2014-09-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Så hur är läget i mediakriget?

Är det --

. "Inget mediakrig finns, PK-ismen rular, globalismen styr och snart utraderas Sverige från kartan av massinvandring."

eller --

. "Det går bra nu, de kritiska krafterna vinner mark, se bara hur Formgren och Westerholm är på G, gammelmedia är på reträtt och med SD på 10-15% efter valet så kommer klimatet att varaktigt ha förändrats."

- - -

OK. Något definitivt svar går väl inte att ge på denna fråga, frågan hur Läget är. Denna tråd dryftar ju ständigt om det hänt något essentiellt eller om allt står och stampar.

Själv är jag optimist på lång sikt. Men annars, vad som egentligen kommer att förändras i PK-ismens skräckvälde på kort sikt, well you know... jag vet inte och jag ligger inte sömnlös över det.

Jag kan bara säga: Sverige lever, den sanna oppositionen lever, media lever. Och kraften i internet går inte att stoppa. Det är min ögonblicksbild av Läget.

Detta är inte slutet. Inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början.

Jag vill likna situationen vid ett klassiskt, antikt slag. På ena sidan PK, på andra sidan dissidenter, folkvilja och - verkligheten.

Det vi genomlevt hittills är det tröttsamma, statiska stångandet. Inget (positivt) händer, förlusterna är små för ett etablissemang som hållit linjen, hållit sköldarna låsta i varandra och vägrar ge mark utan t o m fortsätter avancera.

Men när nu trycket från oss kollektivt och röda siffror som skiter i din värdegrund bara fortsätter att öka så börjar luckor lämnas mellan dem som har kampviljan kvar och den växande skara som förstår att slaget kommer att förloras. Att positionen är ohållbar.

Vad vi har sett hittills är hur partier och tidningar begår institutionellt självmord, eftersom varje individuell atom är självisk och förstått att PK-dogmen gynnar den egna karriären bättre än förnuft och långsiktighet. SvD och M borde bete sig som sina normala, europeiska motsvarigheter - allt annat är säker undergång på kort/mellanlång sikt.

Efter valet kommer insikten att partiets kaka har minskat rejält - och att de lukrativa uppdragen blivit färre. Det kollektiva vansinnets konsekvenser kommer närmre det överordnade JAGET. Ett M på 5%, utraderade C och FP - borgerlighetens alla själlösa marknadsliberaler har att förhålla sig till sin egen brist på konkurrenskraft i framtidens politiska landskap. Den galna produkt de säljer idag kommer ha mycket få köpare i framtiden. Valet - anpassa er eller dö.

Samtidigt som Fria Tider rapporterar om en miljon besökare får ytterligare 70 personer sparken på Expressen. Den kommersiella uppoffringen att ljuga, mörka, vinkla och skönmåla är snart inte bara ofräscht DDR-sunk. Det är helt onödigt när Flashback och alternativmedia når en kritisk massa av befolkningen.

Dessa demokratiseringsprocesser tillsammans med en tvingande ekonomisk verklighet har redan börjat fransa den mediala och politiska verklighetsbeskrivningen i kanterna. Linjen håller fortfarande, men det är inte svårt att se hur etnoseparatister och rasifierade, feminister och flyktingextremister kommer att forsätta sin offensiv mot det Förlovade Landet/Revolutionen, med Svensken som en allt mer uttalad fiende. Svensken som i reaktion förenas i insikt om den egna existensen och sitt särintresse i det nya mångetniska Sverige.

Mellan dessa entusiasmerande, expanderande krafter (låt oss kalla dem "femirasifieringsislamist-vänstern" och "svenskarna" i tillfällig och otillräcklig kropp som V+S+MP+F! kontra SD) finner sig en tilltufsad borgerlighet sittande, med båda sidors nackdelar utan några av fördelarna.

Borgerligheten, "liberalerna" är oförmögna att ta avstånd från det samhälle och den polarisering de skapat - men har förstås inte tacken från någon. Svenskarna föraktar dem, de rasifierade likaså. Både vita och bruna kroppar avlägsnar sig från en "rationell", "marknadsmässig" politik som i verkligheten nu cementeras som galet resursslöseri i jakt på en dröm som även icke-svenskarna tar avstånd från.

Om dårliberalerna inbillar sig att det nu är skördetid - nu måste S sänka förmåner och trösklar, öppna arbetsmarknader, avreglera och lönepressa, så kan de förvisso få rätt: Folkhemmet är dödsdömt.

Men om borgarna tror att deras egna partier överlever omställningen så har de fel - för vem kommer att tacka dem vid valurnorna?

Vill de överleva måste de istället gå i skarp polemik med vänsterna avarter - och samtidigt backa in på SD:s obevakade domäner. Man måste göra det SD ryggar för, man måste bjuda över.

