2014-04-27, 10:45
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
journalisten Duraid Al-Khamisi

Journalist och journalist. Han är skribent på Politism; han har föreläst för Megafonen, som startade Husbykravallerna; han är BROR till Megafonens talesperson Rami Al-Khamisi; och han är en "vithetsnormskritiker", dvs en rasist som råkat bli född till brun och därför är hudfärgshelig. Hans förra artikel i svenskan handlade om "mörka kroppars resa nedåt i samhällshierarkin" och innehöll en intervju med trådfavoriten, den dömde våldsmannen och ärkerasisten Tobias Hübinette.

Jag är inte säker på att "journalist" är en riktigt korrekt benämning på denne individ.
Citera
2014-04-27, 10:54
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Journalist och journalist. Han är skribent på Politism; han har föreläst för Megafonen, som startade Husbykravallerna; han är BROR till Megafonens talesperson Rami Al-Khamisi; och han är en "vithetsnormskritiker", dvs en rasist som råkat bli född till brun och därför är hudfärgshelig. Hans förra artikel i svenskan handlade om "mörka kroppars resa nedåt i samhällshierarkin" och innehöll en intervju med trådfavoriten, den dömde våldsmannen och ärkerasisten Tobias Hübinette.

Jag är inte säker på att "journalist" är en riktigt korrekt benämning på denne individ.

Där ser man. Som vanligt är gränsen mellan politisk aktivism och journalistik otydlig. Ett av kännetecknen för kulturmarxism. SvD kunde tonat ner predikandet en aning kan man tycka, nu är artikeln så uppenbar propaganda. Men som sagt ett bra exempel att dra fram i diskussioner om SMS politiska agenda.
Citera
2014-04-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khamisi
Hur ska man förstå att fler och fler invandrare stödjer ett parti som ser invandringen som vårt största samhällsproblem?
Svaret som ges i artikeln är givetvis att det inte går att förstå.

Och efter att ha påmint om socioekonomin, rasismen och att "inget är svenskt"/"allt är svenskt" slår Al-Khamisi fast var lojaliteten bland dessa utlänningar bör ligga.
Citat:
Att en klick ur den grupp som själva flytt till Sverige då nekar andra rätten att få samma möjlighet, det skrämmer mig på allvar.

Det tycks som om SvD försöker nå en specifik målgrupp här, fast retoriken är gammal som gatan vid det här laget.
Citera
2014-04-27, 11:28
Medlem
envackerblommas avatar
alla kanske inte uppskattar att Al-qaidaterrorster från Syrien nu får en fristad i Sverige. I Syrien har kristna mördats o fördrivits av Jihadister som nu flyr till Sverige.

Muslimen Duraid Al-Khamisi tycks ha ett ont öga till kristna assyrier /syrianer. För nått halvår sen skrev han nedlåtande i SvD om kristna assyrier i Södertälje, beskrev männen som misslyckade, nersupna spelmissbrukare.

O nu denna skötsamma kristna kvinna från Syrien som säger sanningar islamisten Duraid Al-Khamisi inte tål.
Citat:
Sarah föddes i en kristen assyrisk/syriansk by i nordöstra Syrien, och kom till Sverige som nioåring. Hon säger att hon är stolt över sitt folks kultur och historia.
Citera
2014-04-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Fredrik Virtanen hakar på trenden med att börja ifrågasätta sig eget hycklande, givetvis inbakat i de nyfunna teorierna om "klasshat". Kan det verkligen vara så illa att dessa fånar inte insett att de "sparkat på de svagaste" genom att först deklarera SD:are som WT och sedan ägnat all vaken tid till att håna dem?
Jag kan inte påminna mig om att de politiskt korrekta kallat Sd för white trash. Intrycket är att näthatarna hatar vita i betydligt större utsträckning är de politiskt korrekta, som snarare är ignoranta än hatiska.
Citera
2014-04-27, 12:19
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Intrycket är att näthatarna hatar vita i betydligt större utsträckning är de politiskt korrekta (...)
Kan du ge exempel på det? "Näthatare som hatar vita"?
Citera
2014-04-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Kan du ge exempel på det? "Näthatare som hatar vita"?
White trash har på flashback blivit ett så vanligt begrepp att det fått en egen förkortning. Näthatare uttalar sig också fientligt om att svenskar skaffar barn. Att hata barn och att betrakta stora grupper vita lika värdelösa som sopor är inget jag kan påminna mig att någon gjort i media. Det måste i alla fall vara ytterst sällsynt jämfört med hur det är på flashback.
Citera
2014-04-27, 13:35
Medlem
Citat:
Jag kan inte påminna mig om att de politiskt korrekta kallat Sd för white trash. Intrycket är att näthatarna hatar vita i betydligt större utsträckning är de politiskt korrekta, som snarare är ignoranta än hatiska.

