2013-02-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är konstigt att Uncharted: Golden Abyss fortfarande kostar mycket (400-500 kr hos nästan alla butiker) när den varit ute i ett år. Säljer den så pass bra?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=938175

Nuförtiden ingår det ju även i PS+ så jag har svårt att se att det kan vara så många intresserade som inte redan har spelet.
Citera
2013-02-26, 22:46
Medlem
arneankanns avatar
PS4 har fått mig att bli riktigt sugen på Vita. Men kommer nog inte köpa den förrän ett tag efter PS4 då det enda spelet jag vill ha just nu är Uncharted
Citera
2013-02-28, 00:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Nuförtiden ingår det ju även i PS+ så jag har svårt att se att det kan vara så många intresserade som inte redan har spelet.

Okej. Då hoppas jag priset snart sänks på Uncharted för jag är inte så pass sugen på spelet att jag vill betala vad den kostar nu.
Citera
2013-02-28, 02:03
Medlem
Citat:
Okej. Då hoppas jag priset snart sänks på Uncharted för jag är inte så pass sugen på spelet att jag vill betala vad den kostar nu.

Uncharted är gratis på PS+.
Bara att tanka hem på minneskortet.
Finns en massa andra spel som blir gratis då och då.
Citera
2013-02-28, 10:31
Medlem
dippsis avatar
Någon som har testat Mortal Kombat? Ligger på 250 kr och tänkte kanske köpa det.
Citera
2013-02-28, 20:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Uncharted är gratis på PS+.
Bara att tanka hem på minneskortet.
Finns en massa andra spel som blir gratis då och då.

Om jag skaffar PlayStation Plus nu gör det så att jag har tillgång till alla dessa Vita-spel som är listade här? Alltså inte bara WipEout 2048 utan också Uncharted: Golden Abyss, Gravity Rush och Lumines: Electronic Symphony.
Citera
2013-02-28, 21:14
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Om jag skaffar PlayStation Plus nu gör det så att jag har tillgång till alla dessa Vita-spel som är listade här? Alltså inte bara WipEout 2048 utan också Uncharted: Golden Abyss, Gravity Rush och Lumines: Electronic Symphony.

Står : "Även tillgänglig att hämta nu utan extra kostnad" , så antar det
Citera
2013-03-01, 01:05
Medlem
dippsis avatar
Om man skaffar alla, hur stort minneskort skulle behövas då?
Citera
2013-03-01, 08:02
Medlem
Jag har ett 8gb de räcker inte. Men tar du bort dem kan du ladda ner dem igen. Så kör ja en backup på mina sparfiler på pas3an. Är rätt smärtfritt så sett lite segt bara när man kommer på att de spelet hade varit nice nu så har man de inte installerat eller är hemma.
Citera
2013-03-01, 08:28
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Någon som har testat Mortal Kombat? Ligger på 250 kr och tänkte kanske köpa det.
Jag har det. Det är bra, och gameplaymässigt identiskt med konsolversionen (plus att all DLC är inkluderad på Vita), men var beredd på att vissa aspekter av grafiken är nerfad på ett sätt som stört ganska många. Själv tycker jag spelet i stort ser bra ut för att vara på en portabel konsol. Fint att det fortfarande går i 60fps också.

Citat:
Ja. Men vafan TKD, du är ju världens Playstation-fan, vad har du bott under för sten för att lyckas missa det utmärkta koncept som är PS+?
Citera
2013-03-01, 16:32
Medlem
Citat:

Ja, dock så får du skaffa det inom ett par veckor då Wipeout och Lumines kommer att ersättas med Metal Gear Solid HD Collection och Puddle under denna månad (skaffar du PS+ före spelen ersätts har du fortfarande tillgång till dem så länge du har ett abonnemang).

http://blog.eu.playstation.com/2013/02/22/playstation-plus-your-march-update/
Citera
2013-03-01, 19:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Tack för svaren! Jag ska börja prenumerera idag på PlayStation Plus. Efter att jag sålde mina stationära konsoler för ett par år sen så är jag inte längre insatt i konsolbranschen.

Förövrigt har Sony sänkt priset på Vita i Japan. Både modellerna (Wi-Fi och 3G) kommer ha samma pris (ungefär 1400 kr):

Citat:
Tokyo, February 18, 2013 – Sony Computer Entertainment Japan (SCEJ), a division of Sony Computer Entertainment Inc. responsible for business operations in Japan, today announced that PlayStation®Vita (PS Vita) 3G/Wi-Fi model and Wi-Fi model, currently available at a recommended retail price (RRP) of 29,980 yen and 24,980 yen respectively (including tax for both models), will be both available at an attractive new RRP of 19,980 yen (including tax) starting February 28, 2013.

Equipped with a beautiful display, high performance CPU and GPU, a multi-touch pad on the rear and dual analog sticks, PS Vita has been strongly engaged to deliver users the ultimate immersive gaming experience since its debut in December 2011.

In an attempt to enhance its value for consumers, PS Vita has evolved not only by adding new color variations including cosmic red and sapphire blue, but also through a series of system software updates to support new features and offerings including the distribution of legendary PlayStation® titles and PlayStation®Plus (PS Plus), the subscription service package on PlayStation®Network. Moreover, by adopting 3G network connectivity, PS Vita enables infinite possibilities for users to connect with other PS Vita users. The new price starting February 28, will make the platform more accessible than ever and will appeal to wider audiences looking to buy the model best suitable for their own game play style.

http://scei.co.jp/corporate/release/130218_e.html

Det står ingenting om priset också kommer sänkas i t.ex Sverige och USA.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-03-01 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in