2012-05-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assaults
Det var inte riktigt vad jag var ute efter, men tack för tipset. Vad kostar samlingen då? Kan inte kolla just nu då jag inte har fått min Vita levererad än (beställt från nätet).

Nu mins jag inte exakt, men var mellan 40 och 70 kronor.
Hursomhelst lätt värt för att få spela lite kid chameleon =)
Citera
2012-05-16, 11:07
Medlem
Är Vita bakåtkompatibel? Jag har sökt lite men inte fått något ordentligt svar. "En del PSP-spel fungerar" osv. Hur vet man vilka som fungerar?
Citera
2012-05-16, 17:59
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xReasons
Är Vita bakåtkompatibel? Jag har sökt lite men inte fått något ordentligt svar. "En del PSP-spel fungerar" osv. Hur vet man vilka som fungerar?

Jag har inte hittat någon fullständig lista på vilka som är kompitabla, den listan som är ute verkar vara den som kom ut i februari i samband med lanseringen. Efterhand har VÄLDIGT MÅNGA FLER PSP-spel satts in till PS-vita store. Alla PSP-spel jag har sökt på PSstore i min VITA, har jag funnit och det som är bra är att dem kostar ca 70-90 kr allihop typ. Köpte Patapon och God of war spelen, sjukt bra (har ej haft PSP innan) speciellt nu när det inte finns några RIKTIGT BRA spel till Vita enligt min mening.
Citera
2012-05-17, 02:03
Medlem
fett
Citera
2012-05-17, 17:54
Medlem
Det spel jag varit ute efter, Busta a move, eller Pussle bubble finns inte.
Citera
2012-05-18, 01:24
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det spel jag varit ute efter, Busta a move, eller Pussle bubble finns inte.

Synd : ) Nej, alla finns tyvärr inte.
Citera
2012-05-20, 19:52
Medlem
Fan vad besviken man är. En riktig kraftfull maskin men ändå så släpps det inga stora titlar. Speltillverkarna pissar verkligen på PSV, de bryr sig inte om den. Fast den skulle klara av spel som Skyrim, COD, Battlefield, Red Dead Redemption m.m. . Att ändra om befintligt spel till PSV-format kan inte vara så jävla svårt så varför inte göra de? Bli så frustrerad när de ENDA FPS-spelet är Unit 13 som jag inte ens skulle spela om jag fick de gratis på en PS3:a.

FUCK YOU TILL ALLA ER SPELTILLVERKARE!
Citera
2012-05-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Fan vad besviken man är. En riktig kraftfull maskin men ändå så släpps det inga stora titlar.

Det kommer nog med åren.
Citera
2012-05-20, 20:39
Medlem
Citat:
Fan vad besviken man är. En riktig kraftfull maskin men ändå så släpps det inga stora titlar. Speltillverkarna pissar verkligen på PSV, de bryr sig inte om den. Fast den skulle klara av spel som Skyrim, COD, Battlefield, Red Dead Redemption m.m. . Att ändra om befintligt spel till PSV-format kan inte vara så jävla svårt så varför inte göra de? Bli så frustrerad när de ENDA FPS-spelet är Unit 13 som jag inte ens skulle spela om jag fick de gratis på en PS3:a.

FUCK YOU TILL ALLA ER SPELTILLVERKARE!

Resistance kommer snart! Sönder pepp på det! Dock håller jag med lite, kunde kommit mer tunga titlar. Är i övrigt helt galet nöjd med de spelen som kommit
Citera
2012-05-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det kommer nog med åren.

Får väl hoppas på att tillverkarna väntar på att fler PSV säljs så de har en marknad. Men kan lika väl bli en ond cirkel där folk inte vill köpa för att de inte finns bra spel ute.

Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Resistance kommer snart! Sönder pepp på det! Dock håller jag med lite, kunde kommit mer tunga titlar. Är i övrigt helt galet nöjd med de spelen som kommit

Får hoppas de lever upp till förväntningar... Vilka spel är det du spelat? FIFA och Rayman är de spelen jag varvat och är nöjd med , sedan har jag kört Uncharted, Unit 13 och några till men inget som jag fastnat för.

Edit: Kollade upp vilka spel som ska vara på väg. Enligt rykten så är COD, Final Fantasy, Metal Gear Solid, Assassin's Creed och Bioshock på väg ut. Om vi får se dem i år är dock inte troligt...
Senast redigerad av Adan 2012-05-20 kl. 21:30.
Citera
2012-05-20, 23:07
Medlem
Citat:

Får hoppas de lever upp till förväntningar... Vilka spel är det du spelat? FIFA och Rayman är de spelen jag varvat och är nöjd med , sedan har jag kört Uncharted, Unit 13 och några till men inget som jag fastnat för.

Edit: Kollade upp vilka spel som ska vara på väg. Enligt rykten så är COD, Final Fantasy, Metal Gear Solid, Assassin's Creed och Bioshock på väg ut. Om vi får se dem i år är dock inte troligt...

Från de jag sett har de verkat sjukt nice, riktig sucker för Resistance serien också.

Lirar uncharted, motorstorm RC, Escape plan, Plants vs Zombies, Tales from space: Mutant blob attacks... Har något till jag inte riktigt minns va de heter.

De enda spelet jag var sådär nöjd med är Escape plan, på tok för segt för min smak. De andra har jag lirat som fan

Spel jag ser fram emot är: Cod (Kommer i höst), Little big planet (Juni) och Bioshock. Tror de kommer komma rätt mycket rykten om spel under sommaren inför hösten och julhandeln. Så helt ärligt är jag inte jätte orolig. Hoppas även (är väl ett önsketänkande) att de kommer en price drop på PS stor för några av de tidigare spelen, men ja är väl för tidigt för de.

I övrigt såg nu att Resistance kommer 29 maj. Helt missat att de var så snart! PEPP!
Senast redigerad av iowa88 2012-05-20 kl. 23:10.
Citera
2012-05-20, 23:21
Medlem
guIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Från de jag sett har de verkat sjukt nice, riktig sucker för Resistance serien också.

Lirar uncharted, motorstorm RC, Escape plan, Plants vs Zombies, Tales from space: Mutant blob attacks... Har något till jag inte riktigt minns va de heter.

De enda spelet jag var sådär nöjd med är Escape plan, på tok för segt för min smak.

Spel jag ser fram emot är: Cod (Kommer i höst), Little big planet (Juni) och Bioshock. Tror de kommer komma rätt mycket rykten om spel under sommaren inför hösten och julhandeln. Så helt ärligt är jag inte jätte orolig. Hoppas även (är väl ett önsketänkande) att de kommer en price drop på PS stor för några av de tidigare spelen, men ja är väl för tidigt för de.

I övrigt såg nu att Resistance kommer 29 maj. Helt missat att de var så snart! PEPP!

Glöm inte Gravity Rush (!).

Det spelet jag längtat efter mest till PS VITA, släpps den 13:de juni och ser ut såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=6ZCMIFfsavo

Free-roaming. Snyggt celshadat, många valmöjligheter som påverkar spelets gång, underbar och episk musik i en grym fysik. Har inte läst något om storyn eftersom jag ska njuta av den väl i hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in