2013-10-16, 17:29
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Vad den moderata politikern har gjort är värre än vad någon sverigedemokrat har gjort (som jag kan minnas i alla fall). Ändå skriver Expressen inte ut partitillhörighet.

http://www.expressen.se/gt/politiker...re-som-ranare/

Nu vet jag inte om de har ändrat artikeln eller om jag missförstår dig, men den börjar med "En aktiv moderat anklagade tiggaren..."
Citera
2013-10-16, 17:33
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Nu vet jag inte om de har ändrat artikeln eller om jag missförstår dig, men den börjar med "En aktiv moderat anklagade tiggaren..."

Det måste vara jag som missat det. Jag kunde svära på att det inte stod något om partitillhörighet, men att de skulle ha ändrat det just de här få minutrarna verkar inte sannolikt.

Ber om ursäkt.
Citera
2013-10-16, 18:04
Medlem
LostGenerals avatar
En artikel på SVT som är värd att ta upp.

Citat:
Sedan Hanna Gadban fick Alumnpriset av Södertörns högskola den 3 oktober 2013 pågår ett drev mot henne. Bland annat företrädare för Feministiskt initiativ ägnar sig åt påhopp och har försökt sig på ett karaktärsmord på Hanna Gadban, trots att hon har gjort en viktig insats för unga utsatta för hedersrelaterat våld. När de som kritiserar henne tror att de kämpar mot rasismen är det i stället tvärtom, skriver debattörerna.

Citat:
Den senaste tidens drev mot debattören Hanna Gadban har väckt många frågor. Inte frågor om huruvida Hanna Gadban är ”islamofob” och ”främlingsfientlig”, som påståtts av bland andra Aftonbladets Petter Larsson och diverse personer som överöst Södertörns högskola med hatmejl mot Hanna Gadban, utan frågor om vilka som egentligen tjänar på drevet mot henne.

Det är orimligt att den här sortens förföljelse och svartmålning får fortgå, och framför allt är det orimligt att den ska få gehör i tidningar som Feministiskt Perspektiv och Aftonbladet.

Citat:
Vi önskar att allmänheten inte lyssnar på vare sig islamister, kulturrelativister eller rasister utan väljer den tredje vägen för att försvara mänskliga rättigheter för invandrarflickor, invandrarkvinnor och ungdomar – som Hanna Gadban gör.

http://debatt.svt.se/2013/10/16/hann...entlig-ursakt/

Det här är nog svensk PK-mentalitet i ett nötskal. En invandrartjej som gör en stor insats för samhället genom att uppmärksamma och arbeta mot hedersvåld mot kvinnor blir belönad med näthat och karaktärsmord från diverse kulturpack och radikala feminister. Tydligen är islamism att föredra framför svensk sekularism när det gäller kvinnors rättigheter. Hur tänker man då egentligen? Kommentarerna till artikeln är väl värda att läsa.
Citera
2013-10-17, 02:09
Medlem
Munchen79s avatar
"M måste börja samarbeta med SD"

Någon rubriksättare på SvD som sticker ut hakan: http://i39.tinypic.com/261kv4g.jpg

Länk till hela diskussionen: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...na_8622546.svd

Anmärkningsvärt att dom väljer just den kommentaren som rubrik.
Senast redigerad av Munchen79 2013-10-17 kl. 02:15.
Citera
2013-10-17, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
En artikel på SVT som är värd att ta upp.

http://debatt.svt.se/2013/10/16/hann...entlig-ursakt/

Det här är nog svensk PK-mentalitet i ett nötskal. En invandrartjej som gör en stor insats för samhället genom att uppmärksamma och arbeta mot hedersvåld mot kvinnor blir belönad med näthat och karaktärsmord från diverse kulturpack och radikala feminister. Tydligen är islamism att föredra framför svensk sekularism när det gäller kvinnors rättigheter. Hur tänker man då egentligen? Kommentarerna till artikeln är väl värda att läsa.

Men det är ju så jag läste i Nationell Idag tror jag, de svenska antirasisterna ser "rasismen" som sig egen fråga de har patent på och då skall inte några dumma invandrare komma och förstöra det. Invandrare är offer, varken mer eller mindre.
Citera
2013-10-17, 15:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det måste vara jag som missat det. Jag kunde svära på att det inte stod något om partitillhörighet, men att de skulle ha ändrat det just de här få minutrarna verkar inte sannolikt.

