2011-02-18, 21:03
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
I feel you, my friend, jag har dragits med bilateral benhinneinflammation ända sedan -06 som många gånger har varit på gränsen till att bli kronisk enligt läkarna.

Så ta det lugnt och tänk på ditt bästa i det långa loppet men tar du det bara försiktigt så borde det gå bra, beroende på vilken skada det är du har haft såklart

Låter inte som någon höjdare. Själv vred jag av fotleden för 1,5 år sedan och fick lite skrot inopererat. Hade sjukt ont när jag gick så tog ut det i augusti och fick en infektion i operationssåret som inte gav sig förrän december. Detta efter att ha gjort hudtransplantationer, gått runt med en snuskig pump som sög upp sårvätska och käkat en mängd olika piller varenda dag i flera månader.

Så det är först efter december jag har kunnat gå lite mer normalt igen och då slog så klart vintern till. Efter ett år av problem och ett par månader under hösten som i princip bara spenderades hemma när jag inte åkte in till sjukhuset så är man inte så jäkla pigg på att börja motionera. Speciellt inte när vintern slår till precis då.

Det kan göra ont ibland men då har jag inte testat så långa sträckor än. men vägen jag har valt har många alternativ, det kortaste som jag ska känna på först är 3.5 km.
Citera
2011-02-18, 21:15
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Låter inte som någon höjdare. Själv vred jag av fotleden för 1,5 år sedan och fick lite skrot inopererat. Hade sjukt ont när jag gick så tog ut det i augusti och fick en infektion i operationssåret som inte gav sig förrän december. Detta efter att ha gjort hudtransplantationer, gått runt med en snuskig pump som sög upp sårvätska och käkat en mängd olika piller varenda dag i flera månader.

Så det är först efter december jag har kunnat gå lite mer normalt igen och då slog så klart vintern till. Efter ett år av problem och ett par månader under hösten som i princip bara spenderades hemma när jag inte åkte in till sjukhuset så är man inte så jäkla pigg på att börja motionera. Speciellt inte när vintern slår till precis då.

Det kan göra ont ibland men då har jag inte testat så långa sträckor än. men vägen jag har valt har många alternativ, det kortaste som jag ska känna på först är 3.5 km.

Glöm inte bort alla alternativa motionsformer som inte belastar foten - simma, cykla, knulla... Massvis som du kan kombinera med ifall du känner att belasta foten alltför mycket inte är en bra idé just idag

Men fasiken vilken resa du har gjort och vilken respekt man ändå ska ha för sin kropp och ta hand om den. Såklart man inte kan förebygga alla skador men man behöver ju inte vara dumdristig heller.
Typ som jag som stannar på ett löpband och ramlar av det
Citera
2011-02-18, 21:28
Medlem
ottokillers avatar
Citat:

Been there, done that
Citera
2011-02-18, 21:45
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottokiller
Been there, done that

Äsch, tycker det är allas förbannade plikt att stå för den allmänna underhållningen i gymet lite då och då. Man turas om, idag var det min tur, imorgon är det säkert ngåon discobyggares tur
Citera
2011-02-18, 21:51
Medlem
towbs avatar
Citat:
Men fasiken vilken resa du har gjort och vilken respekt man ändå ska ha för sin kropp och ta hand om den. Såklart man inte kan förebygga alla skador men man behöver ju inte vara dumdristig heller.
... Kan säga att jag har slutat lyfta upp folk över axeln. Ett intresse jag hade tidigare. Det är lätt att trilla. Har man kastat upp en 80 kilos klump och dessutom lyfter för lågt ska man i alla fall försöka att INTE ramla över sitt eget ben när balansen sviker!

Jag tror att det bästa jag kan göra nu är att komma igång med knatandet. Vet att fotleden kommer att kännas och att det finns en risk av att jag kommer att få leva med det resten av livet så om jag ska skylla på foten kan det bli för alltid
Citera
2011-02-18, 21:54
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
... Kan säga att jag har slutat lyfta upp folk över axeln. Ett intresse jag hade tidigare. Det är lätt att trilla. Har man kastat upp en 80 kilos klump och dessutom lyfter för lågt ska man i alla fall försöka att INTE ramla över sitt eget ben när balansen sviker!

Jag tror att det bästa jag kan göra nu är att komma igång med knatandet. Vet att fotleden kommer att kännas och att det finns en risk av att jag kommer att få leva med det resten av livet så om jag ska skylla på foten kan det bli för alltid

Åhå, nu börjar man ju undra... Kärringrace i Finland? Danskarriär? Cheerleading? Eller helt enkelt en vanlig, hederlig våldtäktsman?
Citera
2011-02-19, 01:14
Medlem
towbs avatar
Citat:
Åhå, nu börjar man ju undra... Kärringrace i Finland? Danskarriär? Cheerleading? Eller helt enkelt en vanlig, hederlig våldtäktsman?
Det var en krogrunda som gick fel. I en främmande stad till råga på allt! Blev ombedd att lyfta upp en kamrat för att han ville impa på sina polare (?!) Men det var inte så att jag var vinglig, så långt hade vi inte hunnit. Det som ryker först är ju omdömet och jag lyfte helt enkelt för lågt och upptäckte att han började glida ner för min rygg med huvudet före. Istället för att han skulle krossa sin arma lilla skalle så försökte jag sätta ner honom, snabbtänkt som jag är! Det var då det uppstod problem med balansen och vi for omkull rakt över mitt vänstra ben!