Saker kommer börja hända, och för att knyta ihop liknelsen med antika slag: Det verkliga blodbadet började alltid först efter det att linjen brutits.
Citera
2014-09-03, 14:17
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Även Janne Josefsson nerdragning av brallorna på Virtanen är ett tecken i tiden så gott som något. Där står i princip hela Södermalmseliten bland journalisterna och vet inte vad de ska hitta på nu när verkligheten alltid segrar.

Vad är det för händelse? Den har jag missat. Var kan jag läse mer om detta?
Citera
2014-09-03, 15:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vad är det för händelse? Den har jag missat. Var kan jag läse mer om detta?
(FB) Fredrik Virtanen (AB): "Janne Josefsson borde steglas"
Citera
2014-09-03, 15:58
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
[text]
Tack för analysen.

Jag sa nyss att jag är pessimist på kort sikt. Men som du skriver oyto, att när väl ett fältslag av den gamla, antika typen kulminerat, då gick sammanbrottet snabbt.

Så det kan svänga snabbt. Förvisso! Men det är inget jag personligen räknar med.
Citera
2014-09-03, 17:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det var ett idiotprojekt utan framtid. Frågan är hur dåligt det kommer bli innan det kan bli bättre, och hur mycket som är förstört inför återhämtningen.

Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det kommer bli mycket sämre, kanske helt kaos ett tag. Det som är intressant nu är vilka som kommer byta fot som de sanna opportunisterna de är. Vem vem?

Ja. Om man betänker att zigenarna har varit här i 500 år, och är en tämligen liten folkgrupp, men ändå inte lyckats att väl integrera sig i landet, så kommer det så klart att även på mycket lång sikt vara ogörligt att integrera mellanöstern- och afrikanfolk. Till detta kommer de stora mängder svenskar som lämnar Sverige för England, USA etc. Befolkningsutbytet leder till långsiktig kollaps om inget drastiskt görs. Vad göra då?

1) Vidta de åtgärder som M en gång föreslog i Riksdagen - se min signatur 2.
2) Vidta allehanda åtgärder för att övertyga svenskar om att stanna i landet, och gärna locka tillbaka utflyttade.

Detta är inget sidoproblem, utan något helt centralt för Sveriges och svenska folkets framtid.
Citera
2014-09-03, 18:02
Medlem
En avhoppad rektor uttalar sig för SR P4. Han vet vad man får och inte får säga, men ändå hör man hur förskräckta intervjuarna är för att det ska sägas något om verkligheten, speciellt den kvinnliga intervjuaren. Och visst sägs det en hel del om verkligheten, men som i alla totalitära samhällen så måste man lyssna mellan raderna.

Så här låter det ungefär:

Vad tycker du om valdebatten om skolan?

Det är en låtsasdebatt som inte går till roten med de riktiga problemen.

Vilka är de riktiga problemen?

Vi har haft en enormt snabb samhällsutveckling de senaste åren och skolan måste hänga med.

Finns det någon lösning på skolans problem som du ser det?

Jo men man måste använda helt andra verktyg än de vi ser i den politiska debatten idag. (Läs. stoppa invandringen nu och skicka hem allt kaosfolk alternativt ge dem befrielse från skolplikten).

http://sverigesradio.se/sida/artikel...medium=twitter
Citera
2014-09-03, 18:26
Medlem
LloydHopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Som redan konstaterats så är karln för generös invandring och det går inte ihop med varken höga skatter eller nedskärningar och effektiviseringar av offentlig sektor. Landet är på väg in i en världshistorisk nedgång som vi med all sannolikhet inte kommer att kunna ta oss ur under överskådlig framtid och Westerholm beklagar sig över varför vissa inte bemödar sig att diskutera. Det är lika uselt.

Finns bara en enda väg just nu och det är att bryta sig ur det hjälplösa Tillstånd av godhetsvansinne. På ett sätt kommer verkligheten och krass ekonomi göra att vansinnet undan för undan hejdas. Vi kommer dock först se en förhöjd sjuklighet samtidigt som krutet för urladdningen fylls på. Då sd fått 12-14 procent i valet, över 20 procent opinionsmätningar, partiet sitter i de flesta kommuner, media-döden är ett faktum och ekonomin faller hejdlöst nedåt så smäller det. Då kommer det att gå rätt fort.

Men det är ju det faktum att han senaste veckorna verkar ha fått ett brutalt uppvaknande och börjat ifrågasätta massinvandringen som gör det hela extra intressant.
Citera
2014-09-03, 21:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lite nordiskt perspektiv skadar aldrig.

Dansk TV försöker sig på lite program om "Rasifiering". Får direkt mothugg från svart håll.
Citat:
Den lista som DR har lagt fram angående "vita privilegier" är bagateller & om man blir orättvist behandlad så kan man alltid gå till domstol.
.
Ni bör fokusera på de goda saker som blivit gjorda i detta århundrade, som var otänkbara förr.
.
De värsta påhoppen jag upplevt har inte varit pga. min hudfärg, utan pga. mina demokratiska åsikter.
Säger den svarta debattören Precila Birungi i Extrabladet.

