2014-12-04, 15:56
Medlem
Kan man spela Crash bandicoot på PS vita? Vilka titlar och hur i sådana fall? tack
Citera
2014-12-04, 16:05
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grredo
Kan man spela Crash bandicoot på PS vita? Vilka titlar och hur i sådana fall? tack
Nej det går inte tyvärr.
Citera
2014-12-04, 16:33
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Nej det går inte tyvärr.

Är det verkligen så? Det finns Crash Bandicoot, Crash Bandicoot: Cortex Strikes Back och Crash Bandicoot 3 Warped. Två av dem är på rea och kostar 18 kr (10% billigare om man har PS Plus) och den tredje kostar 45 kr. Det står bland annat "PS Vita" under "Kan spelas på".

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/search/q=crash%20bandicoot

Dessa två blogginläggen säger samma sak (den sista handlar om PS TV men om den klarar av dem så bör PS Vita göra det och oavsett så står det på den första länken att det ska fungera):

http://blog.eu.playstation.com/2012/08/27/ps-vita-system-software-update-v1-80-the-full-psone-classics-line-up/
http://blog.eu.playstation.com/2014/09/22/playstation-tv-release-date-price-full-list-compatible-games-2/
Senast redigerad av TKD_1337 2014-12-04 kl. 16:36.
Citera
2014-12-04, 16:39
Medlem
Synatts avatar
TKR - stämmer det du säger men sökning på store via Vitan ger ingenting, udda det där!
Citera
2014-12-04, 16:41
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
TKR - stämmer det du säger men sökning på store via Vitan ger ingenting, udda det där!

Ja, det är märkligt.

Jag köpte förövrigt Sly-trilogin för 89 kr igår på PSN. Jag älskade Sly Cooper: Thieves in Time och har inte spelat dessa på PS2.
Citera
2014-12-04, 16:53
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ja, det är märkligt.

Jag köpte förövrigt Sly-trilogin för 89 kr igår på PSN. Jag älskade Sly Cooper: Thieves in Time och har inte spelat dessa på PS2.
Indeed!
Ah ok bra köp! gillar dem alla 4 skarpt, lyckas ha en egen fin stömning rakt igenom. Lyckas charm i spelform helt enkelt och passar fint på Vitan.

Mvh
Citera
2014-12-04, 17:12
Medlem
henkesss avatar
Är det fortfarande värt att skaffa PS Vita? Känns dessutom som spel företagen slutat tillverka spel till konsolen, och det är några få spel som fått högt betyg. Är väldigt tveksam om det blir ett köp.
Citera
2014-12-04, 17:31
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är det fortfarande värt att skaffa PS Vita? Känns dessutom som spel företagen slutat tillverka spel till konsolen, och det är några få spel som fått högt betyg. Är väldigt tveksam om det blir ett köp.
Garantert värd att köpa i min bok, finns massor av bra lir som inte är AAA-titlar och med ps+ som bonus är den given, älskar Vitan!
Citera
2014-12-04, 19:42
Medlem
Citat:

Men kan ni kolla upp detta? Varför skulle de skriva PSvita i självaste affären om det inte fungerar på den? Jag menar om det skulle fungera är det ett givet köp ...Så kan man lira crash eller ej, någon annan som vet?
Citera
2014-12-04, 20:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Indeed!
Ah ok bra köp! gillar dem alla 4 skarpt, lyckas ha en egen fin stömning rakt igenom. Lyckas charm i spelform helt enkelt och passar fint på Vitan.

Mvh

Okej.

Citat:
Men kan ni kolla upp detta? Varför skulle de skriva PSvita i självaste affären om det inte fungerar på den? Jag menar om det skulle fungera är det ett givet köp ...Så kan man lira crash eller ej, någon annan som vet?

Allt tyder på att det fungerar även om det inte finns med på PS Store på konsolen.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-12-04 kl. 20:59.
Citera
2014-12-04, 20:50
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Mm det går, provade själv att dra Warped, funkar bra trots den motsägande texten på spelens sidor!
Mkt nöje!
Citera
2014-12-04, 22:16
Medlem
Citat:
Mm det går, provade själv att dra Warped, funkar bra trots den motsägande texten på spelens sidor!
Mkt nöje!

Hur får man det tillgängligt då? Nerladdning eller köpa? Har ingen playstation sedan innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in