2011-01-29, 00:03
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treeflow
Ser fin ut, skulle nog vilja ha en till rätt pris. Grejen är bara den att iPhone 4 är ett fullgott alternativ, jag tror jag PSP2 floppar om den inte ger rätt "vill ha"-sug eller tar ett för litet kundunderlag dvs. unga människor som reser mycket.

Tror inte på detta 100% men personligen så gillar jag den.

Fast som bärbar spelmaskin kan du inte jämföra Iphone 4 med PSP2. Det är som att jämföra en PS3 med en Wii. Olika målgrupp är den största skillnaden. Spelen på Iphone är ofta saker man dödar tiden med. spel på PSP2 är för gamers som vill ha ett PS3 äventyr i fickan.

Dessutom kommer PSP2 att komma i wifi och 3g version, vilken antagligen innebär att man kommer att kunna ladda ner en massa "låtsasspel" likt dem på appstore. (Inget ont om spelen på appstore, har en iPod touch som är fullmatad med spel). PSP2 kommer ha trophys, spekulationer säger att man kommer kunna logga in på samma id som man har på konsolen, vilket är najs. Dessutom har man gjort möjligt cross platform spelande, man påbörjat ett spel hemma på PS3an för att sedan avsluta det på sin PSP2 på bussen.

Jag är ingen Sony fanboy (Xbox 360 my choice) men PSP2 ser på förhand ut att bli en riktigt bra maskin hur man än ser det.
Citera
2011-01-29, 10:13
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie.
Någon skrev att Nintendo vinner "på både teknik och spel" och syftade då antagligen på 3D-tekniken. Är det ens någon som vill ha 3D-skärmar? Är det verkligen en så stor grej, det där? På vilket sätt skulle en ny skärmteknik kunna bidra till att spelen blir bättre? Är det något som ska möjliggöra bättre spel och ge utvecklare mer "frihet" så är det en rejäl uppgradering av hårdvaran i övrigt. Att köpa en 3D-TV kommer inte att göra min Xbox 360 till en bättre konsol. Det här med 3D känns för övrigt i stort som en fluga. Förstår inte hypen.

Det är ju till spel det kommer till sin rätt, där finns det behov av att kunna avgöra djupavstånd... Aldrig mer kommer man behöva sikta med skuggan när man hoppar.
Citera
2011-01-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JTK
Fast som bärbar spelmaskin kan du inte jämföra Iphone 4 med PSP2. Det är som att jämföra en PS3 med en Wii. Olika målgrupp är den största skillnaden. Spelen på Iphone är ofta saker man dödar tiden med. spel på PSP2 är för gamers som vill ha ett PS3 äventyr i fickan.
sant. jämföra telefonspel med typ PSP-spel är som att jämföra flashspel på internet med riktiga datorspel..det är liksom inte samma sak!

Citat:
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Det är ju till spel det kommer till sin rätt, där finns det behov av att kunna avgöra djupavstånd... Aldrig mer kommer man behöva sikta med skuggan när man hoppar.
haha, om det är det enda argumentet FÖR 3D-teknik i spel så behöver då ingen sony-fanboy gråta över att PSP2 saknar 3D... 3D är bara en gimmick som kommer gå över väldigt snart tror jag. det faktum att just nintendo satsar på det bekräftar oxå att det bara är en tillfällig gimmick, det är liksom deras grej att göra så. 3D kommer aldrig bli nån standard i vare sig TV-världen eller spelvärlden....helt onödigt i min mening.
Citera
2011-01-29, 22:06
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigga.Please
haha, om det är det enda argumentet FÖR 3D-teknik i spel så behöver då ingen sony-fanboy gråta över att PSP2 saknar 3D... 3D är bara en gimmick som kommer gå över väldigt snart tror jag. det faktum att just nintendo satsar på det bekräftar oxå att det bara är en tillfällig gimmick, det är liksom deras grej att göra så. 3D kommer aldrig bli nån standard i vare sig TV-världen eller spelvärlden....helt onödigt i min mening.
Så det är därför både Microsoft och Sony nu ett antal år efter Nintendo har utvecklat egna rörelsekontroller till spelen? Eftersom det är en gimmick?
Citera
2011-01-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Så det är därför både Microsoft och Sony nu ett antal år efter Nintendo har utvecklat egna rörelsekontroller till spelen? Eftersom det är en gimmick?
jaaa.. hur många wii säljs nuförtiden?

http://www.digitaltrends.com/gaming/nintendo-profits-drop-74-percent-on-slow-sales-of-wii-ds/

det är en sak att ha det som ett extra "tillbehör", en helt annan sak att ha det som den huvudsakliga kontrollen. hur många spel har dom egentligen förstört med moten?
Citera
2011-01-30, 00:55
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:

http://www.digitaltrends.com/gaming/nintendo-profits-drop-74-percent-on-slow-sales-of-wii-ds/

det är en sak att ha det som ett extra "tillbehör", en helt annan sak att ha det som den huvudsakliga kontrollen. hur många spel har dom egentligen förstört med moten?
Jämfört med förra året. Förra året fanns New Super Mario Bros. Wii som sålde ofantliga mängder konsoler som aldrig tidigare skådats i spelhistorien. Trots att försäljningen sjönk detta året så sålde man mer än konkurrenterna.

Nu kan vi återgå till ris och ros om PSP2.
Citera
2011-01-30, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JTK
PSP har sålts i 62 miljoner ex, och det är beräknat innan julhandeln -10, och du undrar vad Sony håller på med?

Uppenbarligen finns det en marknad för PSP också.
Men det finns otroligt många som är besvikna med PSP, vilket gör att många väljer bort Sony.
Citera
2011-01-30, 09:56
Medlem
Citat:

varför folk slutar köpa DS och Wii just nu kan ju ha med att 3DS snart kommer och folk vill lägga pengarna på den istället. Jag ska då i alla fall ha en när den kommer.
Citera
2011-01-30, 10:15
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Rörelsekontroller har ingenting med det här att göra.
Citera
2011-01-30, 10:58
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:

Du kanske kommer på att Sony satsar ganska hårt på 3D om du tänker efter litegrann..? Förr eller senare kommer dom inte längre tillverka vanliga TVs.

Med tanke på att PSP2 ska leva 7-10 år känns beslutet att exkludera 3D som ett uselt drag.
Citera
2011-01-30, 12:07
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie.
Rörelsekontroller har ingenting med det här att göra.
Om du läser vad jag svarade på så inser du nog att det har allt att göra med det påståendet jag vände mig mot.
Citera
2011-01-30, 12:53
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Om du läser vad jag svarade på så inser du nog att det har allt att göra med det påståendet jag vände mig mot.
Jag ser det nu. Jag får be så mycket om ursäkt, läste uppenbarligen slarvigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in