills är hur partier och tidningar begår institutionellt självmord, eftersom varje individuell atom är självisk och förstått att PK-dogmen gynnar den egna karriären bättre än förnuft och långsiktighet. SvD och M borde bete sig som sina normala, europeiska motsvarigheter - allt annat är säker undergång på kort/mellanlång sikt.
Efter valet kommer insikten att partiets kaka har minskat rejält - och att de lukrativa uppdragen blivit färre. Det kollektiva vansinnets konsekvenser kommer närmre det överordnade JAGET. Ett M på 5%, utraderade C och FP - borgerlighetens alla själlösa marknadsliberaler har att förhålla sig till sin egen brist på konkurrenskraft i framtidens politiska landskap. Den galna produkt de säljer idag kommer ha mycket få köpare i framtiden. Valet - anpassa er eller dö.
Samtidigt som Fria Tider rapporterar om en miljon besökare får ytterligare 70 personer sparken på Expressen. Den kommersiella uppoffringen att ljuga, mörka, vinkla och skönmåla är snart inte bara ofräscht DDR-sunk. Det är helt onödigt när Flashback och alternativmedia når en kritisk massa av befolkningen.
Dessa demokratiseringsprocesser tillsammans med en tvingande ekonomisk verklighet har redan börjat fransa den mediala och politiska verklighetsbeskrivningen i kanterna. Linjen håller fortfarande, men det är inte svårt att se hur etnoseparatister och rasifierade, feminister och flyktingextremister kommer att forsätta sin offensiv mot det Förlovade Landet/Revolutionen, med Svensken som en allt mer uttalad fiende. Svensken som i reaktion förenas i insikt om den egna existensen och sitt särintresse i det nya mångetniska Sverige.
Mellan dessa entusiasmerande, expanderande krafter (låt oss kalla dem "femirasifieringsislamist-vänstern" och "svenskarna" i tillfällig och otillräcklig kropp som V+S+MP+F! kontra SD) finner sig en tilltufsad borgerlighet sittande, med båda sidors nackdelar utan några av fördelarna.
Borgerligheten, "liberalerna" är oförmögna att ta avstånd från det samhälle och den polarisering de skapat - men har förstås inte tacken från någon. Svenskarna föraktar dem, de rasifierade likaså. Både vita och bruna kroppar avlägsnar sig från en "rationell", "marknadsmässig" politik som i verkligheten nu cementeras som galet resursslöseri i jakt på en dröm som även icke-svenskarna tar avstånd från.
Om dårliberalerna inbillar sig att det nu är skördetid - nu måste S sänka förmåner och trösklar, öppna arbetsmarknader, avreglera och lönepressa, så kan de förvisso få rätt: Folkhemmet är dödsdömt.
Men om borgarna tror att deras egna partier överlever omställningen så har de fel - för vem kommer att tacka dem vid valurnorna?
Vill de överleva måste de istället gå i skarp polemik med vänsterna avarter - och samtidigt backa in på SD:s obevakade domäner. Man måste göra det SD ryggar för, man måste bjuda över.
Saker kommer börja hända, och för att knyta ihop liknelsen med antika slag: Det verkliga blodbadet började alltid först efter det att linjen brutits.