2011-12-30, 09:34
Medlem
Någon som tänkte sätta igång från och med 1 januari 2012?

Skriv till mig privat så kan vi hålla kontakten och snacka.
Helst inget riktigt fetto utan någon som är på min nivå, dvs strax över BMI eller på gränsen.
Citera
2011-12-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarouze
ey är det detta ni kör med?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473164

25 portioner för 250:- (ca, lite mer kanske)
dvs 100 portioner för 1000:-

och man käkar 3 påsar om dagen? Frukost lunch middag?

dvs räcker i 33 dagar = ungefär en månad = 1000:- i månaden att gå på denna diet?

6 påsar/dag om du är man och 5 om du är kvinna

Ganska säker på att det kostar mindre i vanliga varuaffärer också, runt 200kr/25pack
Citera
2011-12-30, 21:48
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Då var det dags (eller ja, jag har hållit på i fyra dagar nu) för en rejäl förändring av mitt liv. Jag ska bli pappa i vår och då vill jag inte vara det där fettot som de andra barnen tittar på. Jag vill kunna leka obehindrat med min son eller dotter och inte ha ont i ryggen eller inte orka. Nytt liv med andra ord. Jag är galet motiverad för det här och känner inte av något större sug efter mat/godsaker.

VLCD (Nutrilette)

Man, 30 år
Längd: 179cm
Startdatum: 2011-12-27
Startvikt: 134,7 (i morse 128,7)

Till en början är målet att komma under 100.

Jag har tidigare provat alla möjliga smaker (men inte haft psyket) och föredrar Nutrilettes chokladshake, men får fan inte i mig mer än tre om dagen. Ska bli bättre där och ta mina sex påsar. Gillar dock inte att skylta med vad jag håller på med på jobbet, så det är lite svårt att komma ifrån och shaka!

Långsiktigt är planen att glida över i en helt ny livsstil, inte minst för mitt kommande barns skull. Han eller hon ska inte behöva gå igenom samma sak som jag bara för att mina föräldrar inte gjorde något åt sin livsstil när jag växte upp. Jag vet dock inte hur länge jag bör hålla på med VLCD-kuren?

Jag hoppas och tror att min kropp ska svara bra på kuren då jag 2004 gick ner 30 kilo, men dessa kom tillbaka under de efterföljande åren då jag inte ändrade på mina vanor. Äldre och visare nu får man hoppas.

Återkommer på tisdag med första veckorapporten. Veckan kommer delvis pajas av att hela släkten kommer och det inte kommer gå att undvika fast föda. Ska göra mitt yttersta för att hamna under 800 kcal den dagen ändå, men det kan bli svårt.
Senast redigerad av nittonhundrafyra 2011-12-30 kl. 22:02.
Citera
2011-12-30, 22:41
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Jag har tidigare provat alla möjliga smaker (men inte haft psyket) och föredrar Nutrilettes chokladshake, men får fan inte i mig mer än tre om dagen. Ska bli bättre där och ta mina sex påsar. Gillar dock inte att skylta med vad jag håller på med på jobbet, så det är lite svårt att komma ifrån och shaka!

Återkommer på tisdag med första veckorapporten. Veckan kommer delvis pajas av att hela släkten kommer och det inte kommer gå att undvika fast föda. Ska göra mitt yttersta för att hamna under 800 kcal den dagen ändå, men det kan bli svårt.

Bra plan och bra motivation. Tror att det alltid hjälper att ha någon anledning till att vilja gå ner i vikt, en riktigt anledning liksom. Vet att det är många som använder just barnen som motivationskraft - man vill finnas där för barnen, man vill orka leka och busa med dem och man vill inte vara begränsad av en övervikt.

Se till att få i dig alla dina påsar om dagen. Om det är enklare för dig kan du ju ta två åt gången istället för en och en. Du kan också skaffa dig en shaker med tillhörande behållare. Då kan du hälla över pulvret i den och slipper visa påsarna på jobbet. Skyll på proteindrinkar om det är någon som ifrågasätter det. Eller så bestämmer du dig för att skita i vad alla andra tycker och berättar som det är - du håller på att ta tag i ditt liv för ditt kommande barns skull. Den som rynkar på näsan åt det är inte värd att bry sig om direkt.

Under 800 kcal på en dag med "normalt" ätande är svårt. Det är dock ingen jätteskada skedd att ha en dag då man äter mer än vad man får i sig på VLCD. Det viktiga är att inte falla för impulser bara. Håll dig till ett minimum av kolhydrater så blir inte ketosen lika lidande heller och det blir enklare att gå tillbaka till VLCDn. Du slipper dessutom binda så mycket vatten och därför lägga på dig vikt. Du kan kanske också motionera lite extra den dagen du ska äta och på det sättet förbränna lite mer än vanligt.
Citera
2011-12-31, 00:09
Medlem
Bibers avatar
En fullkur (6 påsar om dagen för män) kostade mig runt 1350-1500 kronor i månaden. Med andra ord mycket förmånligt då du inte äter ute eller liknande under den perioden, låg garanterat på en matkostand mellan 2000-2500 kronor annars (tycker om kyckling etc).
Citera
2011-12-31, 08:32
Medlem
Jag köpte precis några burkar av denna shake-diet.

http://www.svensktkosttillskott.se/#...ter/diet_shake

Kampanjpris
169,00:-

Vad tror ni?
Citera
2011-12-31, 09:57
Medlem
Bibers avatar
Det som är viktigast i en VLCD diet är att shakesen innehåller alla delar av kosten som är kritiska att få i sig.

