2013-04-13, 18:21
Medlem
Det här mediadrevet har förbluffat mig. För sossarna måste det ha kommit som en blixt från klar himmel. Att det första mediadrevet någonsin som handlar om en invandrarpolitiker drabbar en av deras egna måste leda till frågor om den bakomliggande agendan. Det har funnits, och finns, tiotals liknande offentliga muslimer att uppröras över - en del av dem höga företrädare i andra partier.

Tanken går osökt till drevet mot Juholt som även det var osedvanligt välkoordinerat och oförsonligt.

Jag har ingen bra förklaring. På något sätt har man på senare tid fått för sig att det som vi kallar "mediavänstern" alltmer övergivit de båda vänsterpartierna för att istället sympatisera (utåt) med MP och i verkligheten med Moderaterna, och deras råare och mer utrerade nationsupplösande politik.

Men som sagt, jag vet inte vad det här handlar om eller kommer att få för följder. Det känns som att drevet kommer att hålla på tills han utträder ur styrelsen i alla fall.
Citera
2013-04-13, 18:27
Medlem
Jag fullkomligt njuter av det som sker i svensk media nu. Att det var Expo som startade allt är enorm humor. Att sedan expo blir anklagade för att gå SD´s ärenden är ännu mer humor!
Har även en känsla av att drevet går på starkt, och kommer inte avta innan Mustafa avgår.
Citera
2013-04-13, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Intressant när mångkulturkriget övergår till ett inbördeskrig inom mångkultursfären. Detta är nog följdriktigt. Expo grundades på 90-talet för att motverka antisemitism, som då uppfattades som det stora hotet mot mångkulturen, och främst hemmahörande hos svenskarna. Nu är det uppenbart att det i högre utsträckning är islamofascismen som är det antisemitiska problemet. Då blir svenskarna helst bortkopplade från problemet, och kriget förs mellan anti-antisemiter och islamofascister, runt vilka resten av mångkulturfanatikerna grupperar sig.

Spännande att se vad detta tar vägen, när islamisterna i princip anklagar Expo för rasism.

Det här är riktigt intressant. Mångkulturvurmarna börjar nu att utmana varandra i mångkulturdebatten. Men antar att det måste bli så när den lilla stackars utdömda gruppen inte längre har ett hot från SD och dödsknarkarnazisterna. Man hoppas att detta fortgår och spårar ut totalt i ett medialt krig som man kan sitta på sidlinjen och följa. Kankse dags att poppa lite popcorn och köpa läsk?
Citera
2013-04-13, 19:32
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Jag fullkomligt njuter av det som sker i svensk media nu. Att det var Expo som startade allt är enorm humor. Att sedan expo blir anklagade för att gå SD´s ärenden är ännu mer humor!
Har även en känsla av att drevet går på starkt, och kommer inte avta innan Mustafa avgår.

Visst kan det te sig både bakvänt och ironiskt att det var just från Expo drevet utgick. Jag tycker att vi i möjligaste mån ska undvika att besudla denna tråd med "antisemitism", men i detta fall är det befogat. För Expo och dess partner SKMA utgör försvaret mot antisemitism det högsta syftet, och i ett skarpt läge är inget pris för högt i denna kamp. Herr Omars inträde i SAP:s partistyrelse är just ett sådant skarpt läge där Expo medvetet tar risken att under en kortare period främja antimuslimska intressen.

Så snart Herr Omar har tvingats bort och hans försvarare (som t.ex. Anna Ardin) har tystats kommer allt att återgå till det normala och antimuslimsk retorik blir åter tabu.

Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det här mediadrevet har förbluffat mig. För sossarna måste det ha kommit som en blixt från klar himmel. Att det första mediadrevet någonsin som handlar om en invandrarpolitiker drabbar en av deras egna måste leda till frågor om den bakomliggande agendan. Det har funnits, och finns, tiotals liknande offentliga muslimer att uppröras över - en del av dem höga företrädare i andra partier.

