2012-11-18, 12:39
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Spelet är okej, men om du verkligen älskar Assassins creed spelen så kan du nog bli missnöjd..
Det blev jag.
Spelet känns inte lika fritt. Tycker att man bara knapprar på en knapp och hon dödar massa människor utan att man har någon större kontroll över vad man gör.

Låter verkligen inte bra. Där tappar ju spelet mycket av det viktiga för den spelserien (open world/öppen värld). 400 kr för en nedbantad version? Glöm det, Ubisoft!

Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Vad tror ni om att köpa AC Liberation och NFS Most Wanted till PSV då? De har ju båda fått 7/10 av gamereactor, har kört Most Wanted på PC (som verkar bra) och jag älskar AC

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_3_liberation-21145702

http://cdon.se/spel/need_for_speed_most_wanted-21145696

Eller om någon kan tipsa om något billigare

Varför bara kolla på Gamereactor, som förövrigt verkar få mer och tyngre reklam de få gånger jag är inne där, när Metacritic och liknande finns? Assassin's Creed III: Liberation har 70 av 100 på Metacritic medan Need for Speed: Most Wanted har 78.

Spelen tillhör ju två helt olika genrer men NFS-spelet har fått bättre betyg, det finns ett bra online-läge (ökar hållbarheten/spelvärdet och det är ju roligt att möta andra) och går dessutom att få tag på för 120 kr mindre än Assassin's Creed: Liberation.

Jag beställde nyss NFS-spelet...
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-18 kl. 13:39.
Citera
2012-11-18, 15:22
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article15714745.ab

Aftonbladets recention av Liberation
Citera
2012-11-18, 17:21
Medlem
Ufojesuss avatar
Har ni som trodde på Vita i början (TKD_1337 etc.) gett upp hoppet ännu nu när det visat sig att 3DS säljer 47 ggr bättre?
Citera
2012-11-18, 19:29
Medlem
guIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Har ni som trodde på Vita i början (TKD_1337 etc.) gett upp hoppet ännu nu när det visat sig att 3DS säljer 47 ggr bättre?

Nejdu! Jag älskar både mitt 3DS och VITA, SONY borde dock lära sig att marknadsföra sin lilla beast bättre, då för min skull.
Citera
2012-11-18, 23:47
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathbykebab
Går det att föra över PS1-spel som ligger på PS3ans hårddisk sedan tidigare till PSV?
Ja, om spelet på PS3an inte är installerat, dvs. fortfarande finns i sin installations-"bubbla".

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Låter verkligen inte bra. Där tappar ju spelet mycket av det viktiga för den spelserien (open world/öppen värld). 400 kr för en nedbantad version? Glöm det, Ubisoft!
"Liberation" HAR en öppen värld, den är bara - av helt naturliga skäl - inte lika expansiv som konsolversionernas. Jag är inte världens AC-fan, men jag tycker att "Liberations" känns som en tightare, mer fokuserad version av storebröderna. Det vore ju helt orealistiskt att förvänta sig en IDENTISK upplevelse som på konsolerna och PC - det finns massor av saker att göra, och utrymmena man rör sig på är imponerande i storlek och detaljrikedom för en handheld. Gillar man AC och går in med realistiska förväntningar på AC:L så tror jag att man kommer gilla det. Dock är det rätt buggigt, och frameraten är tidvis svajig i mer intensiva omgivningar. Jag tycker i stort att betygen det har fått (ligger på 70 på Metacritic) är ganska rättvisa.

Citat:
Den som trodde att en så pass mycket dyrare produkt, som dessutom följer på en mycket mindre framgångsrik föregångare, skulle dominera 3DSen var ju hyfsat naiv. Vi får väl se vad som händer framöver, jag tror och hoppas att det kan finnas en liten nisch för Vitan bredvid 3DSen precis som det fanns det för PSPn bredvid DS. Om vi flyttar oss från försäljningssiffrornas härliga värld till SPELENS så tycker jag att Vitans första år är rätt bra.
Citera
2012-11-19, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Den som trodde att en så pass mycket dyrare produkt, som dessutom följer på en mycket mindre framgångsrik föregångare, skulle dominera 3DSen var ju hyfsat naiv. Vi får väl se vad som händer framöver, jag tror och hoppas att det kan finnas en liten nisch för Vitan bredvid 3DSen precis som det fanns det för PSPn bredvid DS. Om vi flyttar oss från försäljningssiffrornas härliga värld till SPELENS så tycker jag att Vitans första år är rätt bra.

