2012-01-28, 16:12
Medlem
A.Riddles avatar
Såg att Amazon.com säljer deras för:

PlayStation Vita 3G/Wi-Fi Launch Bundle $299.99

Playstation Vita First Edition Bundle $349.99

Playstation Vita WiFi $249.99

Priserna ser bra ut då det blir 2023kr, 2361kr och 1686kr.
Men kan man beställa till Sverige från Amazon??
Citera
2012-01-28, 16:50
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Såg att Amazon.com säljer deras för:

PlayStation Vita 3G/Wi-Fi Launch Bundle $299.99

Playstation Vita First Edition Bundle $349.99

Playstation Vita WiFi $249.99

Priserna ser bra ut då det blir 2023kr, 2361kr och 1686kr.
Men kan man beställa till Sverige från Amazon??
Nä, det blir 2500, 3000 och 3500 kronor. När det gäller teknik så kan du i princip gånga dollarpriset med 10 för att få priset produkterna kommer ha i Sverige.

Om dollarpriset på Amazon stämmer så blir det förmodligen dom priserna i Sverige.
Citera
2012-01-28, 17:14
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Nä, det blir 2500, 3000 och 3500 kronor. När det gäller teknik så kan du i princip gånga dollarpriset med 10 för att få priset produkterna kommer ha i Sverige.

Om dollarpriset på Amazon stämmer så blir det förmodligen dom priserna i Sverige.

Blir det? När jag kollade med valutakonverterare.se så blev
299.99 USD 2023 SEK konverterat.
Citera
2012-01-28, 17:15
Medlem
Har redan spelat på den grymt snygg grafik och enkelhet i den
Citera
2012-01-28, 17:16
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Har redan spelat på den grymt snygg grafik och enkelhet i den

Hur är touchen då? Som iPhone eller?
Citera
2012-01-28, 17:21
Medlem
Flöt på riktigt bra, trots det att jag suger på touchkontroller vid spel. Provade inte baktouchen dock. Var inte aktivt i det spelet jag spelade.
Citera
2012-01-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Var lirar folk mest bärbara konsoller? Frånsett när man åker långa sträckor eller ska vara borta nånstans så lirade jag mest i soffan... fördelen är ju att man kan ligga ner å lira utan bekymmer.

Jo, fast har man inte redan PS3 å är sugen på dom spelen så är väl den billigare än Vitan? Den går att hacka å den får Journey och (troligen) Last Guardian.

Det är ju inte precis samma spel. Lixom wipeout HD finns på ps3, men det är inte exakt samma banor och skepp och sånt som är på Vitan. Det är ju ett totalt nytt spel!

Ungefär som att säga att assassins creed 2 och revelation är samma spel.
Senast redigerad av lonian 2012-01-28 kl. 17:30.
Citera
2012-01-28, 17:32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Blir det? När jag kollade med valutakonverterare.se så blev
299.99 USD 2023 SEK konverterat.
Blir ett skattillägg på teknik här i Sverige, som i slutändan gör att man kan ta det amerikanska priset och gånga det med 10 för att få det svenska priset.

Valutakonverterare kan du endast använda om du köper från USA och slipper betala tullavgifter.
Citera
2012-01-28, 17:52
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det är ju inte precis samma spel. Lixom wipeout HD finns på ps3, men det är inte exakt samma banor och skepp och sånt som är på Vitan. Det är ju ett totalt nytt spel!

Ungefär som att säga att assassins creed 2 och revelation är samma spel.

Jag menade aldrig att det var exakt samma spel. Vad jag svarade på var ditt påstående att "Det ger ju också tex en Xbox eller nintendo ägare som inte ser anledning till att ha ps3 till att skaffa en vita om det är en viss spelserie att prova på."

Vill man prova på spelserierna så kan man lika väl köpa en PS3 direkt. Den har fler och bättre spel, och kommer fortsätta att ha fler och bättre spel... att den är billigare och går att hacka talar inte heller emot det valet, så resonerar iaf jag.
Citera
2012-01-28, 18:40
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Blir ett skattillägg på teknik här i Sverige, som i slutändan gör att man kan ta det amerikanska priset och gånga det med 10 för att få det svenska priset.

Valutakonverterare kan du endast använda om du köper från USA och slipper betala tullavgifter.

Ok, tack för infon
Citera
2012-01-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Vill man prova på spelserierna så kan man lika väl köpa en PS3 direkt.

Javisst. Men en del personer anser att , då de har en xbox så behöver de inte ps3 typ.
Själv skulle jag aldrig hacka min ps3.
Citera
2012-01-29, 11:43
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Javisst. Men en del personer anser att , då de har en xbox så behöver de inte ps3 typ.
Själv skulle jag aldrig hacka min ps3.

Jag har svårt att föreställa mej att människor som anser det ser ett värde i Vitan. Men jag kan ha helt fel, jag tror t.ex också att den största köparskaran av Vitan är folk som också redan har en PS3.

Ska bli spännande att se vad som händer framöver iaf, mycket inledande domedagsprofetior om båda de handhållna till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in