2013-01-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Du kan inte spela online med 3G.
Nej, du kan inte byta webbläsare.
Alla Vita spel som finns i europa finns att köpa på eu store.

Ja, en laddare följer med PS Vita

Här har du PSN online
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/madden-nfl-13-demo/cid=EP0006-NPEB90425_00-MADDENNFL13DEMEU

Nej? De har nästan allt, var tvungen att bara dubbelkolla snabbt nu också men tex Disgaea 3 & Ragnarok finns inte på storen vid en snabb check. Har också sett fler som inte funnits där när jag tittat runt men komme inte på så här på rakarm vilka de var.
Citera
2013-01-16, 11:01
Medlem
Är de officiellt att God of war komme till PS-vita? Såg precis PS3-official på instagram kommentera en lirares bild där han ber om att GOW borde komma till vitan:

"You know we can never leave our fans hanging, if it went to the PSP you can count on it for the vita!"
Citera
2013-01-17, 00:43
Medlem
Citat:
Du kan inte spela online med 3G.
Nej, du kan inte byta webbläsare.
Alla Vita spel som finns i europa finns att köpa på eu store.

Ja, en laddare följer med PS Vita

Här har du PSN online
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/madden-nfl-13-demo/cid=EP0006-NPEB90425_00-MADDENNFL13DEMEU

Stort tack för svaret!

Dock verkar länken med Madden NFL 13 endast vara för PS3, och jag hittar inte det för Vita, men skit samma, det finns många fler gamla godingar att spela
Citera
2013-01-17, 12:27
Medlem
Jag har en liten fråga, här hemma har vi MGS HD Collection till PS3, kan man spela den på vår Vita eller måste man köpa Vita versionen också då? Jag har för mig att det ska gå...

Och jag kan passa på att rekommendera Persona 4 Golden till alla som gillar JRPG, fantastiskt spel!
Citera
2013-01-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Jag har en liten fråga, här hemma har vi MGS HD Collection till PS3, kan man spela den på vår Vita eller måste man köpa Vita versionen också då? Jag har för mig att det ska gå...

Och jag kan passa på att rekommendera Persona 4 Golden till alla som gillar JRPG, fantastiskt spel!

På PSN store står det om spelen man köper passar till PS3, Vita, PSP eller till alla 3 samtidigt.

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/metal-gear-solid-hd-collection-ps-vita/cid=EP0101-PCSB00118_00-MGSHDVITA0000000

Nej det funkar enbart på Vita eller enbart på PS3
Citera
2013-01-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen

Citat:
På PSN store står det om spelen man köper passar till PS3, Vita, PSP eller till alla 3 samtidigt.

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/metal-gear-solid-hd-collection-ps-vita/cid=EP0101-PCSB00118_00-MGSHDVITA0000000

Nej det funkar enbart på Vita eller enbart på PS3

För att förtydliga lite här också, vissa spel funkar på båda. Tex köper du motorstorm RC på psn store får du det till både ps3an och vitan. Så du får hålla koll lite från spel till spel med.

Samt! Om du köper GOW HD remaken tex, kan du spela det på din vita via remote play också. Finns dock bara ett fåtal spel som stöds av detta.
Citera
2013-01-19, 23:03
Medlem
Sådär ja, var platinan plockad i Resistance. Förstår verkligen inte alla dåliga reviews på de spelet, visst lite kort! Online läget var katastrof, borde antingen lagt ner lite mer tid på det eller skippat helt och gjort spelet längre. Får ändå 6.5/10 från mig, lätt värt 99 kr. Tack TKD_1337 för tipset!
Citera
2013-01-23, 03:17
Medlem
Köpte mig ett Vita i Fredags, och är än så länge mer än nöjd. Spelen jag skaffade mig är riktigt bra, men jag tänkte fråga er mer kunniga, jag fick bara tag i ett 8 Gb minneskort, kan man spara över demos eller köpta spel till sin PC, för att sen föra över dom igen till minneskortet, och spela dom? Och Madden 13 finns bara i USA, nån som har bra erfarenheter av att beställa spel därifrån med snabb leverans? Eller iaf en säker leverans :S En annan fråga som dykt upp, ska jag köpa en väska eller ett skal med lock till för att skydda enheten? Vilket tycker ni är bäst?
Citera
2013-01-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
Köpte mig ett Vita i Fredags, och är än så länge mer än nöjd. Spelen jag skaffade mig är riktigt bra, men jag tänkte fråga er mer kunniga, jag fick bara tag i ett 8 Gb minneskort, kan man spara över demos eller köpta spel till sin PC, för att sen föra över dom igen till minneskortet, och spela dom? Och Madden 13 finns bara i USA, nån som har bra erfarenheter av att beställa spel därifrån med snabb leverans? Eller iaf en säker leverans :S En annan fråga som dykt upp, ska jag köpa en väska eller ett skal med lock till för att skydda enheten? Vilket tycker ni är bäst?

And pc'n så är svaret ja! Jag kör över mina spel mellan ps3an och min vita. Men ska finnas en liknande funktion mellan pc och vita
Citera
2013-01-23, 20:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Sådär ja, var platinan plockad i Resistance. Förstår verkligen inte alla dåliga reviews på de spelet, visst lite kort! Online läget var katastrof, borde antingen lagt ner lite mer tid på det eller skippat helt och gjort spelet längre. Får ändå 6.5/10 från mig, lätt värt 99 kr. Tack TKD_1337 för tipset!

Jag har också tagit platina-troféen. Onlineläget är okej förutom matchmaking:en som är bedrövlig.

Kul att ni i tråden gillade tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster

Play-Asia säljer Madden NFL 13 för $45 och det är fraktfritt. Spelet är inte regionslåst. Kanske är det intressant för dig?

Jag hade köpt något som denna för $2,8. Just denna är från Hong Kong så det tar oftast runt två veckor för att få hem varan. Dessa typer av skydd är bäst då de skyddar även när du använder din PlayStation Vita.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-01-23 kl. 20:44.
Citera
2013-01-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag har också tagit platina-troféen. Onlineläget är okej förutom matchmaking:en som är bedrövlig.

Kul att ni i tråden gillade tipset!

Play-Asia säljer Madden NFL 13 för $45 och det är fraktfritt. Spelet är inte regionslåst. Kanske är det intressant för dig?

Jag hade köpt något som denna för $2,8. Just denna är från Hong Kong så det tar oftast runt två veckor för att få hem varan. Dessa typer av skydd är bäst då de skyddar även när du använder din PlayStation Vita.

Har du köpt från Play-asia nångång? Funkar bra och så eller? Inte fastnat i tullen eller nått så man får skatt och skit?
Citera
2013-01-23, 21:03
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Har du köpt från Play-asia nångång? Funkar bra och så eller? Inte fastnat i tullen eller nått så man får skatt och skit?

Det har jag tyvärr inte utan jag går efter vad jag läst på Flashback och andra forum. Bilden man får av Play-Asia är positiv. Om du söker här i forumet så kommer du hitta svar på dina frågor.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-01-23 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in