2012-03-01, 17:58
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Minneskorts-test från eurogamer

Kan vara intressant läsning för den som står och väger mellan ett 8gb- eller 16gb-minneskort.
Hmm, so size does matter?
Skämt åsido, undrar hur snabbt 64GB kommer vara...
Citera
2012-03-02, 12:22
Medlem
Virginies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Wi-Fi

3G
Jag är teknikidiot (har knappt mobil...).
Vad kan man göra med Wi-Fi som man inte kan göra med 3G, och tvärtom? Behöver man typ mobilabonnemang?
Ska eventuellt köpa i present.

Ger mig själv en sån här i förskott men som sagt, jag kan ingenting om sånt här.
Citera
2012-03-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virginie
Jag är teknikidiot (har knappt mobil...).
Vad kan man göra med Wi-Fi som man inte kan göra med 3G, och tvärtom? Behöver man typ mobilabonnemang?
Ska eventuellt köpa i present.

Ger mig själv en sån här i förskott men som sagt, jag kan ingenting om sånt här.
Med wifi kopplar du upp dig på till exempel ditt trådlösa hemmanätverk.

3g behöver du abonnemang för, det kopplar upp sig på mobilnätet. Har du wifi hemma behövs inte 3g så länge du inte behöver Internet on the go.

Wifi är oftast mer stabilt och snabbare. Jag har inte en vita, men har de en appstore eller liknande så är det stor risk för att den är begränsad och du kan endast ladda ner filer ett visst antal megabyte på 3g nätverk. En säkerhetsåtgärd.
Senast redigerad av Gluffe 2012-03-02 kl. 13:07.
Citera
2012-03-02, 13:08
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffe
Med wifi kopplar du upp dig på till exempel ditt trådlösa hemmanätverk.

3g behöver du abonnemang för, det kopplar upp sig på mobilnätet. Har du wifi hemma behövs inte 3g så länge du inte behöver Internet on the go.

Men om du har en smartphone (iPhone, Android) med 3G abonnemang så kan du använda mobilen som Wi-Fi hotspot. Googla Wi-Fi hotspot.
Citera
2012-03-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Men om du har en smartphone (iPhone, Android) med 3G abonnemang så kan du använda mobilen som Wi-Fi hotspot. Googla Wi-Fi hotspot.
Du har en poäng väljer man att köra så dock så borde man dubbelkolla att mobilen har en funktion för tethering.
Citera
2012-03-02, 14:37
Medlem
Virginies avatar
Tack för utredning!
Han som eventuellt ska få den har en HTC Desire med fast surfabonnemang.
Minneskort finns förresten hos webhallen.com om någon letar.
Citera
2012-03-02, 15:19
Medlem
A.Riddles avatar
Någon som vet om original USB-kabeln (den som föjlde med) är USB 2.0 eller 3.0??
Citera
2012-03-02, 17:50
Medlem
Gissar att 3G versionerna blir mer populär för de som saknar internet hemma eller ej har router. Bor på knasiga ställen. Vita är ju en maskin som i princip är ett måste att ha en uppkoppling till.
Citera
2012-03-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Gissar att 3G versionerna blir mer populär för de som saknar internet hemma eller ej har router. Bor på knasiga ställen. Vita är ju en maskin som i princip är ett måste att ha en uppkoppling till.

Nja inte riktigt eller, då det inte går att spela online via 3G eller ladda ner större filer via 3G(tror jag iallafall?). Utan det är väl mest att använda sig av de sociala apparna, facebook och sånt vart man än är.
Citera
2012-03-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daanijel
Nja inte riktigt eller, då det inte går att spela online via 3G eller ladda ner större filer via 3G(tror jag iallafall?). Utan det är väl mest att använda sig av de sociala apparna, facebook och sånt vart man än är.
det går inte ladda ner filer större än 20 mb vilket gör det rent idiotiskt att köpa en 3G variant om man har en smartphone med hotspot.. dyrare och helt onödigt... om jag någon gång köper än vita så är det inget snack om att det blir en wifi.
Citera
2012-03-10, 16:04
Medlem
reaggesibots avatar
Någon som vet när PS1 spelen kommer till PS store ?
Citera
2012-03-13, 07:57
Medlem
Busstations avatar
Jag ska till Hongkong om en vecka och har blivit lite impulssugen på att plocka med mig en vita hem från resan, då jag hört att elektroniken ska vara väldigt billig där. Någon som vet vad en vita kan ligga på ungefär i dagens läge i Hongkong och om det finns några nackdelar med att köpa den just i hongkong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in