Det låter som att Vita kommer dö ut inom de närmsta året. Sony säger att de tänker sig en 10 års livscykel vilket jag självklart hoppas på.

Har ägt en 3DS och äger nu en Vita. Upplevelsen jag får av min vita är så mycket bättre än av 3DS:et.
Avsaknaden av spel, och att alla spel även säljs digitalt bidrar till att de gömmer och glömmer bort Vita på Svenska spelbutiker som Game. Skall man köpa sina spel i fysisk format så får man handla dem på nätet. För min del så är det helt okej, för då får jag oftast spelen billigare än vad tex ett 3DS spel kostar. Men hoppas verkligen Vita inte försvinner. Den har väldigt stor potential, och känns helt underbar i handen med sina 2 analoga spakar.
Citera
2012-11-19, 09:58
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Varför skulle vi inte tro på Vita? Fantastisk konsol och spelutbudet blir ständigt bättre. Att 3DS säljer mycket mer är inte oväntat så vad vill du ha sagt?
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-19 kl. 10:02.
Citera
2012-11-20, 02:49
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
"Liberation" HAR en öppen värld, den är bara - av helt naturliga skäl - inte lika expansiv som konsolversionernas. Jag är inte världens AC-fan, men jag tycker att "Liberations" känns som en tightare, mer fokuserad version av storebröderna. Det vore ju helt orealistiskt att förvänta sig en IDENTISK upplevelse som på konsolerna och PC - det finns massor av saker att göra, och utrymmena man rör sig på är imponerande i storlek och detaljrikedom för en handheld. Gillar man AC och går in med realistiska förväntningar på AC:L så tror jag att man kommer gilla det. Dock är det rätt buggigt, och frameraten är tidvis svajig i mer intensiva omgivningar. Jag tycker i stort att betygen det har fått (ligger på 70 på Metacritic) är ganska rättvisa.

Jag förväntar mig inte att Assassin's Creed III: Liberation ska ge samma känsla som på t.ex. PC men givetvis vill jag att öppen värld ska finnas även på Vita-versionen, vilket det först inte lät som. Nu spelar jag inte så mycket (kollar mestadels TV-serier på min Vita) men kan väl tänka mig köpa spelet när det kostar typ 200 kr med tanke på att det är ett bra spel men inte mer än så enligt recensionerna och för att hållbarheten inte är lång.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-20 kl. 03:13.
Citera
2012-11-23, 07:23
Medlem
Citat:
Varför skulle vi inte tro på Vita? Fantastisk konsol och spelutbudet blir ständigt bättre. Att 3DS säljer mycket mer är inte oväntat så vad vill du ha sagt?
PSVita är inte så fantastisk som folk tror, se den här recensionen som avslöjar en del problem med den: http://www.youtube.com/watch?v=O-JHIuEbWtU
Citera
2012-11-23, 09:32
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
PSVita är inte så fantastisk som folk tror, se den här recensionen som avslöjar en del problem med den: http://www.youtube.com/watch?v=O-JHIuEbWtU
Vad har hänt med din kind?
Citera
2012-11-23, 15:16
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon

Haha. Skön snubbe.

Vet någon om det är riskfritt att använda ett hårt skydd (plast och aluminium) på sin Playstation Vita? Ett sånt här: http://www.ebay.com/itm/Aluminium-Plastic-Skin-Protective-Hard-Case-Cover-Shell-for-PS-Vita-PSV-Black-/140772853887?pt=AU_Video_Game_Accessories&hash=ite m20c6b7487f.

Jag fick hem det igår och har använt det men funderar på om skyddet kan förstöra Vita-skalet. Det finns lite tejp på insidan av det understa skalet och kanske är det tillräckligt.
Citera
2012-11-23, 23:00
Medlem
Citat:
Haha. Skön snubbe.

Vet någon om det är riskfritt att använda ett hårt skydd (plast och aluminium) på sin Playstation Vita?

Jag använder själv en gummi/silikonskydd som följde med då jag köpte vita på releasedagen med förhandsbokning. Den är otroligt skön och mjuk.
Ingen aning om det du köpt kan skada din Vita, men företaget du köpt av borde ju ha gjort tester innan för att inte bli stämda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in