2012-02-28, 18:07
Medlem
fick min vita idag men såklart så kom inte minneskortet med så kan ju inte göra ett skit med den...
Någon som vet om man kan använda nått minneskort från mobilen eller nått?
Citera
2012-02-28, 18:21
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew1
Någon som vet om man kan använda nått minneskort från mobilen eller nått?

Nej, de använder ett speciellt format för att klå köparna på lite extra stålar. Dock lär det komma kinesadaptrar så man kan använda MicroSD eller liknande inom en snar framtid. Hur kunde du missa att man behöver ett minneskort innan du betalade 2000+ kr för den?
Citera
2012-02-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Nej, de använder ett speciellt format för att klå köparna på lite extra stålar. Dock lär det komma kinesadaptrar så man kan använda MicroSD eller liknande inom en snar framtid. Hur kunde du missa att man behöver ett minneskort innan du betalade 2000+ kr för den?

jag beställde spel vitan och ett minneskort men såklart så är ju den jävla minneskortet slut nu. Skitsamma får väl avboka skiten och dra ner till stan o leta..
Citera
2012-02-28, 19:14
Medlem
Assaultss avatar
Någon som vet något om ev. custom firmware till PSV? Det var ju väldigt utbrett till PSP men än har jag inte hört något om PSV.
Citera
2012-02-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stribb
PS3 lätt..
jag var väldigt sugen på Vitan innan den släpptes, är i USA atm och tänkte att jag skulle köpa vitan eftersom man får den för 250 dollar här, motsvarar ca 1750 kr i dagsläget.. men efter att ha sett vilka spel som finns atm så vart jag mindre sugen.. de flesta på marknaden just nu känns som de lika gärna skulle kunna vara mobilspel, förutom då Uncharted å whipeout. Jag gick endå in på Best Buy och provade på att spela på den, å herregud vad glad jag är att jag inte impulsköpte nån.. Kan ju inte ha en portabel konsol som det tar 30 år att starta ett spel på..

Har bara testat wipeout demon, och den hade väl lite väl lång laddningstid emellan åt. Men uncharted flyter ju på som aldrig förr, givetvis laddas spelet i cutscensen men vafan dem kollar man ju på ändå.
Citera
2012-02-29, 13:42
Medlem
A.Riddles avatar
Tror ni att ett 8GB minneskort räcker för lite film, demos, musik och bilder eller borde man skaffa ettt 16GB ??
Citera
2012-02-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Tror ni att ett 8GB minneskort räcker för lite film, demos, musik och bilder eller borde man skaffa ettt 16GB ??

Jag skulle ha tagit 16, har för mig 8gb var slut ganska så överallt...

btw så fick jag ju min vita igår och ganska kasst att man nästan inte kan göra något med den utan minneskort men fick ju så tur tag i ett. Jag tycker än så länge det var värt pengarna men om man tänkt köpa den så skulle jag nog rekommendera och vänta lite tills det kommit ut fler spel och de sänkt priset kanske. Ganska tråkiga spel ute nu... Och inga roliga saker i storen.
Citera
2012-02-29, 14:44
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Jag skulle ha tagit 16, har för mig 8gb var slut ganska så överallt...

btw så fick jag ju min vita igår och ganska kasst att man nästan inte kan göra något med den utan minneskort men fick ju så tur tag i ett. Jag tycker än så länge det var värt pengarna men om man tänkt köpa den så skulle jag nog rekommendera och vänta lite tills det kommit ut fler spel och de sänkt priset kanske. Ganska tråkiga spel ute nu... Och inga roliga saker i storen.

Tja, då jag såg att 16GB bara kostade 384,42 sek på Amazon.com så blir det nog det
Citera
2012-02-29, 22:35
Medlem
Citat:
Jag skulle ha tagit 16, har för mig 8gb var slut ganska så överallt....

Jag hörde det ryktas om att 16GB kortet var idag slut i hela Sverige, men leverans påväg.
Citera
2012-03-01, 00:18
Medlem
Jole25s avatar
Jag vill börja med att säga att jag har bara haft spelkonsoler och inga bärbara konsoler. Vita är min första bärbara. Köpte Uncharted och Fifa. Kändes som ett impulsköp för jag var lite tveksam om jag skulle få¨hela upplevelsen på en sån liten skärm. Jag hade fel. Mörkt rum, hörlurarna på och Uncharted. Det känns bara magiskt. Supernöjd
Citera
2012-03-01, 15:00
Medlem
A.Riddles avatar
Ville bara tipsa om att Elgiganten har billigast minneskort, 375:- för 16GB och 275:- för 8GB.
Fast de är slut i nästan hela landet
Citera
2012-03-01, 15:05
Medlem
lumbas avatar
Minneskorts-test från eurogamer

Kan vara intressant läsning för den som står och väger mellan ett 8gb- eller 16gb-minneskort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in