2012-02-20, 22:17
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Läst att Sony kommer släppa en typ av app som man skriver in serienr i eller nått så får man spelet rabatterat på PS Store. Nej, ingen källa just nu men jag har läst det på sonys officiella sida.

Jag har också läst det, minns dock inte om det vara var för Japan eller hela vida världen.

Undrar om det går att föra över alla ps1-spel man fått genom ps+ sen när de får igång psOne emulatorn på vitan.
Citera
2012-02-20, 22:23
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Jag har också läst det, minns dock inte om det vara var för Japan eller hela vida världen.

Undrar om det går att föra över alla ps1-spel man fått genom ps+ sen när de får igång psOne emulatorn på vitan.

Tror det, de är ju nästan som minis (som jag hoppas fungerar på Vitan!)
Citera
2012-02-21, 03:40
Medlem
efter att ha kollat på http://www.gametrailers.com/video/episode-198-invisible-walls/727053 så har jag nu bestämt mig för att det inte blir nåt halv impulsköp här i USA utan jag väntar isåfall på fler titlar att komma och förhoppningsvis ett liknande pris som det är här i Sverige innan jag köper det.. För well det verkar ha för lite att ge just nu.. Hade t.ex Resident Evil varit ett av spelen vid launch hade det tillsammans med Uncharted varit ett givet köp för mig.. men förutom Uncharted och möjligtvis Whipeout så känns det inte som några av de andra spelen nu är speciellt intressanta.. Tkr verkligen inte om att spelen kan jämföras med IOS/Android spel... Har en Galaxy nexus och inte ett enda spel jag har provat är ens i närheten av roligt... jag vill ha en Vita för en portabel konsol upplevelse inget småtrams som min telefon kan erbjuda... just nu verkar bara Uncharted och kanske då Whipeout vara spel som presterar i närheten av mina förhoppningar. Men well Call of duty kommmer ju komma om det är lyckat och flera liknande "stora" titlar kommer så kanske jag köper den senare men inte nu till launch.
Citera
2012-02-21, 22:15
Medlem
toelvs avatar
Fick min vita idag, beställde sen från game.
Men har ett problem. Varje gång skärmen blir svart under laddning osv, så ser det ut som att skärmen är fläckig. Det syns inte när jag spelar eller så. Men vad kan det vara?
Citera
2012-02-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toelv
Fick min vita idag, beställde sen från game.
Men har ett problem. Varje gång skärmen blir svart under laddning osv, så ser det ut som att skärmen är fläckig. Det syns inte när jag spelar eller så. Men vad kan det vara?

Men är det inte bara fettfläckar då? Prova torka med en fiberduk.
Med touch skärm får man stå ut med att skärmen blir fläckig av finger flott.

Själv funderar jag på skaffa en skyddsfilm ovanpå.
Citera
2012-02-21, 22:27
Medlem
toelvs avatar
Har testat det, är nästan 100 på att det inte är fett. Känns ju lite irriterande. Men får väl leva med skiten..

Edit: skriver från telefon, blev lite fel.
Senast redigerad av toelv 2012-02-21 kl. 22:29. Anledning: Felskrivet
Citera
2012-02-21, 22:29
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Har testat det, är nästan 100 på att det inte är fett. Känns ju lite irriterande. Men får väl leva med skiten..

Det ska tydligen ha med oled-tekniken att göra, läst att flera lagt märke till samma sak.
Citera
2012-02-22, 02:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:

Edit: skriver från telefon, blev lite fel.
Menar du något i den här stilen: http://peter.dnsdojo.com/bilder/blandat/sgs21.jpg

Det beror som Lumba säger på OLED/Pentile tekniken som sitter i Vita. Inget att göra åt det. Kanske kontakta support och be om en ny?
Citera
2012-02-22, 03:57
Medlem
Citat:
Det ska tydligen ha med oled-tekniken att göra, läst att flera lagt märke till samma sak.

Betyder det alla alla PS vitor kommer ha samma grej på skärmarna eller att det är olika, att vissa slipper det problemet helt?

Edit: hittade detta
http://community.us.playstation.com/thread/4667230?start=0&tstart=0
Senast redigerad av lonian 2012-02-22 kl. 04:07.
Citera
2012-02-22, 09:39
Medlem
lumbas avatar
Bara jag som inte sett någon reklam ALLS? varken på tv eller på sidor som inte säljer vita?
Citera
2012-02-22, 11:16
Medlem
MrBraxs avatar
Ska inhandla denna pryl inom ett par timmar, det blir nice!

Dock köper jag den mest för Katamari, då jag är helt frälst i serien.

Är helt nazi mot sonys villkor o deras skit, så inget minneskort/online/uppdateringar/konton för mig inte
Citera
2012-02-22, 11:23
Medlem
toelvs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Betyder det alla alla PS vitor kommer ha samma grej på skärmarna eller att det är olika, att vissa slipper det problemet helt?

Edit: hittade detta
http://community.us.playstation.com/thread/4667230?start=0&tstart=0

Okej, känns bra att veta att det inte bara är min det är "fel" på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in