Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-08, 20:08
  #1
Medlem
Silverturks avatar
***** OBS *****

Detta är en utbruten tråd från Gick ner 61 kg på fem månader med en VLCD-kur.

Här tas uppdateringar från de medlemmar som går på VLCD-kur. De som vill diskutera dieten som sådan får posta i [VLCD - Diskussioner om dieten]/Mod

De medlemmar som vill få sina nu pågående uppdateringar från den förra VLCD-tråden inklistrade i denna kan länka till sina förra inlägg eller kontakta mig eller BePositive med hänvisningar till de gamla inläggen.
Citera
2011-01-08, 20:37
  #2
Medlem
Jansis avatar
Har gått på Naturdiet nu en vecka.

113.5 -> 109.0kg

Man 189cm, 26 år.

Har nog läst igenom i princip alla tusen inlägg i tidigare tråden, väldigt inspirerande

Mål: helt ren kur i 3 veckor till, sen gå över till lchf till jag når 90kg.
Citera
2011-01-08, 21:01
  #3
Medlem
Kellermeisters avatar
Kön: Kvinna
Ålder: 27
Längd: 157
Målvikt: 50 (kanske, får se hur det känns när jag ser mig själv i spegeln)
101230: 64,8/BMI 26,29 (Övervikt)
110106: 62,0/25,15 (Övervikt)
Summa: -2,7 kg/1 vecka, -4,17% kroppsvikt, -1,14 BMI
Citera
2011-01-08, 21:11
  #4
Medlem
Nu har jag använt VLCD i 4 dagar. Fortfarande känner mig så hungrig. Varar det alltid?
Citera
2011-01-08, 21:15
  #5
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenafan
Nu har jag använt VLCD i 4 dagar. Fortfarande känner mig så hungrig. Varar det alltid?

Det skulle jag inte säga att det gör. Dag 4 och 5 var värst för mig, efter ungefär halva dag fem mådde jag som en kung! Så, stå ut någon dag till, drick mycket vatten och försök tänka på något annat. Vad du än gör - ät inget annat, det fördröjer ketosfasen då hungern minskar och drar bara ut på ditt eget lidande.
Citera
2011-01-08, 21:39
  #6
Medlem
KingKhans avatar
Kön: Man
Ålder: 30
Längd: 182
Vikt: 132.8 kg
Delmål: 100 kg
Målvikt: 80-85 kg
Start: 6 januari (torsdag): 132.8 kg

Kör på Cambridgekuren.
Ska ta de relativt lugnt med träning första 2 veckorna och sen trappa upp det. Förra gången jag körde Cambridge så var jag riktigt trött och orkelös i början. Det tog tid att vänja sig vid att få i sig så mycket vatten också.
Citera
2011-01-08, 21:53
  #7
Medlem
Ja gör väl en större uppdatering så man kan se vecka för vecka hos mig också.

Kön: Man
Ålder: 28
Längd: 186
Vikt: 125 kg
Delmål: 99 kg
Målvikt: 85 kg
Start: 4:e december 2010 (lördag): 125 kg

Vecka 1
Vikt: 121,4 kg (-3,6kg)

Vecka 2
Vikt: 119,1 Kg (-2,3kg)

Vecka 3
Vikt: 116,6 kg (-2,5kg)

Vecka 4
Vikt: 113,6 kg (-3kg)

Vecka 5
Vikt: 112,2 kg (-1,4kg)

Så senaste veckan gick jag ner det minsta sen jag började VLCD.

Har tänkt att endast dricka shakes till jag är under 100 och sen börja äta nyttigare mat.
Citera
2011-01-08, 22:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamre
Ja gör väl en större uppdatering så man kan se vecka för vecka hos mig också.

Kön: Man
Ålder: 28
Längd: 186
Vikt: 125 kg
Delmål: 99 kg
Målvikt: 85 kg
Start: 4:e december 2010 (lördag): 125 kg

Vecka 1
Vikt: 121,4 kg (-3,6kg)

Vecka 2
Vikt: 119,1 Kg (-2,3kg)

Vecka 3
Vikt: 116,6 kg (-2,5kg)

Vecka 4
Vikt: 113,6 kg (-3kg)

Vecka 5
Vikt: 112,2 kg (-1,4kg)

Så senaste veckan gick jag ner det minsta sen jag började VLCD.