Hon gör förmodligen 100-fallt större nytta för svarta människor i Danmark än vad "Afrosvenskarnas Riksförbund" åstadkommer i Sverige.
Citera
2014-09-04, 07:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
För att fortsätta det Svenska mediakriget, när det utspelas i Dansk TV.
Nyhetsmagasinet "Deadline" på DR2 avhandlar Dan Park & den svenska HMF-lagstiftningen.

Jacob Mchangama, från tankesmedjan Justitia, som kritiserat det Svenska debattklimatet & lagstiftningen är mycket kritisk till att man i princip lyft in en blasfemiparagraf i HMF-lagen. Han ifrågasätter om det råder yttrandefrihet i Sverige.

På frågan om han inte själv, med delvis afrikansk bakgrund, känner sig provocerad av Dan Park's konst så reagerar han närmast med att han förstår inte frågan.

För att försvara den svenska lagstiftningen & de aktuella domarna så har man med sig Martin Aagård på videolänk direkt från Aftonbladet.

http://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-729#!/00:19:36
Citera
2014-09-04, 08:04
Medlem
Pandelumes avatar
Det svenska mediekriget om mångkulturen förs numera till stor del i Danmark. I Jyllandsposten skriver Mikael Jalving om "självcensurens Sverige" och låter Paulina Neuding uttala sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Paulina Neuding i Jalvings blog i Jyllandsposten
”Du ser at feminisme og alt muligt andet blive smidt ud af vinduet, når religiøse fundamentalister fremsætter krav. Det er besynderligt at overvære. Især når man tænker på, hvor kritiske venstrefløjen har været over for kristendommen, og nu ser, hvordan de bøjer af for krav fra religiøse fundamentalister.”

http://jyllands-posten.dk/blogs/mika...urens-sverige/

Samtidigt attackerar även Jasenko Selimovic kulturmarxismen i DN kultur:

Citat:
Ursprungligen postat av Jasemko i DN
Ni förfasas med rätta över artiklar som påstår att vissa invandrargrupper är mindre intelligenta, men ni själva delar självgott artiklar som påstår att de som röstar på främlingsfientliga har lägre IQ. Ni lyckas se kopplingen mellan Avpixlats texter och det högerextrema våldet, men ni ser ingen koppling mellan texter om ”borgarna som tål lite bly i nacken” och det vänsterextrema våldet. Er känsel registrerar med seismografisk precision när rasister föraktar ”invandrarutseende” men ni själva har inga problem med att förakta ”nykläckta” svenska kroppar.

Jag vill inte föra er kamp för varje kamp måste ha en logik. Era argument saknar det. För er har alla kulturer samma värde, men just den västerländska är lite sämre, mer förtryckande än andra. Kapitalism skapar fattigdom, men ni har svårt att förklara hur det kan komma sig att fattiga i kapitalismen har det så mycket bättre än i den ickekapitalistiska världen. Sverige är höjden av rasism, men ni har svårt att förklara hur det kan komma sig att Sverige tar emot så många fler flyktingar än andra EU-länder.

http://unvis.it/www.dn.se/kultur-noj...p-ar-inte-min/

Kanske kulturmarxismen får problem nu när bastionen om flyktingmottagandets vinster rasar? Senaste dagarna är det mycket tal om kostnader, senast Thomas Gür i SvD och Charlotte Marteus i Expressen drar fram fakta och siffror som nyss var hatfakta. Om högerliberalerna slutar uppfatta invandringen som lönsam kommer de inte att behöva kulturmarxismen längre.
Senast redigerad av Pandelume 2014-09-04 kl. 08:10.
Citera
2014-09-04, 08:47
Medlem
Ördögs avatar
Ledarsidorna.se uppmärksammade i förrgår den här ängsliga ledaren i Folkbladet. Det är ju inte direkt mångkulturen som är temat, utan SD:s föregivet "antifackliga" linje, som lik förbannat fortfarande stöds av många LO-medlemmar. Kommentarerna forsar in ...

Dags att införa Lex Sverigedemokrati
http://www.folkbladet.nu/1221242/dag...erigedemokrati
Citera
2014-09-04, 08:55
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Det svenska mediekriget om mångkulturen förs numera till stor del i Danmark. I Jyllandsposten skriver Mikael Jalving om "självcensurens Sverige" och låter Paulina Neuding uttala sig.

Samtidigt attackerar även Jasenko Selimovic kulturmarxismen i DN kultur:

Kanske kulturmarxismen får problem nu när bastionen om flyktingmottagandets vinster rasar? Senaste dagarna är det mycket tal om kostnader, senast Thomas Gür i SvD och Charlotte Marteus i Expressen drar fram fakta och siffror som nyss var hatfakta. Om högerliberalerna slutar uppfatta invandringen som lönsam kommer de inte att behöva kulturmarxismen längre.

Selimovics text var riktigt bra. Däremot klingar den lite falskt då mycket av den hatiska kulturmarxismen han angriper även finns i hans eget parti och inte bara hos "vänstern".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in