Tanken går osökt till drevet mot Juholt som även det var osedvanligt välkoordinerat och oförsonligt.

Jag har ingen bra förklaring. På något sätt har man på senare tid fått för sig att det som vi kallar "mediavänstern" alltmer övergivit de båda vänsterpartierna för att istället sympatisera (utåt) med MP och i verkligheten med Moderaterna, och deras råare och mer utrerade nationsupplösande politik.

Men som sagt, jag vet inte vad det här handlar om eller kommer att få för följder. Det känns som att drevet kommer att hålla på tills han utträder ur styrelsen i alla fall.

Att det just är SAP som drabbas tror jag har två orsaker. Dels att Herr Omar i och med inträdet i SAP:s partistyrelse blir del av den reella makten i Sverige och inte bara en lydig och ofarlig knapptryckare i Riksdagen som t.ex. Waberi. SKMA och Expo är givetvis fullt införstådda i hur Sveriges maktstrukturer ser ut och fungerar. Styrkan och oförsonligheten i drevet mot Juholt hade nog besläktade orsaker.

Det andra skälet är att jag tycker mig se att SKMA har blivit betydligt mer aggressivt med Willy Silberstein som ordförande.
Citera
2013-04-13, 19:55
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Antimuslimism? Finns det alltså två ord nu? Bråda dagar på Sanningsministeriet.
Citera
2013-04-13, 19:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Antimuslimism? Finns det alltså två ord nu? Bråda dagar på Sanningsministeriet.
Jepp. Antiislamism antyder ju att de är islamister (vilket de är) varför man måste byta till antimuslimism.
Citera
2013-04-13, 19:59
Medlem
Arthass avatar
Mustafa-grejen fick mig att tänka på en gammal Fula gubben-tråd om hur de Politiskt korrekta medierna rankar sina gunstlingar. Om jag inte minns fel? En "muslimsk" person från mellanöstern som stöder HBQT och vänstern är som sagt högst rankad. Detta är dock en oxymoron i sig själv då den muslimska världen, utanför Europa, är flera grader mer konservativ än de amerikanska kristna republikanerna.

I princip kan man säga de senaste dagarnas rabalder är akilleshälen för mångkulturalisterna, och då framförallt de icke-liberala sådana som finns i socialdemokraterna. Omar Mustafa gör rätt (om man frågar inom vänstern) då han ifrågasätter "vithetsnormen" inom socialdemokraterna och kräver 25 % icke-nordiska invandrare i förtroendeposter. Veronica Palm och Anna Ardin hyllar Mustafas rörelse så sent som för en månad och någon dag sedan, vilket gör allt mer förvirrande. Har de ingen koll? Sedan kommer motattacken. Willy Silberstein reagerar först, sedan Lena Melin och nu sist kommer HBQT-socialdemokraterna som kräver Mustafas avgång. Samt såklart Löfven ställningstagande själv.

Slutsatsen är som sagt att mångkulturalismen i media som alltid säger "Alla är lika", "alla religoner har samma värde", "kritik mot islam är islamofobi eller rasism" nu börjat säga "Islam måste vara hqbt-vänlig & jude-vänlig för att få plats i politiken". Hur ska detta sluta?
Citera
2013-04-13, 20:02
Bannlyst
Citat:

Varför det? Om du ger dig på Bonniers skyddslingar får du skylla dig själv.
Citera
2013-04-13, 20:09
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Mustafa-grejen fick mig att tänka på en gammal Fula gubben-tråd om hur de Politiskt korrekta medierna rankar sina gunstlingar. Om jag inte minns fel? En "muslimsk" person från mellanöstern som stöder HBQT och vänstern är som sagt högst rankad. Detta är dock en oxymoron i sig själv då den muslimska världen, utanför Europa, är flera grader mer konservativ än de amerikanska kristna republikanerna.

