2012-09-29, 15:56
Medlem
Har ärligt inte förstått vitsen med webbläsare på en spelkonsol. Men jaja, den är värdelös i alla fall.
Bättre än på 3DS webbläsare hursomhelst. Har man en smartphone så behöver man inte internetta på sin vita.

Jag har då inte tänkt på om jag ser några kanter i grafiken på Vita. Det är då inget som märks av.
Men är du osäker så ta dig till närmsta spelbutik eller elgiganten/mediamarkt för att testa innan köp.
Min känsla av Vitan är att den är riktigt högklass, snäppet till ps3 grafik.. eller ps2,5
Citera
2012-09-29, 15:59
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Har ärligt inte förstått vitsen med webbläsare på en spelkonsol. Men jaja, den är värdelös i alla fall.
Bättre än på 3DS webbläsare hursomhelst. Har man en smartphone så behöver man inte internetta på sin vita.

Jag har då inte tänkt på om jag ser några kanter i grafiken på Vita. Det är då inget som märks av.
Men är du osäker så ta dig till närmsta spelbutik eller elgiganten/mediamarkt för att testa innan köp.
Min känsla av Vitan är att den är riktigt högklass, snäppet till ps3 grafik.. eller ps2,5

3DS är inte en bra måttstock...

Alla har inte en smartphone. T.ex. så är min Xperia Play sönder. Sen så tycker jag att oavsett vad är dåligt av SONY att försämra en funktion (bakgrundsnedladdningen om man hämtar något i webbläsaren).
Senast redigerad av TKD_1337 2012-09-29 kl. 16:04.
Citera
2012-09-30, 02:19
Medlem
Helt ärligt webbläsarn? Who the fuck cares?

Ps3 webbläsare suger och vitas gör det. Ingen använder den och de vet Sony om. Lev mez det
Citera
2012-09-30, 02:58
Medlem
Kongruensbojds avatar
PS Vita är en bärbar spelupplevelse man aldrig varit i närheten av tidigare.

I väntan på att bättre och fler spel ska trilla in kan jag rekommendera Everybody's Golf 6. Köpte det begagnat för ynka 1600 yen och har sedan dess spelat runt 80 timmar under två veckor. Det är perfekt på så många punkter att jag, som inte varit ett skvatt golfintresserad förut, numer tycker Golf är en perfekt tvspelssport!

Titta på You Tube-videos i HD är rätt fint det med.

Enda klagomålet jag har är väl det dåliga stödet för videocodecs. PS3 spöar sin lillebror ganska så hårt på det området, tyvärr.
Citera
2012-09-30, 12:22
Medlem
repeaters avatar
De som klagar på att Vitan inte har några spel måste ju vara permanent sjukskrivna och sova max 2-3 timmar per dygn. Den har bara varit ute i 10 månader (mindre än så i EU och NA) och har redan ett riktigt solidt spelutbud. En hel drös med exklusiva klass-spel - LBP Vita, Gravity Rush, Uncharted:GA, Wipeout 2048 (RIP!), Everybody's Golf - samt multiplattformsspel i klass med konsolversionerna - Rayman, Mortal Kombat, Ultimate Marvel vs. Capcom, Sound Shapes (som passar mycket bättre på Vita än PS3..), Mutant Blobs Attack (som var Vita-exklusivt fram tills häromveckan då det släpptes till PC), MGS HD Collection, Virtua Tennis, Ninja Gaiden Sigma, New Little King's Story. Därtill så finns ett gigantiskt utbud av PSP- och PSX-spel att tillgå för den som är intresserad av det.

Jämför detta med hur 3DSens spelutbud såg ut efter 10 månader.. För egen del tycker jag t.o.m. att Vitans spelutbud idag ser bättre ut än 3DSens utbud idag - 3DS har fler titlar, men mycket mer shovelware. Utöver det är det förstås mycket en smaksak (bl.a. beroende på om man tycker att Nintendos förstapartstitlar är guds gåva till mänskligheten eller inte).