-------

Fick i mig lite popcorn ikväll, en halv påse. Ingen större fara men lite onödigt känns det som. Promenad var det ja! Ska det bli något så ska det vara innan allt folk tar sig ut och är i vägen på gator och torg så det är dags att sova nu om man ska orka upp i tid!
Citera
2011-02-19, 11:29
Medlem
tnewmans avatar
Uh, ångest. Innan jag började kuren bestämde jag mig för att ha en "ätardag" en gång i månaden - där jag i princip får äta riktig mat så länge det inte överstiger 1500kcal. Hade min ätardag igår och kan säga att trots att jag försökte så njöt jag inte en enda sekund. Kändes konstigt att ta en paus mitt i kuren. Ketosen är såklart rubbad, men känner hittills inte någon överdriven hunger, vilket jag är mycket tacksam för.

Jaja, nu blir det kaffe och sedan promenad. Har saknat VLCD
Citera
2011-02-19, 11:38
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Det var en krogrunda som gick fel. I en främmande stad till råga på allt! Blev ombedd att lyfta upp en kamrat för att han ville impa på sina polare (?!) Men det var inte så att jag var vinglig, så långt hade vi inte hunnit. Det som ryker först är ju omdömet och jag lyfte helt enkelt för lågt och upptäckte att han började glida ner för min rygg med huvudet före. Istället för att han skulle krossa sin arma lilla skalle så försökte jag sätta ner honom, snabbtänkt som jag är! Det var då det uppstod problem med balansen och vi for omkull rakt över mitt vänstra ben!

-------

Fick i mig lite popcorn ikväll, en halv påse. Ingen större fara men lite onödigt känns det som. Promenad var det ja! Ska det bli något så ska det vara innan allt folk tar sig ut och är i vägen på gator och torg så det är dags att sova nu om man ska orka upp i tid!

Ojdå, det låter ju som ett stört sätt att paja foten på, hade ju varit häftigare att berätta om din långt gående cheerleadingkarriär eller så

Popcorn har jag märkt är en riktig kaloribomb ändå, man tror ju att de inte ska innehålla så mycket kalorier men jag jämförde i ett svagt ögonblick en påse popcorn med en liten påse nachochips och popcornen var inte alls lika oskyldiga som jag har trott.
100 gr popcorn: 414 kcal
100 gr nachochips: 504 kcal
Ok att 100 gr popcorn inte ryms lika bra i munnen som 100 gr nachochips men you get the idea
Citera
2011-02-19, 11:56
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ojdå, det låter ju som ett stört sätt att paja foten på, hade ju varit häftigare att berätta om din långt gående cheerleadingkarriär eller så

Popcorn har jag märkt är en riktig kaloribomb ändå, man tror ju att de inte ska innehålla så mycket kalorier men jag jämförde i ett svagt ögonblick en påse popcorn med en liten påse nachochips och popcornen var inte alls lika oskyldiga som jag har trott.
100 gr popcorn: 414 kcal
100 gr nachochips: 504 kcal
Ok att 100 gr popcorn inte ryms lika bra i munnen som 100 gr nachochips men you get the idea
Nästa vecka kan jag berätta om när jag slog ut tänderna!

Fick i mig 50g så kan inte säga att jag skäms överdrivet mycket. Inte om man räknar kcal. Men jag kunde lika gärna sagt nej och gått och lagt mig istället, det känns lite dumt.
Citera
2011-02-19, 12:05
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Fick i mig 50g så kan inte säga att jag skäms överdrivet mycket. Inte om man räknar kcal. Men jag kunde lika gärna sagt nej och gått och lagt mig istället, det känns lite dumt.

Jag vet, det känns ju så jäkla onödigt
Citera
2011-02-19, 12:50
Medlem
Kellermeisters avatar
Jag har uppenbarligen hittat någon form av viktplatå - har legat på 59,0 tre dagar i rad, för att sedan trilla ner till 58,9 som jag har legat på två dagar i rad nu.. Känns lite tråkigt, men samtidigt vet jag ju att det funkar - en dag kommer det att släppa.

Testade kvarg igår, det var inte alls så illa som jag befarat. Blandade med lite Fun Light tropiska frukter - smakar ungefär som yoggi för barn..=) Definitivt något som ska med till skidresa nummer två, i slutet på mars. Funkade bra både som efterrätt till middagen igår, och som frukost i morse. Slängde i lite linfrön också i morse, blev jättebra!
Testade också att blanda med tacokryddor (alltså inte en färdig kryddmix, utan kryddor som tillsammans smakar taco) och hade som dipp till fänkål och sockerärtor - funkade också grymt.

Mindre än fyra kilo kvar till målvikten nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in