Citat:
jag tycker det finns rätt många bra spel till psp, de tillfredsställer iaf mitt bärbara behov. men visst, har man BARA en psp så kanske det blir lite tunt...
Ursprungligen postat av wmathyy
Men det finns otroligt många som är besvikna med PSP, vilket gör att många väljer bort Sony.
Citat:
man börjar ju undra exakt på vilket plan wii konkurrerar med bärbara konsoler? typ som att försäljningen av formel 1-bilar konkurrerar med personbilar...
Ursprungligen postat av lonian
varför folk slutar köpa DS och Wii just nu kan ju ha med att 3DS snart kommer och folk vill lägga pengarna på den istället. Jag ska då i alla fall ha en när den kommer.
Citat:
nja, jag tror inte det. om man helt bortser från det potentiella spelutbudet för PSP2 och 3DS och har att välja mellan kass grafik med 3D och bra grafik utan 3D så är valet åtminstone för mig väldigt enkelt. det jag upplevt av 3D-teknik hittills, typ bio, filmer på TV osv så är jag inte speciellt imponerad. det finns som något inbyggt jobbigt i det hela. är det inte glasögonen så är det oskärpan osv..
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Med tanke på att PSP2 ska leva 7-10 år känns beslutet att exkludera 3D som ett uselt drag.
jag tycker sony satsar helt rätt med PSP2. två RIKTIGA analoga sparkar var faktiskt mer än jag hade vågat hoppas på. ursprungliga PSP:n hade kontrollproblem med de lite mer avancerade spelen såsom MGS, Syphon Filter, FPS-liknande spel osv. skulle det droppa in en drös PS3-exklusiva konverteringar skulle inte jag bli ledsen eftersom jag inte har nån PS3:a. att enheten är lite större och mindre portabel gör inget, jag släpar ändå inte med mig den på bussen, tåget i tid och otid. jag spelar oftast hemma, typ liggandes i sängen och för det kommer den bli perfekt! spel för att fördriva tid klarar telefonen av alldeles utmärkt. spel på telefon är oxå en helt annan grej. banal spel för fem minuters sessioner, mer mäktar inte telefonspel med pga sina begränsade kontrollmöjligheter.
PSP2 kommer att bli grym!