2011-02-18, 00:22
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Åh, fasiken vad det måste vara jobbigt! Fast det finns ju andra goda LCHF-saker utan ägg. Hur känslig är du, kan du inte äta det alls?
Jag kanske inte var tillräckligt tydlig - jag menade precis som du att man givetvis får äta socker, förbud har jag aldrig trott på. Precis som du säger ska man bara vara medveten om att det är tomma kalorier och att man kanske inte ska trycka ett kilo.
Lagom är ju väldigt bra ganska ofta
Tonfisk är ju jättegott, prova att blanda med grönsaker eller liknande så tror jag inte att det känns så kattmatigt
Räkor är så himla gott och kräftstjärtar!! Åh, mums
True, min vän.
En infasningsperiod i början vore ju det bästa. Men man vet ju hur motivationen fungerar för de flesta - man vill se snabba resultat för att se att det fungerar.
Spenatsoppa lät riktigt gott, det måste jag pröva! Exakt hur gör du din, med vattenbas eller har du i lite grädde också?
Jag kanske inte var tillräckligt tydlig - jag menade precis som du att man givetvis får äta socker, förbud har jag aldrig trott på. Precis som du säger ska man bara vara medveten om att det är tomma kalorier och att man kanske inte ska trycka ett kilo.
Lagom är ju väldigt bra ganska ofta

Tonfisk är ju jättegott, prova att blanda med grönsaker eller liknande så tror jag inte att det känns så kattmatigt

Räkor är så himla gott och kräftstjärtar!! Åh, mums

True, min vän.
En infasningsperiod i början vore ju det bästa. Men man vet ju hur motivationen fungerar för de flesta - man vill se snabba resultat för att se att det fungerar.
Spenatsoppa lät riktigt gott, det måste jag pröva! Exakt hur gör du din, med vattenbas eller har du i lite grädde också?
Orkar inte vara så duktig som du och dela upp det..=)
Jag är överkänslig emot ägg, så kan äta det - men inte för mycket. Aldrig otillagat, inte majonäs och inte typ paj med äggstanning. Kan däremot äta kakor som det ingår lite ägg i, men inte bara det - då måste jag ha ätit mat först. Brukar dra parallellen att jag inte kan äta ugnspannkaka till middag, men att jag kan äta ärtsoppa med pannkakor.. Det är dock inte så sant längre, verkar som om det blir mindre och mindre ägg jag kan äta. =/
Om det var så du menade så är du och jag helt på samma linje!
Har aldrig ätit tonfisk på burk, däremot färsk, grillad tonfisk är najs. Men jag får väl testa mig fram - vad är det för smaker på de där du pratade om? Kanske bäst att testa någon smaksatt först..=) Annars kör jag vidare på makrillen..=)
Spenatsoppan - tja du, jag köper färdig, fryst, stuvad spenat från Findus på ICA - fryst i pellets typ. Sedan kokar jag upp lite vatten, kanske en halv deciliter, slänger i pelletsen i kastrullen och sänker värmen. När allt har smält och kokat upp så slänger jag i lite turkisk yoghurt/lätt creme fraiche och vispar runt. Sedan häller jag upp i skål tillsammans med mina stekta kycklingbitar och äter med sked..=) Så inget avancerat. Idag hade jag ingen yoghurt kvar hemma, så jag körde på bara spenaten, det funkade det också - men jag föredrar det med lite yoghurt i..
Brukar krydda på med lite kycklingbuljong, vitlök och chili också. Blir awesome.
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Åh vad jag känner igen mig!!
Hm, jag skulle köra på lite nötter och frukt och inte ställa fram det utan ta en paus och äta lite och sedan plugga med suget tillfredsställt.
Ställer man fram det och gör något annat medan man har skålen framme så brukar det ju bli så att man småäter hela tiden och vips har man ätit upp hela skålen
Hm, jag skulle köra på lite nötter och frukt och inte ställa fram det utan ta en paus och äta lite och sedan plugga med suget tillfredsställt.
Ställer man fram det och gör något annat medan man har skålen framme så brukar det ju bli så att man småäter hela tiden och vips har man ätit upp hela skålen

Åh, jag har ju lite hasselnötter kvar sedan jag tömde adventsstaken - kan ju kanske äta lite sådana. Vad borde säg 15 sådana innehålla? Och sen i med tuggummi då kanske..
Körde på en cola zero också, fast jag vet att jag inte borde. (för att kunna sova sedan och för att inte ge efter för driften att dricka läsk när jag pluggar..)
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiiike
Tugga tuggummi funkar för mig när jag känner nåt sånt:P funkar ju speciellt bra nu när det snart ändå är dags att slagga, hinner inte bli hungrig (om man lider av den bieffekten, hehe)
Bra idé, min hjärna måste ha stängt ner helt - jag tänkte inte ens på den! Var så sockersugen att tanken på tuggummi inte ens dök upp..