2012-08-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Plattform/musik-hybriden Sound Shapes kommer till Vita och PS3 (köper man det till ena plattformen får man det gratis till andra) om två veckor, ser jävligt intressant ut.

Det ser intressant ut ja. Men vill gärna köra en demo innan. Tror nog det kan vara (om man utgår från att bygga musik) roligt i sådär 10-50 minuter innan man ledsnat och går tillbaka till något roligare som Fruityloops eller Cubase. Men spelmässigt ser det som sagt intressant ut och vore därför jag vill spela det.
Citera
2012-08-02, 13:55
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det ser intressant ut ja. Men vill gärna köra en demo innan. Tror nog det kan vara (om man utgår från att bygga musik) roligt i sådär 10-50 minuter innan man ledsnat och går tillbaka till något roligare som Fruityloops eller Cubase. Men spelmässigt ser det som sagt intressant ut och vore därför jag vill spela det.
Ja, Sound Shapes är väl inte tänkt att konkurrera med en riktig sequencer, det är det väl alldeles för simplistiskt för och dessutom är man väl begränsad till att jobba med samplingar och loopar som följer med spelet (plus vad som släpps som eventuellt DLC, antar jag?). Poängen är väl just kombinationen av enklare musikskapande och plattformande. Förhoppningsvis kommer det ett demo som du säger; spelet kommer för övrigt ha 20% rabatt för PS+-medlemmar i två veckor när det släppts.

På tal om musikskapande på Vita har ju Sony en sommarrea nu där man bland annat säljer en del nedsatta PSP-titlar; däribland finns Beaterator. Någon här som vet om det är värt att skaffa för 35 SEK?
Citera
2012-08-10, 00:53
Medlem
repeaters avatar
Sound Shapes släpps nästa vecka. Grymt peppad nu, reaktionerna från både press och spelare i NA (som redan har fått spelet) har varit överväldigande positiva.
Citera
2012-08-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
På tal om musikskapande

Jag hade tidigare en hackad PSP och körde då ett homebrew som heter PSPseq.
Det fungerade rätt hyffsat att skapa låtar och påminde om flstudio. Hoppas det kommer något liknande i framtiden till Vita.
Här är förresten en låt jag gjorde i det.

http://lonian.se/deadzombie/Dead%20zombie%20-%20Silent%20Hero/02%20The%20silent%20hero%20returning%20home.mp3
Köper nog Soundshapes när det ligger ute billigt på tradera =)
Senast redigerad av lonian 2012-08-10 kl. 03:00.
Citera
2012-08-10, 09:52
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag hade tidigare en hackad PSP och körde då ett homebrew som heter PSPseq.
Det fungerade rätt hyffsat att skapa låtar och påminde om flstudio. Hoppas det kommer något liknande i framtiden till Vita.
Här är förresten en låt jag gjorde i det.

http://lonian.se/deadzombie/Dead%20zombie%20-%20Silent%20Hero/02%20The%20silent%20hero%20returning%20home.mp3
Köper nog Soundshapes när det ligger ute billigt på tradera =)
Kan bli svårt hörru, Sound Shapes släpps bara digitalt, ej i fysisk form. Det är 20% rabatt för PS+medlemmar första veckan, en bättre deal än så lär du inte få på rätt länge. Köp det och supporta bra spel till PSV, verkar vara mycket prisvärt med leveleditorn och "death mode" av supersvåra banor för trophies.
Ska ta en lyssning på låten när tillfälle ges!
Citera
2012-08-10, 18:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Angående Vita:s musikspelare så undrar jag om man kan sortera sin musik i mappar? Det ser inte ut så. Jag hade inte brytt mig om detta om det inte vore för att min mobil är sönder.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-08-10 kl. 18:03.
Citera
2012-08-14, 13:20
Medlem
repeaters avatar
Nya erbjudanden i Sonys sommarrea på PSN. Har klippt ut det som är relevant för PSV:
Citat:
PSP

