Citat:
Noterar meningen som upprepas med en psykopats envishet:
"– Den fria rörligheten för EU-medborgare får inte inskränkas."
Det är total blockering gällande "den fria rörligheten", finns inte på kartan att det ens kan diskuteras några inskränkningar. Jag förstår verkligen inte, finns det inte någon "skadlig rörlighet" i deras värld? Om "ja", varför måste den rörligheten ändå vara "fri"? Någon får gärna förklara varför den fria rörligheten är så helig?
"– Den fria rörligheten för EU-medborgare får inte inskränkas."
Det är total blockering gällande "den fria rörligheten", finns inte på kartan att det ens kan diskuteras några inskränkningar. Jag förstår verkligen inte, finns det inte någon "skadlig rörlighet" i deras värld? Om "ja", varför måste den rörligheten ändå vara "fri"? Någon får gärna förklara varför den fria rörligheten är så helig?
Tja, hur annars ska svenska politiker som vanligt skylla sin politik på EU? Den "fria rörligheten" ingår i EU-samarbetet, men nu är den samtidigt behäftad med vissa krav som svenska regimen och dess politruker inte låtsas om. Inte heller har oviljan att förbjuda tiggeri, ingripa vid lagbrott (som t.ex. alla zigenarläger gör sig skyldiga till) och oviljan att skicka hem de som inte sköter sig något att göra med EU och den fria rörligheten. Det är ju samma som med den svenska asylpolitiken, som svenska politiker också försöker skylla på EU, trots att frågan snarare är om inte Sverige systematiskt bryter mot EU:s regler om att hålla en fungerande gränskontroll mot länderna och människorna utanför EU, samt att EU t.o.m. har öppet frågat om svenskarna begriper vad de sysslar med och om de inte kan tagga ned med sin asylpolitik.
Jag skulle inte bli förvånad om många av svenska staten hjärntvättade och allmänt okunniga svenskar till och med tror på sådana absurda påståenden, helt oavsett om de ens är positiva eller negativa till svenska regimen och/eller EU, eftersom det verkar helt enkelt vara så svenskar fungerar. Redan det faktum att Sverige i regel är helt ensam i EU om att föra alla sina samhällsdestruktiva politiska linjer borde väl redan i sig för normala människor skvallra om att det knappast kan vara EU:s fel, för EU har väl inte upprättat speciella regler som endast gäller för Sverige? Men min livslånga erfarenhet är att om man förväntar sig normalt tänkande och beteende från svenskar, så brukar man bli väldigt besviken.