Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Funderar på att köpa ps3 eller vita, har tänkt köpa två spel till att börja med, men båda/liknande (Golden Abyss/ Uncharted 3, Wipeout 2048) finns till både ps3 och vitan.. Ps3 har ju bättre grafik och många andra spel som inte kommer släppas till vita..
Hjälp mig, ska jag köpa PS3 eller Vita?

PS3 lätt..
jag var väldigt sugen på Vitan innan den släpptes, är i USA atm och tänkte att jag skulle köpa vitan eftersom man får den för 250 dollar här, motsvarar ca 1750 kr i dagsläget.. men efter att ha sett vilka spel som finns atm så vart jag mindre sugen.. de flesta på marknaden just nu känns som de lika gärna skulle kunna vara mobilspel, förutom då Uncharted å whipeout. Jag gick endå in på Best Buy och provade på att spela på den, å herregud vad glad jag är att jag inte impulsköpte nån.. Kan ju inte ha en portabel konsol som det tar 30 år att starta ett spel på.. Allt känns segt. Provade på Uncharted och Whipeout. Visst är det snygga spel men well, det var verkligen inte den där wow-upplevelsen jag hade hoppats på. "spakarna" som gjorde mig betydligt mer intresserad av PSV än vad PSP någongsin gjorde kändes inte heller alls bra, inget motstånd alls knappt när man rörde dem, extremt små osv. Nae det blir inget Vita för mig om inget drastiskt händer (nåt spel som man bara måste spela kommer ut på bara Vita eller nåt) trodde Uncharted skulle vara det spelet men nae.. Jag hoppar det med, många rescensenter verkar tycka att det spelet mest är gjort för att visa upp vad Vitan går för, jag menar det är ju inte ens Naughty Dog som gjort det utan ett av Sonys egna märken (kommer inte ihåg namn)
Det jag vill få fram är att efter min korta testperiod av Vitan (20-30 min, 2 demo spel) Köp inte, och om ni endå är sugna vänta iaf ett halvår å se så inte Sony överger Vita helt som de gjorde med PSP..