För egen del har jag knappt spelat på min 360, PS3a eller PC sedan jag skaffade min Vita i somras. Men jag har ju som sagt ett jobb och en del saker att göra förutom att spela 24/7. Saknar man dessa kanske man tycker att spelutbudet på Vitan är tunt.
Citera
2012-09-30, 12:49
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
De som klagar på att Vitan inte har några spel måste ju vara permanent sjukskrivna och sova max 2-3 timmar per dygn. Den har bara varit ute i 10 månader (mindre än så i EU och NA) och har redan ett riktigt solidt spelutbud. En hel drös med exklusiva klass-spel - LBP Vita, Gravity Rush, Uncharted:GA, Wipeout 2048 (RIP!), Everybody's Golf - samt multiplattformsspel i klass med konsolversionerna - Rayman, Mortal Kombat, Ultimate Marvel vs. Capcom, Sound Shapes (som passar mycket bättre på Vita än PS3..), Mutant Blobs Attack (som var Vita-exklusivt fram tills häromveckan då det släpptes till PC), MGS HD Collection, Virtua Tennis, Ninja Gaiden Sigma, New Little King's Story. Därtill så finns ett gigantiskt utbud av PSP- och PSX-spel att tillgå för den som är intresserad av det.

Hur många är egentligen intresserade av en ny version av Wipeout eller Everybody's Golf idag? Inte speciellt många skulle jag gissa. Så då fanns det typ Uncharted (utvecklad av en annan studio, 6h långt) & Gravity Rush kvar fram tills nyss när LBP släpptes. Samma sak där, vem bryr sig om ett nytt LBP idag? Gamla PSP/PSX-spel spelas bäst på ett (trumvirvel) PSP eller PSX, så om man fortfarande är intresserad av PSP-spel har man förmodligen inte sett någon anledning att uppgradera ännu.
Sammanfattningvis är Vita intressant för såna som gillar att spela multiplattformspel på en liten skärm.
Citera
2012-09-30, 13:18
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Hur många är egentligen intresserade av en ny version av Wipeout eller Everybody's Golf idag? Inte speciellt många skulle jag gissa. Så då fanns det typ Uncharted (utvecklad av en annan studio, 6h långt) & Gravity Rush kvar fram tills nyss när LBP släpptes. Samma sak där, vem bryr sig om ett nytt LBP idag? Gamla PSP/PSX-spel spelas bäst på ett (trumvirvel) PSP eller PSX, så om man fortfarande är intresserad av PSP-spel har man förmodligen inte sett någon anledning att uppgradera ännu.
Sammanfattningvis är Vita intressant för såna som gillar att spela multiplattformspel på en liten skärm.
Det där är ju helt subjektivt. För egen del är jag väldigt intresserad av Wipeout 2048 som är ett grymt spel. Mindre så med EG, men det verkar ju solidt. LBP Vita sägs av många vara det bästa LBPet hittills (har inte skaffat det själv pga för många spel och för lite tid), då spelet ska passa handheldformatet och Vitans funktioner som hand i handske. Men ja, det är ju en uppenbar sanning att vem som helst kan tycka vad som helst om vilket spel som helst, och det är lite meningslöst att försöka frälsa någon som inte ser grejen..

Så vad är din poäng? Jag kan ju säga detsamma om stora exklusiva titlar till 3DS: jag är inte intresserad av ytterligare ett NSMB eller ett nytt, gimpat Pilotwings. Alltså ger inte dessa titlar mig skäl att köpa ett 3DS. På samma sätt ger inte LBP Vita eller Wipeout 2048 en person skäl att köpa ett Vita om den personen inte är intresserad av nya delar i de respektive serierna. Och på samma sätt som det är en fullt legitim åsikt att t.ex. Ninja Gaiden Sigma Plus är ointressant eftersom det är ett portat spel på en mindre skärm så kan man ju fullt berättigat tycka att 3DSens Ocarina of Time eller Starfox 3D är ointressana eftersom de är gamla spel på en mindre skärm. Men om man rent generellt inte tycker om mindre skärmar så kanske man inte har så mycket på handheldmarknaden att göra?

