2011-05-12, 20:16
Medlem
Beautifuloness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamada
Nu var det ju inte mig Du frågade men jag kan berätta att min son har gått ner 22 kg på 16 veckor (dessutom slutat röka! under tiden Bra gjort va?!) - Till saken hör att han då trillat dit några gånger på pizza och öl men "på´t igen" - visserligen är han kille men jag tror att det är möjligt om Du låter bli buljongen!

Lycka till!

Ja, verkligen duktigt att gå ned så mycket i vikt samt slutat röka

Nää.. nu ska jag banne mig låta bli buljongen minsann.

Dag 1 snart avklarad .. med ett evigt rännande på WC:n

Nu är det bara tuta o köra.. Hihi!

/Em
Senast redigerad av Beautifulones 2011-05-12 kl. 20:20.
Citera
2011-05-12, 20:47
Medlem
vilma123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkemannen83
Tips till alla som vill se för och -efterbilder på personer som gått ner i vikt. Det här forumet jag länkar till visar mängder av sådana bilder. Enjoy the inspiration

http://forum.bodybuilding.com/showth...hp?t=108359701

Bra länk!

Har tittat igenom flera sidor, verkligen imponerande hur folk kan gå ner så mycket i vikt, sen börja träna och skaffa sig världens kropp.

Råder alla att titta på några bilder i länken som är postad, verkligen supermotiverande och kul att se att personer som vägt en bra bit över 130 kan få rutor på magen.
Citera
2011-05-13, 09:57
Medlem
Muckans avatar
Fan vad jag hatar mina kompisar just nu.

Jag går på diet så att jag blir smal över sommaren och så ska alla plötsligt bjuda in mig på pizzakvällar, avskedsmiddagar och allt annat som jag inte ska gå på. För klart så kan man ju inte gå dit och säga NÄ, jag äter inte...

FAAAN. Min fina ketos, helt åt hellvete kommer den att gå.
Citera
2011-05-13, 10:29
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckan

Jag går på diet så att jag blir smal över sommaren och så ska alla plötsligt bjuda in mig på pizzakvällar, avskedsmiddagar och allt annat som jag inte ska gå på. För klart så kan man ju inte gå dit och säga NÄ, jag äter inte...

Fast det är ju här viljestyrkan och motivationen krävs - för att fortfarande kunna vara social utan att överäta.
Det är bland annat på grund av detta som jag har lagt ner VLCDn och istället kör min egen lågkaloridiet med en kaloribudget. Det innebär att om jag vet att jag ska bort på kvällen så äter jag mindre under dagen, och äter - men i SMÅ mängder - när jag är bortbjuden.
Citera
2011-05-13, 11:07
Medlem
Kön: Man
Ålder: 24
Längd: 173
Startvikt: 113.7kg
Mål: 80kg

Diet: Nutrilett shaker 6 påsar om dagen

Start : 2011-04-08 : 113.7kg

Vecka 1:2011-04-15
Vikt:108.7kg (-5kg )

Vecka 2:2011-04-22
Vikt: 106.9 (-1.8 kg)

Vecka 3:2011-04-29
Vikt: 105.1 (-1.8 kg)

Vecka 4:2011-05-06
Vikt: 103.7 (-1.4 kg)

Vecka 5:2011-05-13
Vikt: 102.4 (-1.3 kg)
Citera
2011-05-13, 11:49
Medlem
Kön: Man
Ålder: 28
Längd: 1.85 cm
Vikt: 93kg
Målvikt: 80 kg
Metod : Cambridge 3 påsar om dagen samt dietist för upp följning å råd. Kör en ren kur dvs jag äter INGET annat än 3 påsar om dagen å vatten och kaffe.

Valde Cambridge för att den är "svårare" att få tag i du måste boka möte med någon (om dom är seriösa) å prata ut om hur du äter etc. Så man kan göra en bra attackplan hur man ska nå sitt mål.
Jag gick ett steg längre istället för att välja en av många Cambridge hokus pokus kärringar/gubbar så valde jag en som faktiskt är dietist och jobbar med folk med extrem fetma oxå. Nu är jag inte extremt fet bara "rund och go" men hans vägledning är för mig som ska byta kost ovärdelig visst det kostar lite extra att betala honom men han är som sagt guld värd å om jag har misshandlat min kropp med dåliga vanor å dyr snabbmat så drabbar det ingen fattig att misshandla mig själv å plånboken för att min kropp ska må bättre. (det va mitt resonomang)

första veckan gick jag ner 1,3 kilo bara vilket va en besvikelse för honom men kul för mig (jag va ju för fan på väg åt rätt håll för en gång skull!) men han tyckte det inte stämde å vi snackade om exakt va jag gjort under en hel vecka. kom fram till det enkla... nämligen förstoppning så ut till apoteket köpte en resolax kur. Som man kör i arslet å inte dricker (då vet jag att det kommer in i rätt enda i alla fall så att säga ;P) å mycket riktigt va hos honom nu å jag har gått ner helt otroliga 4,1 kilo på 6 dagar! Så totalt en så länge 5,4 kilo på 2 veckor.

