Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Fördelar, klart den skönaste och bäst skapade bärbara konsolen som gjorts.
Den ligger perfekt i handen (jag har silikonskydd som gör det skönare). Skärmen är underbar, grafiken likaså. Dualsticks äntligen!
Nackdelar: Spel. Var är alla spel? Det märks att Sony prioriterar ps3 före vita. Men det kanske kommer en våg i framtiden. Laddningstiden ibland? inget jag stör mig över dock. 3 timmar batteri, inget jag stör mig heller över. Den laddar upp batteriet fort i alla fall.
Okej. Ja, spelutbudet känns lite klent i skrivande stund, antar att inte många spelutvecklare har börjat satsa på den då den inte sålt speciellt bra än så länge, men den kommer nog börja sälja bättre snart förhoppningsvis, och då kommer spelutbudet öka. Det var samma med PS3 när den var ny, vill jag minnas, det första året var spelutbudet riktigt torrt, och jag var så desperat att spela något att jag sänkte min standard och köpte Tekken 5: Dark Resurrection via PlayStation Store (Tekkenspelen är ju hjärndöd anti-intellektuell button-mashing), eftersom det inte fanns mycket bättre spel på PS3 då.
Hur är det med PPI? Tycker helt klart att den borde ha haft minst 300 PPI; syns pixlarna tydligt så att man irriterar sig på skärmen eller hålls skärmen på så stort avstånd att man inte märker av pixlarna? Displayen känns ärligt talat lite för klen; en sådan grymt bra konsol borde varit HD Ready (720p), speciellt med tanke på att det kommer Androidmobiler snart med 1080p och 441 PPI.
Jag funderade först på att köpa 3G versionen, men jag köper nog WiFi-versionen istället, eftersom 3G bara drar mer batteri än WiFi, och jag kan använda min Androidmobil som WiFi-accesspunkt. Hade det däremot funnits en 4G version, då hade den varit mer intressant.