Citat:
Ursprungligen postat av
sympatico
Kulturmarxismen går ut på att dekonstruera, avlegitimisera, misstänkligöra, demonisera och i alla avseenden kritisera alla traditionella aspekter av västerländsk civilization samtidigt som man förbjuder och/eller patologiserar all kritik av alla icke-västerländska kulturella vanor/mönster.
Och Stockholm är världshuvudstad för denna patologisering. Jag ville för skojs skull läsa en lista över alla dessa hittepå-fobier och försökte googla på 'aphrophobia transphobia homophobia islamophobia', och de topplänkar som kom upp hade antingen direkt anknytning till Sverige, eller så låg de på Wikipedia (texterna kan vara skrivna i Sverige) eller RED Network (nån slags EU-nätverk mot diskriminering, gissningsvis med svenskar som drar i trådarna).
Sverige är ensamt om att använda "funkofobi" som term för (imaginär) fobi mot funktionsnedsättningar. Detta är den sista pusselbiten som behövdes för att göra patologiserings-verktygslådan komplett, eftersom många av de mest rabiata aktivisterna är uppenbara psykfall med ADHD och borderline. Funkofobi-kortet ger dem carte blanche för ohämmade vredesutbrott och frikort från eget ansvar, eftersom de inte "rår för" hur de känner och reagerar och är förment oförmögna att påverka sitt tänkande, sina känslor och sin situation. Vattentätt!
Samtidigt är termen funkofobi ett tveeggat svärd, eftersom fobi är en funktionsnedsättning - så logiskt sett bör alla så kallade islamofober, xenofober, homofober, transfober, islamofober, muslimofober, arabofober, afrofober, funkofober och ziganofober gå fria från personligt ansvar inför HMF etc eftersom de är sjuka och inte rår för sina reaktioner.
Det kanske är dags att hårdlansera begrepp som heterofobi, cisfobi, normfobi, majoritetsfobi, kapitalismofobi, liberalofobi och konservativofobi för att jämna ut spelplanen. För om det är någon sida i debatten som lider av irrationell rädsla, aversion och ilska gentemot saker är det väl just dessa skrikiga extremister. Någon som kallar sig "Ylva Habel" och påstås vara "forskare vid Södertörn" (hoppas det är ett trollkonto eller ett konstprojekt) reagerade så här på Helmersons text om att rädda barnen från extremismen:
Citat:
"Jag får magsår... Nej, förresten, det hinner jag inte utveckla, eftersom jag har en viktig dejt med Cyklon B o gasugnen imorrn"
Om man hör nazisternas stöveltramp när DN skriver texter om att Rädda Barnen har infiltrerats av extremister... så lider man tvivelsutan av någon form av fobi.