Har tänkt att endast dricka shakes till jag är under 100 och sen börja äta nyttigare mat.



Grymt jobbat! Har du några problem med "lös hud" som inte hinner anpassa sig efter dina 5 första veckor?
Citera
2011-01-08, 22:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Det skulle jag inte säga att det gör. Dag 4 och 5 var värst för mig, efter ungefär halva dag fem mådde jag som en kung! Så, stå ut någon dag till, drick mycket vatten och försök tänka på något annat. Vad du än gör - ät inget annat, det fördröjer ketosfasen då hungern minskar och drar bara ut på ditt eget lidande.

Då är det bara en dag till sen är allt över.
Citera
2011-01-08, 22:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanko
Grymt jobbat! Har du några problem med "lös hud" som inte hinner anpassa sig efter dina 5 första veckor?

Nja har mycket fett kvar så kan inte riktigt se om det är mycket lös hud då magen var lös från början.

Men tog kort på magen innan jag började och efter 4 veckor och det syns att det har försvunnit lite iaf. Det är skönt.
Citera
2011-01-08, 23:22
  #11
Medlem
Kellermeisters avatar
Dagen idag började dåligt, kände mig oväntat nere och hängig och vågen visade marginellt plus. (+0,1) Ingen motivation, ingen inspiration och ingen direkt vilja. Fick lite skit av en polare för att jag går på VLCD - det är fusk osv - och livet kändes mest allmänt jobbigt.

Valde ändå att bita ihop och fortsätta - drack min äckliga jordgubbsshake och mina betydligt godare chokladshake och har druckit kopiösa mängder vatten idag och nu är humöret helt plötsligt på topp igen efter en gradvis ökning under dagen.

Konstaterade efter att ha pratat med en del VLCDrävar att mitt problem troligen har handlat om att jag drack alldeles för lite vatten igår. Var ute och gick i två och en halv timme, och fick bara i mig en halvliter under den tiden, och sedan inte så mycket mer. Antagligen därför det stod plus på vågen imorse också.

Är nu sjukt glad att jag höll ut och fortsatte, nöjd med mig själv och mer motiverad än tidigare att göra det här - och göra det rätt. Minst tre liter vatten per dag och mina påsar. Life is good..=)

EDIT: Kör en träningsjournal också, så man kan följa mig närmare där om man vill. Kommer att posta veckouppdateringar här numera bara.
__________________
Senast redigerad av Kellermeister 2011-01-09 kl. 00:14.
Citera
2011-01-08, 23:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Dagen idag började dåligt, kände mig oväntat nere och hängig och vågen visade marginellt plus. (+0,1) Ingen motivation, ingen inspiration och ingen direkt vilja. Fick lite skit av en polare för att jag går på VLCD - det är fusk osv - och livet kändes mest allmänt jobbigt.

Valde ändå att bita ihop och fortsätta - drack min äckliga jordgubbsshake och mina betydligt godare chokladshake och har druckit kopiösa mängder vatten idag och nu är humöret helt plötsligt på topp igen efter en gradvis ökning under dagen.

Konstaterade efter att ha pratat med en del VLCDrävar att mitt problem troligen har handlat om att jag drack alldeles för lite vatten igår. Var ute och gick i två och en halv timme, och fick bara i mig en halvliter under den tiden, och sedan inte så mycket mer. Antagligen därför det stod plus på vågen imorse också.

Är nu sjukt glad att jag höll ut och fortsatte, nöjd med mig själv och mer motiverad än tidigare att göra det här - och göra det rätt. Minst tre liter vatten per dag och mina påsar. Life is good..=)

Ja min dag har inte varit den bästa heller. Var så otroligt nära att åka iväg till MAX. På toppen av allt så är frugan och dottern inte hemma och kunde hjälpa till att stoppa mig. Men jag höll ut och nästan tryckte ut dom tankarna ur huvudet.

Blev inte heller så mycket vatten för mig igår. När jag är hemma så verkar jag glömma att dricka vatten. När jag är på jobbet är det mycket enklare.

Kände mig lite yr i huvudet idag också. Troligtvis pga för lite vatten. Hoppas innebandyn imorrn piggar upp lite. Var ett tag sen jag kunde spela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback