Citat:
Jag håller med. Men idag tycker jag att Jimmie Åkesson med sitt stillsamma kolugna sätt plattade till några journalister i alla fall.
Såg precis färdigt inslaget med Jimmie Åkesson i SVT Gomorron kl 0715-0730 (klippet blir väl tillgängligt på SVT play senare idag). Jag njöt!
De deprimerade och rödögda programledarna gjorde sitt bästa för att snärja honom, men jag måste säga att han dribblade som en Zlatan i högform med dem. T ex frågade de vilket av de högerextrema partierna SD kommer att samarbeta med i EU, varpå JÅ frågade dem vad de menade med "högerextrema". Reaktionen blev förvirrad, och speciellt den manlige programledaren till höger såg extremt frustrerad ut.
Ha, ha, ha....
Snart kommer Åsa "åka tunnelbana och bli svensk" Romson och Gudrun "kissar var jag vill när jag är full" Schyman till SVT-soffan... ska bli kul att se hur gulligt det blir.
Såg precis färdigt inslaget med Jimmie Åkesson i SVT Gomorron kl 0715-0730 (klippet blir väl tillgängligt på SVT play senare idag). Jag njöt!
De deprimerade och rödögda programledarna gjorde sitt bästa för att snärja honom, men jag måste säga att han dribblade som en Zlatan i högform med dem. T ex frågade de vilket av de högerextrema partierna SD kommer att samarbeta med i EU, varpå JÅ frågade dem vad de menade med "högerextrema". Reaktionen blev förvirrad, och speciellt den manlige programledaren till höger såg extremt frustrerad ut.
Ha, ha, ha....

Snart kommer Åsa "åka tunnelbana och bli svensk" Romson och Gudrun "kissar var jag vill när jag är full" Schyman till SVT-soffan... ska bli kul att se hur gulligt det blir.
Såg också inslaget, som för övrigt finns att se här, och håller med dig om att Åkesson sköter sig utmärkt.
Dock, jag tycker egentligen att granskningen av SD ligger på en bra nivå, som det borde vara i en demokrati. Det är snarare den nästintill totala bristen på granskning av de övriga som är det stora problemet. Det finns ju inte en partiledare bland de övriga som skulle klara denna press utan att klappa igenom (möjligen borträknat en formstark Fredrik Reinfeldt och på sin tid Göran Persson).
Jag tror att den "mediaträning" som alla SD:are tvingas utstå bådar mycket gott för framtiden. Snart kanske vi har SD:are som är så retoriskt skickliga som Nigel Farage (UKIP) och då blir det inte roligt att vara motståndare.
Grattis SD till bra resultat!