2012-11-15, 09:22
Medlem
Vecka 29 = 71.8kg (-0.8kg)
Vecka 30 = 70.1kg (-1.7kg
Vecka 31 = 70.1kg (-0.0)
Vecka 32 = 69.4 (-0.7kg
Totalt ; 41.5kg väck!
Citera
2012-11-15, 18:12
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waddap
Vecka 29 = 71.8kg (-0.8kg)
Vecka 30 = 70.1kg (-1.7kg
Vecka 31 = 70.1kg (-0.0)
Vecka 32 = 69.4 (-0.7kg
Totalt ; 41.5kg väck!

herregud! sjukt duktigt! det är säkert postat tidigare i tråden men hur lång är du och vilken vikt började du med? antar att du inte kört helt ren kur i 32 veckor heller?

stor eloge hur som helst!
Citera
2012-11-15, 18:19
Medlem
jenny747s avatar
dag fyra! har hört att dag tre ska vara värst men idag var fan värre. började med hjärtklappning när jag sket ut den minsta bajsklumpen genom tiderna (seriöst, min 6-kg-hund skiter mer). mådde sedan skit fram till 11. jag var inte hungrig utan illamående och hade huvudvärk. vid 11 tryckte jag i mig min första shake, det blev då lite bättre men inte bra.
pga jobb utan tillgång till vatten och sånt på eftermiddagen så klämde jag andra shaken redan innan, vid 13. därefter kändes det betydligt bättre!

sen dess har jag mått BRA (nåja allt är relativt). tog inte min tredje shake förrän 17.30 (som vanligt). visst var jag hungrig då men inte så farligt egentligen. två shaker kvar ikväll!

börjar fatta tycke för choklad-smaken, tur det för den är ju billigast. tre per dag tar jag av dem, de andra tar jag beroende på vad jag är sugen på.

jag har inte haft några problem att sova förövrigt, det jag var mest rädd för.
Citera
2012-11-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
herregud! sjukt duktigt! det är säkert postat tidigare i tråden men hur lång är du och vilken vikt började du med? antar att du inte kört helt ren kur i 32 veckor heller?

stor eloge hur som helst!

Tack! Körde full kur i 3månader där är en förre och efter bild några sidor bak i tråden om du vill se. Jag började när jag vägde 111kg och jag är 176 lång.
Citera
2012-11-15, 21:50
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waddap
Tack! Körde full kur i 3månader där är en förre och efter bild några sidor bak i tråden om du vill se. Jag började när jag vägde 111kg och jag är 176 lång.

wow! du måste vara skitsnygg nu! perfekt vikt, tom lite i underkant kanske, till din längd! fast allt beror ju på kroppstyp. hur som helst är jag säker på att du är snygg som tusan! det måste vara ett fantastiskt liv du har fått "tillbaka".

har du planerat att gå ner mer?

hur har det funkat att lägga om kosten efter du slutade med vlcd? några bra tips?
Citera
2012-11-15, 22:46
Medlem
Vecka 1 - 102kg (-4kg)
Vecka 2 - 98kg (-4kg)
Vecka 3 - 95kg (-3kg)
Vecka 4 - 93.5kg (-1.5kg) (TOG PAUS DENNA VECKAN!)
Vecka 5 - 90kg (-3.5kg) (BÖRJADE IGEN!)
Vecka 6 - 88kg (-2kg)
Vecka 7 - 85kg (-3kg)
Vecka 8 - 84kg (-1kg) (DENNA VECKA VAR DET PAUS IGEN!)
Vecka 9 - 81kg (-3kg)
Vecka 10 - 78kg (-3kg)

Blev riktigt hårt vecka 10. Och det är bara 5 dagar inåt, två dagar kvar på denna vecka också. MIN MÅLVIKT SKA VARA NÅDD NÄSTA VECKA!! Är så glad!! (75kg) Tar ut mig till max just nu.. Blir två timmars simning/löp om dagen + ren VLCD, vill bara nå mitt mål!
Citera
2012-11-16, 20:04
Medlem
jenny747s avatar
dag fem och jag är garanterat "i" ketos!
vaknade kvart över sex, upp för att gå till jobbet. inte ALLS skakig, hungrig eller trött som jag varit tidigare dagar. går till jobbet, en liten kurr i magen men inget mer. väl framme på jobbet tog jag en kopp kaffe på morgonmötet, tänkte därefter ta en shake.
sen gick klockan... och den gick och gick... och helt plötsligt var klockan halv fyra och jag inser att jag inte "ätit" än :O
slängde i mig en shake och gick hem, tog min andra vid sex-tiden och aldeles nyss min tredje (inte för att jag var hungrig, men ska ju lyckas trycka i mig alla ikväll).

alltså ingen huvudvärk, eller NÅGOT annat problem.

enda problemet är väl all mat jag börjat fantisera om. men det är inte direkt pizza jag tänker på, utan nyttiga proteinrika alternativ. tänker på hur gott det vore med ägg till frukost, en proteinrik sallad till lunch och sen kanske en lätt soppa på kvällen.

fan, detta är ju kul ju
Citera
2012-11-17, 09:19
Medlem
Lördag morgon och dags för en uppdatering!

