2012-01-25, 08:42
Medlem
Två frågor:
1. Är det här den officiella PSV tråden?
2. Kommer PSV vara regionsfri så man kan köpa en amerikansk konsol? med tanke på att både ps3 och psp är det så.
Citera
2012-01-25, 13:43
Medlem
Zeshtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Två frågor:
1. Är det här den officiella PSV tråden?
2. Kommer PSV vara regionsfri så man kan köpa en amerikansk konsol? med tanke på att både ps3 och psp är det så.
1. Ja
2. Ja
Citera
2012-01-25, 15:43
Medlem
Yollos avatar
Bara en JÄVLA MASSA skitspel till Vitan, hur kan de launcha med en sådan setup?
För alla som inte gillar actionadventure Uncharted och Ray får titta efter något annat. Synd!
Citera
2012-01-25, 15:56
Medlem
A.Riddles avatar
Tror vi att den kommer sjunka mycket i pris efter realese, med tanke på den låga försäljningen i Japan??
Citera
2012-01-25, 17:47
Medlem
Zeshtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Tror vi att den kommer sjunka mycket i pris efter realese, med tanke på den låga försäljningen i Japan??
Skulle inte tro det
a) Det är Sony vi snackar om
b) Sänka pris efter release som enbart varit i Japan är ett svagt tecken, speciellt när speltitlarna är helt klart för Western. Det hjälper inte heller att 3DS har monster hunter.

såvida inte Vitan failar rejält i resten av världen kommer vi nog inte se en prissänkning.
Citera
2012-01-25, 21:06
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yollo
Bara en JÄVLA MASSA skitspel till Vitan, hur kan de launcha med en sådan setup?
För alla som inte gillar actionadventure Uncharted och Ray får titta efter något annat. Synd!

Det har varit standard i ett decenium nu att släppa konsoller med bara skit till vid launch (nästan). Man får ge det lite tid och se vad som händer. Vad jag sett verkar det mest vara samma typer av spel som gör sej mycket bättre på TV, sen att dom finns att spela på TV dessutom gör att Vitan känns rätt meningslös, ialla fall i mitt tycke.

Det är en häftig apparat med bra prestanda... och det är klart hade jag hållit på å pendlat nån timme varje dag så kanske man varit lite intresserad.
Citera
2012-01-26, 04:57
Medlem
Finns det ingen här som gillar Wipeout, Lumines och stardust? Jag kan inte på något vis säga att dessa är skitspel. Att spela dessa bärbart tycker jag är helt rätt framför att måsta sitta i en soffa bunden till tvn.

Visst dessa titlar finns på ps3, men nog finns Mariokart på wii också då det nu finns på 3DS tex.
Det är ju ändå inte exakt samma spel =p

Det ger ju också tex en Xbox eller nintendo ägare som inte ser anledning till att ha ps3 till att skaffa en vita om det är en viss spelserie att prova på.
Senast redigerad av lonian 2012-01-26 kl. 05:01.
Citera
2012-01-26, 22:30
Medlem
dippsis avatar
Tänkte fråga hur fungerar 3G i en Vita, betalar man i månaden för denna tjänst om man äger den dyrare modellen?
Vilken kommer ni köpa Wi-fi eller 3G?
Citera
2012-01-27, 00:08
Medlem
Wi-fi för min del. Ser ingen anledning till att ha 3G versionen.
Citera
2012-01-27, 12:19
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Finns det ingen här som gillar Wipeout, Lumines och stardust? Jag kan inte på något vis säga att dessa är skitspel. Att spela dessa bärbart tycker jag är helt rätt framför att måsta sitta i en soffa bunden till tvn.

Visst dessa titlar finns på ps3, men nog finns Mariokart på wii också då det nu finns på 3DS tex.
Det är ju ändå inte exakt samma spel =p

Det ger ju också tex en Xbox eller nintendo ägare som inte ser anledning till att ha ps3 till att skaffa en vita om det är en viss spelserie att prova på.

Var lirar folk mest bärbara konsoller? Frånsett när man åker långa sträckor eller ska vara borta nånstans så lirade jag mest i soffan... fördelen är ju att man kan ligga ner å lira utan bekymmer.

Jo, fast har man inte redan PS3 å är sugen på dom spelen så är väl den billigare än Vitan? Den går att hacka å den får Journey och (troligen) Last Guardian.
Citera
2012-01-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeshtar
1. Ja
2. Ja
För att för förtydliga fråga 2 så är scenariot detta:
Vill kunna köpa en amerikansk konsol och kanske några spel, sen vill jag kunna fortsätta köpa svenska spel och kunna spela på min amerikanska konsol, antar att det går då?
Citera
2012-01-27, 16:28
Medlem
Zeshtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
För att för förtydliga fråga 2 så är scenariot detta:
Vill kunna köpa en amerikansk konsol och kanske några spel, sen vill jag kunna fortsätta köpa svenska spel och kunna spela på min amerikanska konsol, antar att det går då?
Ja. Du kan t.ex. köpa en japansk konsol och spela spel från alla världens håll och kanter. Nu snackar jag Physical och inte digital. Digital kan du bara köpa från en marknad (EU/US/JP) då minneskortet blir låst till den regionen ditt konto är registrerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in