Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
ABF ska hålla ett antirasistiskt forum som har en programpunkt som är "separatistisk och endast avsedd för rasifierade antirasister och feminister".
Min första tanke är: Hur går gallringen till rent praktiskt? Om endast "rasifierade" får delta måste ju någon stå vid dörren och avvisa folk som inte bedöms vara tillräckligt "rasifierade" efter en snabb okulärbesiktning. Det finns t.ex. blonda invandrare från Balkan. Kommer någon att knacka dem på axeln och leda ut dem från rummet med ett "tyvärr, om du hade haft lite mörkare hår eller åtminstone bruna ögon"? Är etniska svenskar med mörkt hår och bruna ögon välkomna i så fall?
Nu har Aftonbladets krönikör Rebecca Uvell (gift med Timbro-Markus) lämnat in en anmälan om det rasseparatistiska ABF-arrangemanget till Diskrimineringsombudsmannen. Den bindgalna södertörnforskaren och vithetskritikern Ylva Habel anklagar via Twitter Uvell för att utöva "vit makt" och vilja utplåna "alla oss bruna".
Citat:
Ursprungligen postat av Ylva Habel
The power of Timbro, skrevs det för någon dag sedan. Nu planerar de att lägga krokben för Rummets panel, dvs anmäler den för DO
@RebeccaWUvell stolt över ditt sabotage-försök?
Men NATURLIGTVIS! Galopp till Diskrimineringsombudsmannen. Bergis får hon 'rätt' och Rummet arresteras
@RebeccaWUvell Är det du som känner dig diskriminerad? Rikta då din anmälan åt ett håll där den gör genuin nytta. Inga kvinnor får vara medlemmar av den. DET är vad diskriminering är. Och du missförstod mig totalt; jag menar att din pseudo-anmälan är sabotage
Min uppmaning till dig är att inte slösa våra gemensamma skattemedel på en sådan futil övning i vit makt. Varför int skriva en passionerad pamflett om hur kränkt du är. Det existerar ingen 'omvänd rasism'
Unga dam, läs på vad ordet 'diskriminering' faktiskt innebär. Återkom sedan. Och slösa som sagt inte våra gemensamma skattemedel på studentikosa rasse-pranks. Väx upp, reflektera.
Och det existerar ingen rasistisk diskriminering av vita. Så... Adjö
Ja, det är ju så komiskt med rasism. Den förstår ju inte ni. Och den drabbar ju ingen? Lycka till med sabotaget.
Uvell är har bestämt sig för sabotage. Att hon sätter folks liv på spel rör henne inte i ryggen, uppenbarligen.
Och ett tips till er. Att vägra bli tvingad till Schavotten av politiska dilettanter, är inte hat det är mod.
Jag är ingen människa, så var fick jag luft ifrån? Äg på ni, tills tills ni har utplånat alla oss bruna. Don't be bashful. You know you want to.
Så, nu är jag färdig. Snickra vidare på nazismen.
ja, du förstår, hotande utplåning gör mig en smula upprörd. Mitt och många andras liv står på spel.
Då känns det inte alls så bra att ignoranta personer hånskrattar. Garvar du lika gott åt Förintelsen?
Att sabotera för marginaliserade grupper i samhället, och sedan skratta åt vad en ställer till med är blodtörst.
https://twitter.com/YlvaHabel
Har inte vithetskritikerna målat in sig i ett hörn nu? Finns det någon väg tillbaka efter detta?