Veckan som gått har varit förhållandevis bra. Haft lågt blodtryck och lite orkeslös. Åt vanlig mat i onsdags och fredags. Det var mest sallad och lite kokt fisk på onsdagen och det var inga problem. Sen igår käka vi tacos hos en vän och det va inte bra. Blev något förbannat magsjuk med allt va det innebär så det gör jag inte om någon mer gång...

Startvikt 89kg

Vecka 1. -6kg/83kg

Har tappat mest vatten är jag ganska säker på men det är alltid något.

Vh Bases
Citera
2012-11-17, 11:32
Medlem
Har hållt på fram och tillbaka nu i ca 2 månadet, vissa veckor kör jag vlcd, vissa fuskar jag och käkar vanlig mat. Alkoholen och skunken har väl bidragit mycket till fuskandet men ska börja på en strikt och ren kur nu igen i med en vit månad så jag håller mig borta från den förbannade alkoholen.

började på 114 kg och väger nu 99,2 så har ju absolut gått ner med under tiden, känner att kläderna sitter annorlunda på kroppen och man börjar få tillbaka sin självkänsla och självförtroende, skitgött!
Citera
2012-11-18, 22:16
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piddep
Har hållt på fram och tillbaka nu i ca 2 månadet, vissa veckor kör jag vlcd, vissa fuskar jag och käkar vanlig mat. Alkoholen och skunken har väl bidragit mycket till fuskandet men ska börja på en strikt och ren kur nu igen i med en vit månad så jag håller mig borta från den förbannade alkoholen.

började på 114 kg och väger nu 99,2 så har ju absolut gått ner med under tiden, känner att kläderna sitter annorlunda på kroppen och man börjar få tillbaka sin självkänsla och självförtroende, skitgött!

114 till 99,2 på två månader är ju superbra, och det trots att du inte har kört ren kur! bara att säga grattis!!
Citera
2012-11-19, 08:44
Medlem
jenny747s avatar
(skriver från mobilen, ursäkta stavfel)

En vecka av vlcd är klar.
Tjej
Längd: 170 cm
Startvikt: 80 kg
Målvikt: 65 kg

Vikt efter 1 vecka: 77 kg (-3 kg)

Tre kilo bort. Det är klart att mestandelen är vatten och skit i kroppen. Har inte haft några problem med att sova eller skita. Även jobbet har funkat jättebra. Två dagar har jag bytt 2 shakes mot 1 bar. Hade inte fått i mig två shakes till de dagarna. Ska dock försöka undvika det i framtiden eftersom jag bara blev sugen på mat.
Har tränat två gånger, mindre än vanligt alltså men det har mest berott på att jag haft ont i kroppen efter sjukgymnastbesök. Har dock kunnat träna på "full effekt" de dagarna. Ska försöka få in mer träning framöver.

Nu blir det minst en vecka ren kur till!
Citera
2012-11-19, 15:47
Medlem
Tjena.

Har då tänkt att börja köra, vill förändra min kropp ganska mycket, lever ett ganska osunt liv, mycket snabbmat, mycket öl och sprit på helgerna, ingen motion eller träning alls.

Man.
24år.
Längd: 1.69cm
Väger idag; 90kg.
Mål: 79kg (vill under 80kg)

Kommer köra med Nutrillet hunger control drinks, färdig blandade, innehåller 220kcal/drink. Tänkte köra 3 st / per dag, totalt 680kcal/dagen. Vad tror ni om det? Borde det fungera?

Har även idag köpt ett gymkort, för första gången på säkert 1 år (stolt)
Ska börja köra mycket motion, helst 30-45 minuter per dag, genom att springa löppband, cykla och köra crosstrainer på gymmet. Och e.v lite styrketräning också fast inte varje dag, mellan 2-4ggr /veckan beroende på hur mycket tid jag får över efter jobb osv.

Vad tror ni om detta, ni som kan. Tacksam för svar, tacksam för en hjälpande hand!

Under dieten kan man dricka t.ex Ramlösa/Loka? Kaffe? Någon sorts energi dricka, t.ex redbull? eller vad är okej och inte okej att dricka.

På tiden att börja fixa till sin kropp, lycka till alla!

mvh,
M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in