Jämför ditt märkes innehåll med tex nutrilett eller naturdiet för att se om de är samma/liknande, då vi vet att märken som dessa fungerar.

MVH
Citera
2011-12-31, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biber
Det som är viktigast i en VLCD diet är att shakesen innehåller alla delar av kosten som är kritiska att få i sig.

Jämför ditt märkes innehåll med tex nutrilett eller naturdiet för att se om de är samma/liknande, då vi vet att märken som dessa fungerar.

MVH

Naturdiet bluff?

http://www.kostdoktorn.se/naturdiet-bluffen/
Citera
2011-12-31, 10:46
Medlem
Citat:
Jag köpte precis några burkar av denna shake-diet.

http://www.svensktkosttillskott.se/#...ter/diet_shake

Kampanjpris
169,00:-

Vad tror ni?

Nu har jag jämfört Diet Shake med Nutrilett.

Diet Shake, per 100g

Energi 323kcal
Protein 50,3g
Kolhydrater 21,1g
Fett 2,3g

Nutrilett, per 100 g

Energi 332kcal
Protein 36 g
Kolhydrater 31 g
Fett 7,3 g

Vilket bäst?

Tänkte köra Diet Shake och ta Kesella med funlight på kvällen + eventuellt något mer i, typ russin eller nåt annat gott.
Citera
2011-12-31, 11:53
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Nu har jag jämfört Diet Shake med Nutrilett.

Diet Shake, per 100g

Energi 323kcal
Protein 50,3g
Kolhydrater 21,1g
Fett 2,3g

Nutrilett, per 100 g

Energi 332kcal
Protein 36 g
Kolhydrater 31 g
Fett 7,3 g

Vilket bäst?

Tänkte köra Diet Shake och ta Kesella med funlight på kvällen + eventuellt något mer i, typ russin eller nåt annat gott.

Diet shake är väl inte en kostersättning, utan en måltidsersättning? Det är alltså till för att ersätta enstaka måltider, inte all kost. Nutrilett är en kostersättning som alltså kan vara det enda du äter.
Det rör sig inte bara om makronutrienter (de du räknar upp). Jämför även övrigt innehåll.
Russin är inte det bästa på VLCD - det ger mycket kolhydrater och en hel del kalorier på ganska lite russin. Kvarg/kesella smaksätter du bäst med Fun Light om du måste smaksätta den. Blanda i lite hela linfrön också så hjälper du tarmarna att hålla igång.
Citera
2011-12-31, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Diet shake är väl inte en kostersättning, utan en måltidsersättning? Det är alltså till för att ersätta enstaka måltider, inte all kost. Nutrilett är en kostersättning som alltså kan vara det enda du äter.
Det rör sig inte bara om makronutrienter (de du räknar upp). Jämför även övrigt innehåll.
Russin är inte det bästa på VLCD - det ger mycket kolhydrater och en hel del kalorier på ganska lite russin. Kvarg/kesella smaksätter du bäst med Fun Light om du måste smaksätta den. Blanda i lite hela linfrön också så hjälper du tarmarna att hålla igång.

Okay, men nu har jag köpt diet shake...
vad behöver jag äta till det för att det ska täcka min dagliga kost?
tänkte ju inte äta mer än diet shake...
kan fortfarande stoppa beställnignen dock ..
Citera
2011-12-31, 12:59
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Okay, men nu har jag köpt diet shake...
vad behöver jag äta till det för att det ska täcka min dagliga kost?
tänkte ju inte äta mer än diet shake...
kan fortfarande stoppa beställnignen dock ..

Ska du enbart äta shakes så rekommenderar jag att du stoppar beställningen och istället köper någon form av kostersättning. Jag tror inte att någon här på forumet kan sätta ihop exakt vad du ska äta för att få i dig allt du behöver på så få kalorier det handlar om.

Ett annat alternativ är ju att inte gå på ren kur. Då kan du fortfarande ta ditt diet shake och så äta en eller två vanliga måltider per dag och ersätta resten med shake. Ser du till att äta nyttiga portioner i rätt mängd och röra på dig så kommer du att gå ner i vikt av det också. Hade det varit så enkelt hade du dock troligen gått ner i vikt i vilket fall som och jag antar att det är därför du vill käka pulver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in