2012-11-12, 11:05
Medlem
jenny747s avatar
justja, en fråga med. är sjukt beroende av pepsi max, smäller lätt i mig en liter om dagen! kan jag räkna in det i mängden vatten jag ska dricka? jag förstår ju att aspartamet eller vad det är kan vara vätskedrivande, men kan jag räkna det som en halvliter vatten iaf? hatar vanligt vatten, hade varit skönt att kunna dricka så lite som möjligt...
Citera
2012-11-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
justja, en fråga med. är sjukt beroende av pepsi max, smäller lätt i mig en liter om dagen! kan jag räkna in det i mängden vatten jag ska dricka? jag förstår ju att aspartamet eller vad det är kan vara vätskedrivande, men kan jag räkna det som en halvliter vatten iaf? hatar vanligt vatten, hade varit skönt att kunna dricka så lite som möjligt...

Varningar för att allt möjligt är vätskedrivande är sjukt overrated. Kroppen driver så klart inte ut vätska som den verkligen behöver.

Inte desto mindre kan det vara psykologiskt fördelaktigt för dig att lära dig dricka vatten. Drycker som smakar sött tenderar att stimulera aptit och sötsug, i alla fall hos vissa.
Citera
2012-11-12, 17:16
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oinos
Varningar för att allt möjligt är vätskedrivande är sjukt overrated. Kroppen driver så klart inte ut vätska som den verkligen behöver.

Inte desto mindre kan det vara psykologiskt fördelaktigt för dig att lära dig dricka vatten. Drycker som smakar sött tenderar att stimulera aptit och sötsug, i alla fall hos vissa.

ok. jag har under dagen tryckt i mig ca 2 liter vatten, känns lite motigt att jag måste trycka i mig mer än så om jag skiter i colan. räknar man med colan är jag uppe i 3,5 liter idag.

nu har jag testat jordgubbsshaken också, den var god!! skogsbärs-shaken var helt ok, men jag är glad att det är ett litet paket. kommer inte välja den smaken igen..
Citera
2012-11-13, 21:15
Medlem
jenny747s avatar
andra dagen! har gått finemang! pga mkt jobb fick jag i mig första shaken först vid 10, andra shaken vid 13 och sen mina tre resternade på kvällen (innan och precis efter träningen samt nu).

egentligen går det väldigt bra, jag kan liksom inte säga att jag är speciellt hungrig och shakerna smakar bra.

MEN, jag har nu på kvällen haft lite ont i njurområdet? kan inte säga att det är njurarna, kan lika väl vara musklerna på sidan/jämte ryggraden... men det sticker och gör ont ungefär hela tiden.

någon som vet om det är nåt farligt att bry sig om? jag vill absolut inte käka för jag mår väldigt bra i övrigt.
Citera
2012-11-14, 07:43
Medlem
Går segt nu rör sig inte från 70kg... Kan ju vara för att man gymmar 5dagar/veckan att man bygger muskler ist.
Citera
2012-11-14, 08:03
Medlem
har gått från 89 kg till 75 kg på 10 veckor ungefär. Har fuskat ett par gånger med mat och alkohol, men det är inte värt det då det nästan förstör en hel veckas bantande(jag drack mig väldigt full vid alla tillfällen och käkade hamburgare osv).

Nu tänkte jag köra rent i 3 veckor till. Vill nå målet 70 kg jag satte från början, men går gärna ner lite mer. Även om jag är ganska lång, 187cm, så känns det som jag kan gå ner till 65 utan att se allt för tanig ut. Är ganska tunn och har inte så breda axlar osv. Enligt BMI skulle jag klassas som underviktig, men va fan.

Sedan måste man ju lägga om kosten, det känns rätt jobbigt. Det är väl där det jobbiga börjar egentligen, att inte gå tillbaka till sina gamla kassa vanor. Tränat har jag inte gjort alls under tiden med påsar, så det måste man ju också komma igång med.
Citera
2012-11-14, 18:16
Medlem
Hallå Flashback!

Kände i fredags att det är dags att ta tag i sitt liv och efter många år skilja sig från alla extra kilona som man har lagt på sig!

Jag uppdaterar varje lördag morgon (om jag har möjlighet) med information hur veckan har gått.

Information

Startvikt: 89KG

Längd: 179CM

Ålder: 20år

Delmål: 79KG

Målvikt: 69KG

Total vikt nedgång: 20kg

Måldatum: 31/12-12

Kur: Cambridge (3 påsar om dagen)

Har ett väldigt fysiskt krävande jobb inom byggsektorn så det är all träning som kommer bli för min del.

