2012-04-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Det finns spel som är lika snygga eller snyggare till iPad. Och som kostar 10kr istället för 500kr. Du får alltså 50 iPad-spel för lika mycket pengar som ett Vita-spel. Vad väljer du?

Nu var det inte hur "snygga" spelen är som var frågan utan hur bra de är som spel. Jag har svårt att se att spel typ Uncharted och Wipeout ens går att kontrollera på ett vettigt sätt på en iPad.

En Vita klarar ju i stort sett samma typ av spel som Xbox 360 och PS3 fast i lägre upplösning. Den har en mängd kontroll-lösningar (inklusive dubbla analoga spakar) och du kan stoppa den i en jackficka. En iPad har kontroller som säkert fungerar ypperligt till vissa typer av spel men till allt där det krävs direkt och snabb kontroll så är den tämligen värdelös. Det går inte så bra att stoppa den i fickan heller.

Frågan kvarstår: finns det lika bra spel som Uncharted och Wipeout för 5-10kr till iPad?
Citera
2012-04-19, 22:59
Medlem
Om jag köper ett spel från ps store och sparar det på mitt nuvarande minneskort, kan jag föra över det till ett annat sen?
Citera
2012-04-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skolen
Om jag köper ett spel från ps store och sparar det på mitt nuvarande minneskort, kan jag föra över det till ett annat sen?

Yes! Du kan dra ner alla ps vita och ps3 spel du köper där igen om du tar bort de från hårddisken/minneskortet eller liknande.
Citera
2012-04-30, 13:27
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Det finns spel som är lika snygga eller snyggare till iPad. Och som kostar 10kr istället för 500kr. Du får alltså 50 iPad-spel för lika mycket pengar som ett Vita-spel. Vad väljer du?

Skojar du eller : P?

ipad /iphone kommer inte i närheten av Vita ens prestandamässigt. Det som sitter i Vita är bra mycket mer kraftfull än ipad/iphone och dessutom är Vita OPTIMERAT för spel. Nu har ju dock tyvärr inte släppts så många spel till Vita än.
Men för att ge dig en liten HINT: PSP som är 8 år gammal bärbar konsol har spel som ser bättre ut än vilket iphone spel som helst. Har du kikat på tex: God of War: Ghost of Sparta?
Citera
2012-04-30, 13:51
Medlem
guIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boredbynoobs
Skojar du eller : P?

ipad /iphone kommer inte i närheten av Vita ens prestandamässigt. Det som sitter i Vita är bra mycket mer kraftfull än ipad/iphone och dessutom är Vita OPTIMERAT för spel. Nu har ju dock tyvärr inte släppts så många spel till Vita än.
Men för att ge dig en liten HINT: PSP som är 8 år gammal bärbar konsol har spel som ser bättre ut än vilket iphone spel som helst. Har du kikat på tex: God of War: Ghost of Sparta?

Visst håller jag med att smartphones kan prestera bättre än PSP.

Men det håller inte alls samma kvalité alls som hos en PSP. Mycket pga. avsaknaden av knappar och analoga spakar. Kan inte tänka mig spela MGS: Peace Walker med emulerade touchknappar. Bara om det är något simpelt som att slänga iväg en handgranat. I övrigt ska allt ske med knappar.

Så nej, bara casual spel som Angry Birds passar knapplösa maskiner.
Citera
2012-04-30, 15:47
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guIIet
Visst håller jag med att smartphones kan prestera bättre än PSP.

Men det håller inte alls samma kvalité alls som hos en PSP. Mycket pga. avsaknaden av knappar och analoga spakar. Kan inte tänka mig spela MGS: Peace Walker med emulerade touchknappar. Bara om det är något simpelt som att slänga iväg en handgranat. I övrigt ska allt ske med knappar.

Så nej, bara casual spel som Angry Birds passar knapplösa maskiner.

Läste du det jag skrev? Du delar åsikt med mig, men det verkar som du tror tvärtom :P
Citera
2012-04-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boredbynoobs
Läste du det jag skrev? Du delar åsikt med mig, men det verkar som du tror tvärtom :P

http://m.youtube.com/results?q=nova%20ipad grafikmässigt ser det här iPad spelet i mina ögon bättre ut än psp, inte värre än vita. Skulle dock aldrig orka med dessa touch knappar. Spel som dessa skall köras med mus och tangentbord
Citera
2012-04-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
http://m.youtube.com/results?q=nova%20ipad grafikmässigt ser det här iPad spelet i mina ögon bättre ut än psp, inte värre än vita. Skulle dock aldrig orka med dessa touch knappar. Spel som dessa skall köras med mus och tangentbord

http://youtu.be/3_zJH5Qm_Ms Bättre länk. Dead Space HD såg ju även det helt okej ut grafikmässigt. Om det bara kommer en Ipad i framtiden med kontrollers på sidorna så hade jag nog övervägt att skaffa en.
Senast redigerad av lonian 2012-04-30 kl. 22:15.
Citera
2012-05-01, 00:59
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:

Vapnen såg bra ut i det spelet, miljön va verkligen inte så imponerande tbh.
Citera
2012-05-10, 15:06
Medlem
Assaultss avatar
Vad jag har förstått så finns det ännu inget sätt att köra hackade PS Vita spel, men finns det något sätt att kunna köra diverse emulatorer? Någon som vet hur i så fall?
Citera
2012-05-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assaults
Vad jag har förstått så finns det ännu inget sätt att köra hackade PS Vita spel, men finns det något sätt att kunna köra diverse emulatorer? Någon som vet hur i så fall?

Du kan köpa spelet sega genesis collection på PSP och sen är det bara att lira lite sköna Genesis spel på din vita
Citera
2012-05-10, 22:08
Medlem
Assaultss avatar
Citat:
Du kan köpa spelet sega genesis collection på PSP och sen är det bara att lira lite sköna Genesis spel på din vita

Det var inte riktigt vad jag var ute efter, men tack för tipset. Vad kostar samlingen då? Kan inte kolla just nu då jag inte har fått min Vita levererad än (beställt från nätet).
Senast redigerad av Assaults 2012-05-10 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in