2011-01-27, 21:46
Medlem
Ufojesuss avatar
http://kotaku.com/5745041/is-electronic-arts-really-not-making-games-for-the-next-psp

"There was one glaring omission from the list of developers working on games for Sony's powerful new portable, the NGP.

While the list included developers big and small, from Tecmo Koei to Activision, publishing powerhouse Electronic Arts was nowhere to be seen. Why?

It's not just what we want to know, it also seems to be the question Electronic Arts is asking.

"We are discussing the issue with Sony but have no announcements to make today," Electronic Arts's spokesperson Wendy Spander said"

Vad finns det att diskutera egentligen, kanske lite exklusiva rättigheter att utveckla sportspel på plattformen? Kan tänka mig att Peter Moore sitter & gottar sig i detta nu.
Citera
2011-01-27, 21:52
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Om ens det. Det verkar som att det är snäppet under.

Det intressanta är att Sony marknadsför den som "lika kraftig som PS3" - OK. Men vad ska vi då med PS3 till när en så liten manick som "PSPhat" ligger på samma nivå. Inte riktigt sylvass marknadsföring, men det är ju inte heller Sony kända för att ha.

När de nu mer eller mindre påstår att deras flaggskepp är obsolet, lär de skynda sig och lansera PS4 illa kvickt.

1. Förmodligen kommer spelen se mycket bättre ut en bit in i NGP:s livscykel.

2. Upplösningen är något mindre på NGP:an än vad PS3:an krämar ut vilket innebär att det inte behövs lika mycket kraft.

3. Såg du Uncharted? Dålig videokvalité visserligen men av det demot att döma såg det riktigt bra ut.

Om du med "illa kvickt" menar nästa år så skulle det vara precis som när PS3:an kom, dvs 6 år efter den föregående konsolen lanserades. Ingen stress mao. Tror faktiskt att PS2:an kom 6 år efter PS1:an också.
Citera
2011-01-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Så länge priset inte är helt åt helvete så verkar båda vara värda att äga.

Problemet är ju att jag har svårt att se hur priset inte skulle vara helt åt helvete med tanke på hårdvaran. Jag har svårt att se att 3G-modellen skulle bli billigare än $399, även om Sony säljer den med förlust (det beror naturligtvis väldigt mycket på när den faktiskt släpps).
Citera
2011-01-27, 22:24
Medlem
När PSPgo skulle komma, så förväntade och hoppades alla på PSP2 med 2 spakar och upphottad grafik. Men vad fick vi? En mini psp som inte gick att styra på alls..
Det kan vara lite därför jag tappat förtroendet för sonys bärbara. PSPgo skulle ALDRIG ha släppts!

Nu kommer tillslut PSP2, nu har man hunnit ledsna på tanken...
PSP2 skulle säkert bli en mycket större hit om den kommit förra året om tekniken fanns.
Nu får vi vänta nästan ett år till.
Citera
2011-01-27, 22:38
Medlem
men era muppar, den här blir ju grym utav helvete!!
sinnessjukt grym grafik med tanke på formatet. två analoga spakar var egentligen allt jag saknade på psp. folk gnäller på att det fanns få bra spel, folk snackar oxå skit, det vet vi...det jag störde mig mest på PSP var just att det var svårt att styra spelen utan två analoga...

det här kommer att bli epic!
Citera
2011-01-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
1. Förmodligen kommer spelen se mycket bättre ut en bit in i NGP:s livscykel.

2. Upplösningen är något mindre på NGP:an än vad PS3:an krämar ut vilket innebär att det inte behövs lika mycket kraft.

3. Såg du Uncharted? Dålig videokvalité visserligen men av det demot att döma såg det riktigt bra ut.

Om du med "illa kvickt" menar nästa år så skulle det vara precis som när PS3:an kom, dvs 6 år efter den föregående konsolen lanserades. Ingen stress mao. Tror faktiskt att PS2:an kom 6 år efter PS1:an också.
Nu kom PS3 i början av 2007, så 4 år sedan... (Slutet av 2006 i USA och Japan)
Citera
2011-01-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie.
Är 3D-teknik ens något som konsumenterna vill ha? Själv är jag inte det minsta intresserad av det.
Ja. Snarare är det så att konsumenterna inte bryr sig om den kan prestera som en PS3a, samma som när ingen brydde sig att PSP kunde prestera som PS2.
Citera
2011-01-28, 01:46
Medlem
JTKs avatar
Vilka features Sony, PSP2, än skryter med så är det den nytillkomna analoga spaken som kommer att göra denna maskinen till en fullfjädrad bärbar spelmaskin. Cred till Sony som fortsätter med bärbart trots Nintendo och mobilmarknadens succé.
Det är ju en annan slags målgrupp man siktar på med PSP, som är mindre, men som fortfarande är så pass stor att det är värt en lansering. PSP2 kommer bli grym, hoppas bara på en batteritid som håller för längre resor.
Citera
2011-01-28, 01:58
Medlem
Vattenspanns avatar
Jag verkar ganska ensam om att tycka det, men den är förbannat jävla stilig! Den kunde dock varit mindre. Samma storlek som föregångaren hade funkat bra anser jag. Blir lätt att man köper en när man har pengarna för det.

Vore för övrigt bra om man kunde kört sina gamla PSP-spel på den. UMD alltså..
Senast redigerad av Vattenspann 2011-01-28 kl. 02:01.
Citera
2011-01-28, 02:07
Medlem
JagVanns avatar
Säger bara patapon, har själv psykos fortfarande efter patapon 2, när kommer patapon 3, pata pata pata, iii...
Citera
2011-01-28, 08:15
Medlem
guIIets avatar
Stor högupplös OLED-skärm, två analoga spakar, är det som bringar hype, imo.
Det har aldrig varit fel på varken DS eller PSP som format. Hoppas bara att NGP får fler stora titlar än vad PSP någonsin fick.
Citera
2011-01-28, 08:30
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wmathyy
Nu kom PS3 i början av 2007, så 4 år sedan... (Slutet av 2006 i USA och Japan)

Ja? Om den lanseras nästa år (var den nu kommer lanseras först, förmodligen i Japan sett historiskt), vilket jag skrev i mitt inlägg, blir det inte 6 år? 2006+6=2012?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in