VH Bases
Citera
2012-11-14, 18:37
Medlem
jenny747s avatar
kul med lite aktivitet i tråden! kändes som det bara var jag som skrev här innan, haha.

nåväl, tredje dagen är över, har gått bra.
var skakig och jävlig på morgonen, men det gick över med kaffe till frulle. fick i mig min första påse vid 10-tiden, andra vid 14, den tredje drack jag vid 17.30. har alltså två kvar på kvällen, känns gött.

var hungrig vid halv-fem-tiden men hade ingen möjlighet att fixa en shake då. dock var jag absolut inte mer hungrig än vad jag hade varit om jag käkat riktig mat vid 14.

jag tror definitivt shake-kur kommer lära mig att förstå mina hungerskänslor - räcker det med vatten eller måste jag äta nåt? är jag bara uttråkad eller faktiskt hungrig?

det jag undrar över är om det gör nåt att jag äter 60% av kuren på kvällstid? dvs mellan 17 och 21?
Citera
2012-11-14, 19:45
Medlem
Citat:
kul med lite aktivitet i tråden! kändes som det bara var jag som skrev här innan, haha.

var skakig och jävlig på morgonen, men det gick över med kaffe till frulle. fick i mig min första påse vid 10-tiden, andra vid 14, den tredje drack jag vid 17.30. har alltså två kvar på kvällen, känns gött.

var hungrig vid halv-fem-tiden men hade ingen möjlighet att fixa en shake då. dock var jag absolut inte mer hungrig än vad jag hade varit om jag käkat riktig mat vid 14.

jag tror definitivt shake-kur kommer lära mig att förstå mina hungerskänslor - räcker det med vatten eller måste jag äta nåt? är jag bara uttråkad eller faktiskt hungrig?

det jag undrar över är om det gör nåt att jag äter 60% av kuren på kvällstid? dvs mellan 17 och 21?

Drick bara din måltidsersättning och drick vätska (lämpligast vatten men kalorifri läsk fungerar också). Det är allt du behöver göra om man läser vad andra skriver. Sen spelar det nog ingen roll för den rent fysiska hälsan om du käkar alla påsar på morgonen och bara dricker vatten efter det. kroppen har fått sitt nödvändiga förråd. Du kommer vara hungrig men du överlever.

Vad jag har förstått är det viktigt att lyssna på vad kroppen säger samtidigt som man bör ha en ganska fast rutin på vilka tider man ska äta. Det svåra är inte att gå ner kilona utan att hålla vikten när man har nått sitt mål. Där av är rutinerna en stor fördel när du slutar pulverbanta.

Vh Bases
Citera
2012-11-14, 20:41
Medlem
Citat:

Jo, vlcd tråden har varit död ganska länge, MOD förstörde när de stängde den stora "61 kg på 5 månader" tråden och gjorde 2 nya.
Citera
2012-11-14, 22:22
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bases
Drick bara din måltidsersättning och drick vätska (lämpligast vatten men kalorifri läsk fungerar också). Det är allt du behöver göra om man läser vad andra skriver. Sen spelar det nog ingen roll för den rent fysiska hälsan om du käkar alla påsar på morgonen och bara dricker vatten efter det. kroppen har fått sitt nödvändiga förråd. Du kommer vara hungrig men du överlever.

Vad jag har förstått är det viktigt att lyssna på vad kroppen säger samtidigt som man bör ha en ganska fast rutin på vilka tider man ska äta. Det svåra är inte att gå ner kilona utan att hålla vikten när man har nått sitt mål. Där av är rutinerna en stor fördel när du slutar pulverbanta.

Vh Bases

intressant. som sagt dricker jag ju tre påsar på kvällen (utspritt dock) men det är på kvällen jag är SVINHUNGRIG. typ som nu, tog precis min sista shake för 15 minuter sen, är redan hungrig.

troligen hinner jag inte känna om jag är hungrig på jobbet, men jag är ändå rätt stillasittande.

men men, det ska inte hindra mig. jag SKA ta mig igenom detta. om jag inte blir allvarligt sjuk (nej, yrsel, blodtrycksfall och andra kärring-sjukdomar räknas inte) är jag fan sämst i hela världen om jag inte klarar mitt mål på minst två veckor ren kur.

jag hade ätstörningar när jag var yngre, då käkade jag 400 kcal/vecka, klarade jag det ska jag fan klara detta (oroliga kommentarer undanbedes, min ätstörning berodde på inre oro/massa skit som jag gått i terapi för och blivit av med - då försvann även ätstörningen)
Citera
2012-11-15, 03:17
Medlem
aumbitiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Jo, vlcd tråden har varit död ganska länge, MOD förstörde när de stängde den stora "61 kg på 5 månader" tråden och gjorde 2 nya.

Vilket är väldigt synd då den största anledningen till att jag blev intresserad av VLCD och senare även började med dieten var just den tråden..

Finns nog många som liksom "missat" att gå ner i vikt pga att den stängdes. Tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in