Citat:
Ursprungligen postat av treeflow
Ser fin ut, skulle nog vilja ha en till rätt pris. Grejen är bara den att iPhone 4 är ett fullgott alternativ, jag tror jag PSP2 floppar om den inte ger rätt "vill ha"-sug eller tar ett för litet kundunderlag dvs. unga människor som reser mycket.
Tror inte på detta 100% men personligen så gillar jag den.
Fast som bärbar spelmaskin kan du inte jämföra Iphone 4 med PSP2. Det är som att jämföra en PS3 med en Wii. Olika målgrupp är den största skillnaden. Spelen på Iphone är ofta saker man dödar tiden med. spel på PSP2 är för gamers som vill ha ett PS3 äventyr i fickan.
Dessutom kommer PSP2 att komma i wifi och 3g version, vilken antagligen innebär att man kommer att kunna ladda ner en massa "låtsasspel" likt dem på appstore. (Inget ont om spelen på appstore, har en iPod touch som är fullmatad med spel). PSP2 kommer ha trophys, spekulationer säger att man kommer kunna logga in på samma id som man har på konsolen, vilket är najs. Dessutom har man gjort möjligt cross platform spelande, man påbörjat ett spel hemma på PS3an för att sedan avsluta det på sin PSP2 på bussen.
Jag är ingen Sony fanboy (Xbox 360 my choice) men PSP2 ser på förhand ut att bli en riktigt bra maskin hur man än ser det.