Första veckan säger alla är värst när man går in i keton fasen, men för mig gick det otrolig lätt jag va lite gnäsvag å svettades ovanligt mycket men thats it. va till å med ute i skogen å tältade när det hände men kunde bära hem mina 18 kilo till packning genom skogen utan större problem. Pratade med honom om det å han sa att vissa som har ADD/ADHD har ofta lättare att gå igenom dom vet inte vad för men så kan det vara för vissa. (och jag har då ADD)

För att överleva dagen köpte jag Keton sticks finns på apoteket dom kostar nada å visar om du är i keton fasen eller inte (det va skönt att veta att man va inne i "skiten" istället för att gå å tro att man är det så man snabbt kunde se vad som va felet annars)
På jobbet funkar det skit bra att inte äta något, när mina kollegor äter frukost tar jag min shake i solen, visst jag är ensam men jag slipper plåga mig själv.
Lunchen går jag ut å går i 45 minuter medans dom svuklar sig feta
och vid eftermiddags fikat sitter jag ute i solen igen medans dom andra äter bullar alt vid datan å surfar.

Motion har jag bara gått som sagt, eftersom jag kan få 45 minuter gång på "arbetstid" så räcker det med 30 minuter när jag kommer hem sen kan jag spendera resten av dagen att njuta av film, data, spel, sola eller va fan som faller in.

så ser mina första 2 veckor ut, nu är det en vecka renkur kvar sen byter jag ut frukost shake mot en liten frukost istället veckan efter frukost lunch å shake till middag å... ja ni fattar. men det bästa är ju att jag har min dietist med mig hela tiden kan ringa maila eller smsa när man vill om frågor å han svarar så snabbt han kan. Han har till och med erbjudit sig att ha möte på Coop när jag ska gå över till fast föda för att visa vad jag ska äta å tänka på etc som sagt helt underbart.

ses om en vecka igen får vi se om jag går upp eller ner

/Matte
Citera
2011-05-13, 12:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckan

Är det något problem? . Jag äter en måltid om dagen oavsett vad för något. Ta längre tid att gå ner. Men är inte så jobbigt. Däremot ser jag till äta mindre portioner, undviker läsk o juice.
Så visst kan man synda någon gång, inget som är förbjudet. Gäller bara sedan styra det.
Citera
2011-05-13, 13:31
Medlem
"Back on track" eller vad man nu ska kalla det
Har varit en tuff period i en och en halv vecka då jag velat mellan påsar, GI middagar och däremellan svullat i mig massa skräp om än ej helt hysteriskt.
Började på 113 och gick ned till 101.8 på fyra veckor; sen började jag vackla efter fyra veckor ren kur. Hade tänk köra åtta veckor i ett sträck men nu har det blivit ca 1.5 veckas uppehåll från den rena kuren.
Började på nytt i onsdags då motivationen återfunnit sig igen.
Startvikt 101.9 (Har tack ock lov inte gått upp mer än 0.1 sedan "det rasade". Nu gäller det att hålla motivationen på topp.
Hel veckouppdatering kommer på onsdag! Målet är att i a f komma under det magiska 100- strecket!! Många kg kvar att gå ned men börjar inse att det måste ske i etapper och att jag däremellan försöker varva påsarna och äta sunt. Började ju nästan tro man skulle tappa tänderna då man aldrig får tugga ngt under dieten
Heja alla!!
Citera
2011-05-13, 23:45
Medlem
NogaTrasigs avatar
Påsar och lightläsk inköpta, nu drar vi igång efter många om och men... Kommer bli hysteriskt tråkiga uppdateringar från min sida, ni är mer här för min skull. Jag kommer att flika in ett "check" då och då för att se till att allt går ok.
Citera
2011-05-14, 20:54
Medlem
Blää smygvägde mig imorse och har inte gått ner ett smack sen i måndags.. har iofs inte fått gått på toa, if you know what i mean, men ändå.. Snart 2 veckor med shakes.. funderar på att ta ett halv break på några dagar och sen köra på igen
Citera
2011-05-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liquin
Blää smygvägde mig imorse och har inte gått ner ett smack sen i måndags.. har iofs inte fått gått på toa, if you know what i mean, men ändå.. Snart 2 veckor med shakes.. funderar på att ta ett halv break på några dagar och sen köra på igen

Har du verkligen kört HELT rent? Det låter helt sinnessjukt att du inte skulle gått ner något sen i måndags på ren kur .
Citera
2011-05-15, 10:04
Medlem
Hej på er!
Uppdatering från mig nu när det har gått 2 veckor av nutrilett-drickande. Har hållit mig till ren kur förutom igår när jag var bortbjuden på middag (nyttig sådan som tur var!).
Vägde mig nyss och siffrorna visade -7 kg sedan starten, hurra! Blev grymt peppad att fortsätta kan jag säga!
Hoppas det går bra för er andra där ute med!
kram
/Sandra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in