Citat:

Självklart ska SD:s representanter ta varje tillfälle att få fram sitt budskap och i det här fallet blir soundbiten lämpligen:
Avpixlat däremot är mycket viktigt som komponent och nav i den virtuella folkrörelse som är helt avgörande för SD. Med denna alternativa maktbas intakt och växande är man osårbar för etablissemanget.
Utan den är man chanslös.

Avpixlat däremot är mycket viktigt som komponent och nav i den virtuella folkrörelse som är helt avgörande för SD. Med denna alternativa maktbas intakt och växande är man osårbar för etablissemanget.
Utan den är man chanslös.
Nja, det jag menade är att SD ska avhålla sig från att kommentera specifika ärenden (som Aftonhorans Stasi-registrering av AP-donatorer) och specifika media-kanaler (som Avpixlat). Däremot kan man naturligtvis markera allmänna ståndpunkter i linje med oyto:s förslag, men det är knappt värt mödan tror jag, då alla vet vilken sida SD står på, och vilket parti som de invandringskritiska sidorna främst stöder.
Jag ser inte Avpixlat som ett nav i den Sverige-vänliga rörelsen, men väl som en av 4-5 viktiga pelare. Personligen ser jag Flashback som viktigare, om man ska jämföra. Avpixlat är mycket viktigt, men det är typen av sajt som är viktig, inte just Avpixlat, som är OK men knappast någon genial verksamhet.
Jag hoppas att invandringskritiker och Sverige-vänner inte snöar in på AP, utan kollar in de liknande sajterna som t ex Fria Tider och Exponerat lika ofta som AP. Realisten har också sina ljusa stunder även om mycket är spärrat för icke-prenumeranter.
Som sagt, sopa bort dessa sajter och du har lika många eller fler uppe på banan igen inom 1 månad, med nya namn och ny design, men samma syfte och växande publik.
Sanningen kommer alltid fram, ett faktum som innebär undergången för svenska dagstidningar.