LocoRoco 2
Was – €7.99/£6.49 Now – €3.99/£3.19

Pursuit Force: Extreme Justice

Riff: Everyday Shooter

TNT Racers

Tomb Raider: Anniversary
Was – €14.99/£11.99 Now – €5.99/£4.79

TOMB RAIDER: LEGEND
Was – €9.99/£7.99 Now – €3.59/£2.99
Citat:
PS Vita

Lumines: Electronic Symphony
Was – €34.99/£29.99 Now – €24.99/£19.99

Rayman Origins

Mickael Jackson HD
Was – €24.99/£19.99 Now – €17.99/£13.99

Dungeon Hunter: Alliance

Asphalt Injection
Was – €24.99/£19.99 Now – €17.99/£13.99
En del PSX-titlar på rea också, kan ju vara intressant när PSX-kompatibiliteten för Vita släpps (ryktas om att det kommer utannonseras på Gamescom senare idag).
Citera
2012-08-14, 20:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Beställde nyss en PlayStation Vita. 2000 kr är ett bra pris för denna monsterkonsol. De proprietära Vita-minneskorten är dyra, t.ex. så kostar ett 16 GB-minneskort 3,5 gånger mer än ett SanDisk microSDHC (klass två) på 16 GB.

Förövrigt vill jag tipsa om brittiska www.zavvi.com som just nu säljer FIFA Football för £14.95. Frakten är gratis till oss i Europa och standardtiden för leverans är 3-5 dagar till Sverige. 400 kr inkl. frakt är det billigaste enligt Prisjakt.

FIFA Football: http://www.zavvi.com/10572687.html?ps=a.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-08-14 kl. 21:14.
Citera
2012-08-14, 21:10
Medlem
repeaters avatar
Måste säga att Sony imponerade oerhört på Gamescom. Här har jag saxat de nyheter som är relevanta för Vita:

Spel:
Citat:
LittleBigPlanet developer Media Molecule took the lid of its keenly anticipated new project: Vita title Tearaway. See our dedicated post from the Guildford, UK studio for a closer look.

We offered up your first glimpse of Killzone: Mercenary for PS Vita. Read more from developer Guerrilla Games here.

Fler bundles med hårdvara+spel incoming:
Citat:
As well as the Assassin’s Creed III: Liberation bundle announced at E3 earlier this year, we’ve a number of other hardware packs incoming, including LittleBigPlanet Vita, PlayStation All Stars Battle Royale and Call of Duty: Black Ops: Declassified sets.

Crossbuy:
Citat:
As of later this year, buy either the PlayStation 3 or PS Vita version of a compatible game and you’ll be able to download the other at no additional cost. PlayStation All Stars Battle Royale, Ratchet & Clack: QForce (yes, that’s now a Vita title too) and Sly Cooper: Thieves in Time are the first games confirmed to support this new feature.

Playstation Mobile:
Citat:
PlayStation Mobile launches this Autumn across a variety of PlayStation devices. A number of titles were confirmed for the service during the conference, including Super Crate Box, Aqua Kitty, Samurai Beatdown, Passing Time, BeatSlider and Flick Hockey.

PS+ för Vita:
Citat:
PS Plus is coming soon to PS Vita. This is an addition to subscribers’ existing membership and comes at no additional cost.

PS1-kompatibilitet kommer om två veckor:
Citat:
Yes, you’ve been asking for it! From 28th August you’ll be able to play select PSOne titles on your Vita. Titles confirmed so far: Final Fantasy VII, Metal Gear Solid and Resident Evil 2.

Fler funktioner i firmware-uppdatering 1.80 (också om två veckor):
Citat:
Lägger dessa i en spoiler då det är en ganska matig lista.

Först readealarna, och nu detta - det här har varit en bra dag som Vitaägare. Let the good times roll!
Citera
2012-08-14, 22:13
Medlem
Smäck på PS+!! Älskar sony för PS+ på ps3 och nu för vita med!! PEPP!
Citera
2012-08-23, 13:28
Medlem
repeaters avatar
Just nu är det rea på "Persona 3: Portable" till PSP på PSN (kompatibelt med Vita). Funderar på att slå till, men funderar även på att vänta på "Persona 4: Golden" som ska komma till Vita till hösten (Europeisk release är inte klart, men man kan ju importera från USA om det behövs). Jag har inte spelat något Persona-spel förut. Är det någon här som spelat Persona-serien som har några råd?
Citera
2012-08-28, 23:25
Medlem
repeaters avatar
Idag släpptes firmware 1.80, som bland mycket annat lägger till en emulator för PSX-spel. De spel som officiellt stöds just nu (det är en ganska lång lista så jag lägger den i spoiler) är:
Ovanstående info är från officiella europeiska PS-bloggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in