Citat:
Ursprungligen postat av deathbykebab
Går det att föra över PS1-spel som ligger på PS3ans hårddisk sedan tidigare till PSV?
Ja, om spelet på PS3an inte är installerat, dvs. fortfarande finns i sin installations-"bubbla".
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Låter verkligen inte bra. Där tappar ju spelet mycket av det viktiga för den spelserien (open world/öppen värld). 400 kr för en nedbantad version? Glöm det, Ubisoft!
"Liberation" HAR en öppen värld, den är bara - av helt naturliga skäl - inte lika expansiv som konsolversionernas. Jag är inte världens AC-fan, men jag tycker att "Liberations" känns som en tightare, mer fokuserad version av storebröderna. Det vore ju helt orealistiskt att förvänta sig en IDENTISK upplevelse som på konsolerna och PC - det finns massor av saker att göra, och utrymmena man rör sig på är imponerande i storlek och detaljrikedom för en handheld. Gillar man AC och går in med realistiska förväntningar på AC:L så tror jag att man kommer gilla det. Dock är det rätt buggigt, och frameraten är tidvis svajig i mer intensiva omgivningar. Jag tycker i stort att betygen det har fått (ligger på 70 på Metacritic) är ganska rättvisa.
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Har ni som trodde på Vita i början (TKD_1337 etc.) gett upp hoppet ännu nu när det visat sig att 3DS säljer 47 ggr bättre?
Den som trodde att en så pass mycket dyrare produkt, som dessutom följer på en mycket mindre framgångsrik föregångare, skulle dominera 3DSen var ju hyfsat naiv. Vi får väl se vad som händer framöver, jag tror och hoppas att det kan finnas en liten nisch för Vitan bredvid 3DSen precis som det fanns det för PSPn bredvid DS. Om vi flyttar oss från försäljningssiffrornas härliga värld till SPELENS så tycker jag att Vitans första år är rätt bra.