2011-09-14, 16:17
Medlem
Fina Gubbens avatar
Så batteriet är inget bra i PS Vita. 3-5 timmar kan man spela, då på lägsta ljusstyrka, med hörlurar och utan Bluetooth/WiFi/3G. Undrar hur länge man kan spela på högsta ljusstyrka, med högtalarna och med WiFi/3G igång?

Edit; Visste inte om det var ute tidigare men Vita ska tydligen använda sig av flashkarts likt DS, istället för UMD.

Dessutom är speccen ute nu:

Citat:
- Model number: PCH-1000 series

- CPU: ARM® Cortex™-A9 core (4 core)

- GPU: SGX543MP4+

- Main memory: 512MB

- VRAM: 128MB

- External Dimensions: Approx. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection)

- Weight Approx: 279g (3G/Wi-Fi model), 260g (Wi-Fi model)

- Screen: 5 inches (16:9), 960 x 544, Approx. 16 million colors, OLED, Multi touch screen (capacitive type)

- Rear touch pad: Multi touch pad (capacitive type)

- Cameras: Front camera, Rear camera; Frame rate: 120fps@320x240(QVGA), 60fps@640x480(VGA); Resolution: Up to 640x480(VGA)

- Sound: Built-in stereo speakers, built-in microphone

- Sensors: Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer), Threeaxis electronic compass

- Location: Built-in GPS (3G/Wi-Fi model only), Wi-Fi location service support

- Keys/Switches: PS button, power button, directional buttons (Up/Down/Right/Left), action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square), shoulder buttons (Right/Left), right stick, left stick, START button, SELECT button, volume buttons (+/-)

- Wireless communications: Mobile network connectivity (3G/Wi-Fi model only), 3G modem (data communication): HSDPA/HSUPA *specification for Japanese region, IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1)(Wi-Fi) (Infrastructure mode/Ad-hoc mode), Bluetooth® 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)

- Slots/Ports: PlayStation®Vita card slot, memory card slot, SIM card slot (3G/Wi-Fi model only), multi-use port (for USB data communication, DC IN, Audio [Stereo Out / Mono In], Serial data communication), headset jack (Stereo mini jack) (for Audio [Stereo Out / Mono In]), accessory port

- Power: Built-In Lithium-ion Battery: DC3.7V 2200mA, AC adaptor: DC 5V

- Operating environment temperature: 5℃~35℃

- Supported AV content format: Music - MP3 MPEG-1/2 Audio Layer 3, MP4 (MPEG-4 AAC), WAVE (Linear PCM). Videos - MPEG-4 Simple Profile (AAC), H.264/MPEG-4 AVC High/Main/Baseline Profile (AAC). Photos - JPEG (Exif 2.2.1), TIFF, BMP, GIF, PNG

- The system will ship with a USB cable, AC adaptor and power chord. 4, 8, 16 and 32GB memory cards will be available separately.

Källa:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-14-vita-battery-life-is-3-5-hours
http://andriasang.com/comy5r/
Senast redigerad av Fina Gubben 2011-09-14 kl. 16:20.
Citera
2011-09-14, 16:22
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Så batteriet är inget bra i PS Vita. 3-5 timmar kan man spela, då på lägsta ljusstyrka, med hörlurar och utan Bluetooth/WiFi/3G. Undrar hur länge man kan spela på högsta ljusstyrka, med högtalarna och med WiFi/3G igång?

Dessutom är speccen ute nu:

Källa:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-14-vita-battery-life-is-3-5-hours
http://andriasang.com/comy5r/

3DS har väll inte mycket längre batteritid? För mig så är 5 timmar på gränsen, men bara man tar med sig extra batterier om man ska på långa resor så är det ok.
Citera
2011-09-14, 16:57
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
3DS har väll inte mycket längre batteritid? För mig så är 5 timmar på gränsen, men bara man tar med sig extra batterier om man ska på långa resor så är det ok.
Nä precis. Det är tråkigt utveckling bärbara konsoller går mot. Ingen bärbar konsoll med dålig batteritid (som exempelvis PS Vita har) har lyckats på marknaden.

Laddningstiden var också rätt lång.
Citera
2011-09-14, 18:03
Medlem
Zeshtars avatar
För att kunna spela PS Vita spel från PSN (nerladdat alltså), så antar jag att man måste ha en sånhär memory card? Med tanke på storleken på spelen så räcker nog inte en 8gb till så många spel.

Blir att köpa en från staterna + ett 16gb card + USB kabel för samma pris som endast en Vita kostar här hemma. Synd att den inte verkar stödja PSPs memory card.

Batterilivet var ingen hit, men det rör inte mig så mycket då jag nästan alltid är nära ett uttag.
Citera
2011-09-14, 19:34
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Extra batterier?

Du kan inte ens byta batteriet utan att skicka in den till Sony!
Citera
2011-09-14, 20:01
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Extra batterier?

Du kan inte ens byta batteriet utan att skicka in den till Sony!

Whaaaat What have I missed.

Jävla apple attityd. -.-
Citera
2011-09-17, 01:32
Medlem
Zeshtars avatar
För er som är sugna på att se mer av Vitas kraft och spelutbud (release titlar och kommande) kan jag rekommendera denna kanal på youtube, färska videos från TGS.

Gravity Daze ser riktigt intressant ut!
Citera
2011-09-17, 03:21
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeshtar
För er som är sugna på att se mer av Vitas kraft och spelutbud (release titlar och kommande) kan jag rekommendera denna kanal på youtube, färska videos från TGS.

Gravity Daze ser riktigt intressant ut!

Tack för tipset!
Citera
2011-09-19, 11:46
Medlem
repeaters avatar
Vita är regionfri.
Citera
2011-09-19, 12:26
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Vita är regionfri.

Man kan även ha mer än ett konto precis som på ps3 (det kunde man inte på psp)

Intervju med Shu Yoshida om vad man lärt sig av psp och lite annat. Lägger den i en spoiler då det är ganska mycket text.

Senast redigerad av lumba 2011-09-19 kl. 12:33.
Citera
2011-09-19, 12:34
Medlem
Boolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Vita är regionfri.
aldrig vart mkt för bärbara konsoler min stora kärlek har alltid varit staionära... men måste ändå säga att Vitan verkar onekligen grym, att den är regionsfri är ju mkt bra också, kommer inte ett spel ut i sverige kan man bara köpa det från usa eller ngt.
Citera
2011-09-19, 16:55
Medlem
Boolios avatar
Har ju hört talas om LED skärmar till "vanliga TVs" men Vitan har ju OLED skärm. Någon som vet skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in