PSX-spel kan ju sannerligen spelas på ett PSX, men tycker du det är väldigt bekvämt att bära med dig en TV och en PSX på tåget? Ja, man kan spela både PSP och PSX-spel på PSPn, så om man inte tycker att några nuvarande eller kommande Vita-spel är intressanta så har man givetvis inga skäl att uppgradera från en PSP. Och det får man ju tycka om man vill, men för egen del tycker jag då att man har lite konstig smak och/eller fanboy-skygglappar på.

Sedan kan man ju givetvis därutöver tycka att ÄVEN fast det finns intressanta spel till Vitan så är den i dagsläget för dyr och osäker för att investera i. Den åsikten har jag mer förståelse och respekt för, men då skulle jag råda personen ifråga att gräva runt lite efter bra deals (inte särskilt svårt) och fundera på dessa.
Citera
2012-09-30, 17:27
Medlem
Jag ser fram mot assassins creed 3 som skall komma till vita. Skulle även vilja ha en fortsättning på gravity rush. Men utöver de spelen så är det inte så många fler som jag går och suktar efter, då det är som sagt tunt med spelutvecklare till vita.

Spelen som nämts tidigare äger jag redan. Betar av en i taget.
Just nu lirar jag Metal gear solid 2 HD då jag aldrig kört dem spelen förr.

3DS blir det nog inte utan kommer troligtvis gå vägen till WiiU direkt i stället.
Citera
2012-09-30, 18:34
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag ser fram mot assassins creed 3 som skall komma till vita. Skulle även vilja ha en fortsättning på gravity rush. Men utöver de spelen så är det inte så många fler som jag går och suktar efter, då det är som sagt tunt med spelutvecklare till vita.
Det AC som kommer till Vita är inte AC3 utan en fristående del: Liberation. Dock ser det väldigt bra ut att döma av de videos som släppts. Gravity Rush 2 har hintats om av utvecklaren, senast häromveckan på TGS, så det ser hyfsat positivt ut.
Citera
2012-09-30, 21:51
Medlem
Citat:
Det AC som kommer till Vita är inte AC3 utan en fristående del: Liberation. Dock ser det väldigt bra ut att döma av de videos som släppts

Spelet heter assassin's creed 3 liberation.
Spelet utspelar sig i AC3 miljö. Unika spel till vita är det enda jag är egentligen intresserad av. Vill inte ha portningar av exakt samma spel.

Sony själva har ju gått ut med att de helst inte vill göra portningar från ps3, men det finns redan en del.
Senast redigerad av lonian 2012-09-30 kl. 21:55.
Citera
2012-10-02, 14:54
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Så vad är din poäng?

Min poäng är att Everybody's Golf, Wipeout & LBP är impopulära/trötta titlar i gemene mans ögon, vilket innebär att det i praktiken råder mjukvarutorka på maskinen. Sony borde ha engagerat sig överhuvudtaget & kommit med något nytt, fräscht som folk vill ha istället för att släppa samma gamla floppar som till PS3 i ny förpackning.

Citat:
PSX-spel kan ju sannerligen spelas på ett PSX, men tycker du det är väldigt bekvämt att bära med dig en TV och en PSX på tåget? Ja, man kan spela både PSP och PSX-spel på PSPn, så om man inte tycker att några nuvarande eller kommande Vita-spel är intressanta så har man givetvis inga skäl att uppgradera från en PSP. Och det får man ju tycka om man vill, men för egen del tycker jag då att man har lite konstig smak och/eller fanboy-skygglappar på.

Att den kan spela PSP/PSX-spel är mer en bonus, inget vettig människa köper ett Vita för att spela gamla PSP-spel - speciellt inte om den redan har ett PSP. Har man aldrig haft ett PSP men är intresserad av spelen kostar de typ 3-400:- & räcker tills Vita kostar 199:- om man inte är permanent sjukskriven etc.
Citera
2012-10-02, 23:32
Medlem
Nu har sony gått ut med att de har en 10 års planerad livstid på Vita.
Man kan ju hoppas de lyckas bättre nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in