Ber om ursäkt.
Synd du inte tog skärmdump!!
för antagligen är den ändrad när kritiken blev för stor.
Men en uthängning i klass med Isovaras vid hans fylleresa med rullstolen hade man ju kunnat förvänta sig eller?
Citera
2013-10-17, 18:39
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Men det är ju så jag läste i Nationell Idag tror jag, de svenska antirasisterna ser "rasismen" som sig egen fråga de har patent på och då skall inte några dumma invandrare komma och förstöra det. Invandrare är offer, varken mer eller mindre.
Ja det visade många debattörer på i Hijab tråden. Återspeglas väldigt tydligt i hur journalisterna och regeringen tillsätter sina poster.
Citera
2013-10-17, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Synd du inte tog skärmdump!!
för antagligen är den ändrad när kritiken blev för stor.
Men en uthängning i klass med Isovaras vid hans fylleresa med rullstolen hade man ju kunnat förvänta sig eller?
Eller "topp moderat ger sig på invandrande uteliggare"
Som i fallet med våldtäckts anmälan mot en SD medlem utan partiuppdrag.
Citera
2013-10-18, 15:48
Medlem
RASISTCHOCKEN, expressens toppjournalist, Niklas Svensson, tipsar sina följare om Sverigedemokrater som finns på twitter.

Och får motta massiv kritik.

Niklas får dock stöd av SD-experten och journalistkollegan Niklas Orrenius.
Som då självklart också blir anklagad för att normalisera rasism av den anti-vita LO-anställde Kawa zolfagary, han kan omöjligen veta något om rasism eller hur man stoppar den, han är ju en "vit man".
Citera
2013-10-18, 16:05
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mycket glädjande att se sprickorna växa mellan vita PK/"antirasister" och svartmuskiga kulturberikande debattörer.

Trött på att spela Onkel Tom, Mustafa?

Denna relativt nya trend (som syntes tydligt efter det fejkade hijab-uppropet) är ytterst intressant och inte helt lätt att förutspå.

Invandrarnas enda roll i sammanhanget är att bekräfta de mångkulturlla PK-mupparnas självgodhet; i övrigt förväntas de ta sina generösa bidrag, öppna kulturföreningar, och hålla tyst.

De icke-vita invandrarna tänker givetvis inte låta någon överlägsen, naiv, bortskämd svensk föra deras talan, och tålamodet med svensken är begränsat. För random Mustafa är skillnaden mellan t ex Veronica Palm och någon "svenne-hora" som byter plats på tunnelbanan när han sätter sig bredvid henne, mer eller mindre obefintligt.

Samtidigt har diverse obskyra och i vissa fall suspekta invandrargrupperingar fått en massa gratis media-utrymme just pga sin goda ställning hos PK/MSM-clownerna. Detta utrymme kan försvinna lika raskt som ett socialbidrag om man kliver utanför sin "tacksam invandrare"-zon.

Sammanfattning: trenden fortsätter, med båda sidor som förlorare.

- F.G
Citera
2013-10-18, 16:25
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Sammanfattning: trenden fortsätter, med båda sidor som förlorare.

- F.G
Kom att tänka på ett citat ur Hannibal.

Citat:
There are shallow rollers, and there are deep rollers. You can't breed two deep rollers... or their young, their offspring, will roll all the way down... hit and die. Agent Starling is a deep roller. Let us hope one of her parents was not.

68:a-generationens degenererade avkomma är inte livsduglig.
Citera
2013-10-18, 16:29
Medlem
Knyckt från en annan tråd.

En sån här intetsägande och konstig artikel som poppar upp ibland, nu med anledning av ett ministermöte.

Citat:
I dag samlas arbetsmarknadens parter tillsammans med integrationsministern för att diskutera hur vi som parter kan bidra till integrationen. Vi har med oro sett utvecklingen av främlingsfientligheten och intoleransen i samhället.

http://www.unt.se/debatt/arbetsmarkn...m-2646673.aspx

"Arbetsmarknadens parter" talar till svensken. Lyssnar svensken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in