I princip kan man säga de senaste dagarnas rabalder är akilleshälen för mångkulturalisterna, och då framförallt de icke-liberala sådana som finns i socialdemokraterna. Omar Mustafa gör rätt (om man frågar inom vänstern) då han ifrågasätter "vithetsnormen" inom socialdemokraterna och kräver 25 % icke-nordiska invandrare i förtroendeposter. Veronica Palm och Anna Ardin hyllar Mustafas rörelse så sent som för en månad och någon dag sedan, vilket gör allt mer förvirrande. Har de ingen koll? Sedan kommer motattacken. Willy Silberstein reagerar först, sedan Lena Melin och nu sist kommer HBQT-socialdemokraterna som kräver Mustafas avgång. Samt såklart Löfven ställningstagande själv.

Slutsatsen är som sagt att mångkulturalismen i media som alltid säger "Alla är lika", "alla religoner har samma värde", "kritik mot islam är islamofobi eller rasism" nu börjat säga "Islam måste vara hqbt-vänlig & jude-vänlig för att få plats i politiken". Hur ska detta sluta?
Men det här är ju ingen raketforskning. Jag har, som nationalist, varit under eldgivning från en samlad trupp muslimer, feminister, kommunister, liberaler, HBTQ-falanger och vanliga svenssons. Det säger sig självt att jag inte är annat än en gemensam måltavla och deras egentliga problem börjar när jag försvinner från dagsagendan och de ska försöka samsas om krigsbytet. När man väcker denna frågeställning försvinner den dock alltid i nåt besvärat mummel trots att varje tänkande människa borde se frågans rimlighet. Hur länge kan man krama blod ur det gamla BSS-spöket och vägra ta itu med de egna inbyggda konflikterna? Den senaste tidens mediaförvirring säger att tiden börjar bli mogen för en kulturmarxistisk implosion.
Citera
2013-04-13, 21:11
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:

Äh... Varken det här eller Juholtdrevet är ju några riktiga mediedrev. Detta drivs ju av diverse S-falanger precis som grejen med Juholt. Om inte Sahlin samt ett gäng invandrarsossar givit sitt okej för att kritisera OM så hade media inte lyft ett finger.

Om viktiga falanger inom S kritiserar ledande sossar så rapporterar media. I de andra partierna har man varit så ryggradslösa att man inte vågat kritisera sina talibaner och således vågar inte media.
Citera
2013-04-13, 21:15
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Stockholms arbetarekommun håller i kväll krismöte med Omar Mustafa. S-ledaren Stefan Löfven sade i dag tydligt ifrån att Mustafa inte kan vara ordförande i Islamiska förbundet och samtidigt sitta i Socialdemokraternas partistyrelse.

Citat:
Löfven har inte själv pratat med Omar Mustafa, som är ordförande för en organisation som i sina stadgar anser att män och kvinnor ska ha olika status inför lagen.

Ska bli intressant att se var det här slutar. Om han blir petad kommer nog rasimskortet att spelas fram ganska omedelbart. Det här sätter också fingret på absurditeten hos hela det mångkulturella konceptet. Eftersom många mångkulturalister i princip är nihilister så vill de inte gärna kritisera olika kulturella särdrag som finns i Sverige (utom i extremfall). Problemet är att mångkulturalisterna på samma gång vill att hela samhället ska underkasta sig feminism, queerteori och kulturmarxism. De minoritetsgrupper som inte vill underkasta sig detta blir förstås problematiska att hantera intellektuellt eftersom de både har offerstatus samtidigt som de förespråkar "reaktionära och patriarkala värderingar." Det mångkulturalisterna inte verkar förstå är att minoriteter inte per automatik är sympatiska mot varandra. Bara för att hbt-folk och muslimer är minoriteter i samhället betyder inte det att de omfamnar varandra och vill leva symbios.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-...fa_8083330.svd
Citera
2013-04-13, 21:25
Medlem
thomas24s avatar
Pk-kortslutningen är nu ett faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem