2013-01-13, 01:16
Medlem
Jag har en jailbreakad ps3:a som jag inte använder online, och är därför lite sugen på att införskaffa en Vita för att kunna köra lite multiplayer.

Vilka är de bästa multiplayerspelen som man kan köra online med på Vitan?

Ni som har både ps3 och Vita; finns det något mervärde i att ha en Vita också förutom att den är bärbar?
Citera
2013-01-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Jag har en jailbreakad ps3:a som jag inte använder online, och är därför lite sugen på att införskaffa en Vita för att kunna köra lite multiplayer.

Vilka är de bästa multiplayerspelen som man kan köra online med på Vitan?

Ni som har både ps3 och Vita; finns det något mervärde i att ha en Vita också förutom att den är bärbar?

Bästa MP spelen borde väl vara: Little big planet & Playstation all star som jag kommer på så här på rakarm.

COD var väl lite av en besvikelse om man ska lyssna på rescensionerna, har dock inte lirat de själv så vågar inte säga bu eller bä om det ändå.
Citera
2013-01-13, 01:55
Medlem
Ah, tack. Såg lite recensioner nu, COD verkar fått usla omdömen

Soul Sacrifice verkar lovande; http://www.jp.playstation.com/scej/title/soulsacrifice/en/
Citera
2013-01-13, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Ah, tack. Såg lite recensioner nu, COD verkar fått usla omdömen

Soul Sacrifice verkar lovande; http://www.jp.playstation.com/scej/title/soulsacrifice/en/

Soul Sacrifice borde vara ett givet köpt för varje psv användare!
Citera
2013-01-13, 02:07
Medlem
Killzone Mercenary kan ju bara inte vara helt fel heller när det kommer
Citera
2013-01-13, 02:19
Medlem
Har haft ett jävligt svagt intresse för Killzone, då jag trodde de var samma utvecklare som Resistance & COD som fått lite halvdana betyg.

Men såg nu att de är ju ett helt annat team så nu blev ja lite mer intresserad faktiskt!
Citera
2013-01-13, 02:33
Medlem
Killzone klår dom andra två på ps3:an i alla fall
Citera
2013-01-13, 02:37
Medlem
Jag älskar dock Resistance trilogin så kan tyvärr inte hålla med ;D
Citera
2013-01-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Verkar som att det händer någonting på "hackingfronten" iaf...

http://www.ps3hax.net/2013/01/vita-2-02-uno-exploit/

Personligen förstår jag inte mycket av guiden.

Som jag förstår det handlar det bara om en exploit som gör det möjligt att köra PSP CFW. Det blir med andra ord möjligt att köra PSP ISO´s och liknande.
Citera
2013-01-14, 19:38
Medlem
Någon som har en bra guide till att lägga över spel från datorn till Vitan?
Citera
2013-01-16, 02:39
Medlem
Jag har plötsligt blivit sugen på en Vita, men undrar några saker, finns Madden 13 att köpa i Sverige? Har letat på nätet men hittar bara amerikanska sidor, men läste att alla spel som släpps till Vita ska finnas tillgängliga att ladda ner via PS Store. Stämmer detta? Så att man slipper beställa vissa spel man vill ha senare alltså. Såg nån i denna tråden som sa att webbläsaren suger, finns det appar att ladda ner som till smartphones med bättre webbläsare? Och funkar den som en mindre surfplatta isf eller är den mycket sämre? ska man ta en Vita med 3G eller är det bara för hardcoregamers som spelar online under resor och dylikt? Och till sist, laddarsladden ligger under tillbehör på flera sidor jag besökt, men visst fan måste en sådan ingå när man köper Vitat?
Citera
2013-01-16, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
finns Madden 13 att köpa i Sverige? Har letat på nätet men hittar bara amerikanska sidor, men läste att alla spel som släpps till Vita ska finnas tillgängliga att ladda ner via PS Store. Stämmer detta? Så att man slipper beställa vissa spel man vill ha senare alltså. Såg nån i denna tråden som sa att webbläsaren suger, finns det appar att ladda ner som till smartphones med bättre webbläsare? ska man ta en Vita med 3G eller är det bara för hardcoregamers som spelar online under resor och dylikt? Och till sist, laddarsladden ligger under tillbehör på flera sidor jag besökt, men visst fan måste en sådan ingå när man köper Vitat?

Du kan inte spela online med 3G.
Nej, du kan inte byta webbläsare.
Alla Vita spel som finns i europa finns att köpa på eu store.

Ja, en laddare följer med PS Vita

Här har du PSN online
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/madden-nfl-13-demo/cid=EP0006-NPEB90425_00-MADDENNFL13DEMEU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in