Varsågod. (FB) Bo Frank, moderat topp-politiker hånar SD-väljare: "White trash"
Citera
2014-04-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Artikeln innehåller en del dubbelmoralistiska eller hycklande fel samt dessutom sakfel:

1)
Citat:
”Människor måste väl ha rätt att kritisera samhället de lever i, oavsett om de är födda här eller inte?”
Men SD-anhängare tycks inte ha den rätten, naziststämpeln kommer fram. Otacksamma välfärdsinvandrare som inte bidrar får klaga.

2)
Citat:
”Vad återstår av demokratin om politiker ska definiera vad som är rätt och fel religion, kultur och värderingar?”
Ja det kan man fråga sig, åsiktskorridoren anger ramarna. Där har politiker och journalister i många år mörkat massinvandringens problem och de som försöker belysa detta tystas eller stämplas.

3)
Citat:
”Och forskning visar tydligt att kriminalitet hänger ihop med socioekonomiska faktorer, inte var man råkar vara född.”
Fel! Läs Adrian Raines The Anatomy of Violence respektive Jan Tullbergs Låsningen, för att konstatera biologins orsaksvariabler och samverkan mellan medfödda eller tidigt förvärvade egenskapers växelverkan med psykosociala faktorer; den senare anger en multipel överrisk för brott bland invandrare, även sedan socioekonomiska faktorer justerats. "Socioekonomi" är inte problemens början eller primära orsak. Genant att en sådan tillsynes tendentiös artikelförfattare i SvD traderar denna felaktighet som en påstådd sanning. Tolkar man artikelförfattaren bokstavligt så kan man gott hävda det, en gangster eller notorisk brottsling hamnar ju som alla andra i ett socioekonomiskt sammanhang, vare sig det är miljontals kronor svarta pengar eller som dömd till fängelse med en massa fiender som vill döda en... Men formuleringen och sammanhanget ger sken av något annat och mer kausalt.

Vidare komiskt att en f d SD-medlem i slutet på artikeln, genom sina privata motiv, menar sig hoppas kunna "krossa rasismen".
Senast redigerad av Kinuski 2014-04-27 kl. 13:59.
Citera
2014-04-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Varsågod. (FB) Bo Frank, moderat topp-politiker hånar SD-väljare: "White trash"
Så här skriver Bo Frank i sitt blogginlägg:

"Hörde ett program på P1 om vilka som sympatiserar med sd. Stämmer med mina iakttagelser. Få politiker i Sverige som träffar så mycket folk som vad jag gör. Hög som låg. Står man utanför Ica i Braås eller Lammhul hör man samma sak. I USA kallas de för white trash av kulturradikaler. Lågutbildade, dåligt självförtroenede och på gränsen till det asociala. Många förtidspensionerade. I ett gränsland till att stå utanför samhället."

Han kallar alltså inte Sd:s väljare för white trash, utan han påstår endast att de i USA kallas för white trash av kulturradikaler.
Citera
2014-04-27, 14:16
Medlem
Citat:

"Hörde ett program på P1 om vilka som sympatiserar med sd. Stämmer med mina iakttagelser. Få politiker i Sverige som träffar så mycket folk som vad jag gör. Hög som låg. Står man utanför Ica i Braås eller Lammhul hör man samma sak. I USA kallas de för white trash av kulturradikaler. Lågutbildade, dåligt självförtroenede och på gränsen till det asociala. Många förtidspensionerade. I ett gränsland till att stå utanför samhället."

Han kallar alltså inte Sd:s väljare för white trash, utan han påstår endast att de i USA kallas för white trash av kulturradikaler.

Man läser vad man vill läsa.
Citera
2014-04-27, 15:28
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Fast det är en försåtlig formulering.

Vad skulle ha ha sagt annorlunda om han klart ville säga att han instämmer i etiketten?

Vad talar för att han tycker att det vore felaktigt/nedvärderande att sätta denna etikett på SD-väljare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in