Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Jag har tidigare provat alla möjliga smaker (men inte haft psyket) och föredrar Nutrilettes chokladshake, men får fan inte i mig mer än tre om dagen. Ska bli bättre där och ta mina sex påsar. Gillar dock inte att skylta med vad jag håller på med på jobbet, så det är lite svårt att komma ifrån och shaka!
Återkommer på tisdag med första veckorapporten. Veckan kommer delvis pajas av att hela släkten kommer och det inte kommer gå att undvika fast föda. Ska göra mitt yttersta för att hamna under 800 kcal den dagen ändå, men det kan bli svårt.
Bra plan och bra motivation. Tror att det alltid hjälper att ha någon anledning till att vilja gå ner i vikt, en riktigt anledning liksom. Vet att det är många som använder just barnen som motivationskraft - man vill finnas där för barnen, man vill orka leka och busa med dem och man vill inte vara begränsad av en övervikt.
Se till att få i dig alla dina påsar om dagen. Om det är enklare för dig kan du ju ta två åt gången istället för en och en. Du kan också skaffa dig en shaker med tillhörande behållare. Då kan du hälla över pulvret i den och slipper visa påsarna på jobbet. Skyll på proteindrinkar om det är någon som ifrågasätter det. Eller så bestämmer du dig för att skita i vad alla andra tycker och berättar som det är - du håller på att ta tag i ditt liv för ditt kommande barns skull. Den som rynkar på näsan åt det är inte värd att bry sig om direkt.
Under 800 kcal på en dag med "normalt" ätande är svårt. Det är dock ingen jätteskada skedd att ha en dag då man äter mer än vad man får i sig på VLCD. Det viktiga är att inte falla för impulser bara. Håll dig till ett minimum av kolhydrater så blir inte ketosen lika lidande heller och det blir enklare att gå tillbaka till VLCDn. Du slipper dessutom binda så mycket vatten och därför lägga på dig vikt. Du kan kanske också motionera lite extra den dagen du ska äta och på det sättet förbränna lite mer än vanligt.