2012-11-24, 00:09
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag använder själv en gummi/silikonskydd som följde med då jag köpte vita på releasedagen med förhandsbokning. Den är otroligt skön och mjuk.
Ingen aning om det du köpt kan skada din Vita, men företaget du köpt av borde ju ha gjort tester innan för att inte bli stämda.

Jag har också ett sånt skydd men ett hårt skydd är ju bättre.

Nja, skyddet är ju köpt på Ebay från någon från Hong Kong och några såna tester finns nog inte. Jag får helt enkelt läsa runt lite och se vad andra personer skrivit om såna skydd.

Need For Speed: Most Wanted är förövrigt väldigt bra. Variationsrik, bra grafik och bilfysik, mycket innehåll och då har jag bara spelat singleplayer.
Citera
2012-11-26, 15:55
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Varför skulle vi inte tro på Vita? Fantastisk konsol och spelutbudet blir ständigt bättre. Att 3DS säljer mycket mer är inte oväntat så vad vill du ha sagt?

Men att den skulle sälja sämre än typ Jaguar var inte väntat. Fler goda nyheter för Vita: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=501418
Citera
2012-11-27, 06:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Men att den skulle sälja sämre än typ Jaguar var inte väntat. Fler goda nyheter för Vita: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=501418

Hur kan du ens nämna Playstation Vita och Jaguar i samma mening och till och med hävda att Vita säljer sämre än Jaguar? Har du ens koll på försäljningsstatistiken?
Citera
2012-11-27, 21:10
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Hur kan du ens nämna Playstation Vita och Jaguar i samma mening och till och med hävda att Vita säljer sämre än Jaguar? Har du ens koll på försäljningsstatistiken?

Fortfarande i förnekelsefasen märker jag
Citera
2012-11-28, 00:28
Medlem
Citat:
Fortfarande i förnekelsefasen märker jag

Aldrig brytt mig om försäljningen på Sonys konsoller och kommer nog aldrig göra de heller. Har köpt alla runt release (ps1 ps2 PS3 unt vita) men har de inte alltid varit samma jäkla liv varje gång? Att de inte säljer jabba jabba kommer läggas ner osv sen så sitter var och varannan svenne (japan etc etc) på skiten ändå tillslut.
Citera
2012-11-28, 04:53
Medlem
Om jag själv spelar på Vita och andra inte gör det spelar inte mig någon större roll.
Citera
2012-11-28, 10:33
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Aldrig brytt mig om försäljningen på Sonys konsoller och kommer nog aldrig göra de heller. Har köpt alla runt release (ps1 ps2 PS3 unt vita) men har de inte alltid varit samma jäkla liv varje gång? Att de inte säljer jabba jabba kommer läggas ner osv sen så sitter var och varannan svenne (japan etc etc) på skiten ändå tillslut.

Inte den här gången. Om Sony lyckas vända trenden med Vita så hats off to them, det skulle vara första gången i historien.

Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Om jag själv spelar på Vita och andra inte gör det spelar inte mig någon större roll.

Visst, om nuvarande bibliotek räcker & du inte är intresserad av onlinedelen. Då kan det t.o.m vara en fördel om det går riktigt dåligt så att allt säljs av till vrakpriser.
Citera
2012-11-28, 11:34
Medlem
Citat:
Visst, om nuvarande bibliotek räcker & du inte är intresserad av onlinedelen. Då kan det t.o.m vara en fördel om det går riktigt dåligt så att allt säljs av till vrakpriser.

Precis, online delen skiter jag blankt i.
Och det säljs redan till vrakpriser Man fick 4 spel gratis om man äger PS plus nu, skulle ha gått på 900kr om man köpt nytt. Sen är det svinbilligt att köpa från tex tradera då dom inte är heta.
Citera
2012-11-29, 23:58
Medlem
Någon som lirat WCR3? Funderar på att plocka upp de till vitan istället för PS3an i mellan dagarna eller nått.
Citera
2012-12-01, 07:09
Medlem
sumprunks avatar
Playstation Vita måste ju vara det sämsta köpet jag nånsin gjort. Köpte ett spel samtidigt med konsollen. Och efter det har det inte kommit ETT intressant/bra spel. 4-5 timmars speltid för flera tusen. Herregud...
Citera
2012-12-01, 11:00
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumprunk
Playstation Vita måste ju vara det sämsta köpet jag nånsin gjort. Köpte ett spel samtidigt med konsollen. Och efter det har det inte kommit ETT intressant/bra spel. 4-5 timmars speltid för flera tusen. Herregud...
Köpte du konsolen igår eller? Pro-tip: Köp inte en dyr spelkonsol om du inte tycker att spelutbudet till konsolen är tillräckligt när du köper den. Folk som köper konsoler bara på förhoppningen om att vissa spel ska komma blir som regel besvikna, och fattiga. Se det som en viktig läxa, vetja!
För egen del har jag för övrigt inga problem att hitta intressanta/bra spel till Vitan, har större problem att få tid att spela alla. Men, som vanligt i smakfrågor - each to his own..
Citera
2012-12-01, 11:20
Medlem
TKD_1337s avatar
CDON säljer just nu PlayStation Vita för 1500 kr! Den kostar 1800-1900 hos flera andra butiker.

Vad gäller diskussionen om spelutbudet så finns det hur många bra spel som helst. Need For Speed: Most Wanted är en av dem. Kolla Metacritic så hittar man en uppsjö av bra spel: http://www.metacritic.com/browse/games/release-date/available/vita/metascore?view=condensed.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-12-01 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in